Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید نیترات آهن | کاربرد نیترات فریک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات آهن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات آهن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات آهن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات آهن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات آهن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات آهن به روزرسانی می‌شود.

نیترات آهن یا نیترات فریک ترکیبی شیمیایی با فرمول Fe(NO۳)۳ است که با بلورهایی به رنگ بنفش در دسترس است. نیترات آهن یک ترکیب جاذب رطوبت و غیرقابل اشتعال است اما می تواند سوختن مواد قابل احتراق را تسریع کند. این ترکیب معمولا به صورت ۹ آبه موجود است و هنگام حل شدن یک محلول زردرنگ تولید می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

آهن عنصری شیمیایی با نماد Fe و عدد اتمی ۲۶ است. این فلز در گروه ۸ جدول تناوبی قرار دارد و رایج ترین عنصر روی زمین است. به همین دلیل ترکیبات مختلفی از این فلز وجود دارد. از نظر شیمیایی، متداول ترین حالت اکسیداسیون آهن عبارتند از آهن (II) و آهن (III). آهن دارای بسیاری از خصوصیات سایر فلزات انتقالی است و در طیف گسترده ای از حالت های اکسیداسیون، −۲ تا +۷ ترکیباتی را تشکیل می دهد. آهن همچنین بسیاری از ترکیبات کئوردیناس را ایجاد می کند. برخی از آنها، مانند فروسن، فریوکسالات و آبی پروسی، دارای کاربردهای صنعتی، پزشکی یا تحقیقاتی قابل توجهی هستند.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات آهن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات آهن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات آهن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات آهن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات آهن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات آهن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

نیترات فریک یکی از ترکیبات این فلز است که قرار گرفتن طولانی مدت آن در معرض آتش یا گرما ممکن است منجر به انفجار شود. اکسیدهای سمی نیتروژن در آتش سوزی های این ماده تولید می شود و برای رنگرزی و برنزه سازی، در آنالیزهای شیمیایی و در پزشکی استفاده می شود.

ویژگی های نیترات آهن

این ترکیب هنگامی که تا نزدیک نقطه جوش گرم می شود اسید نیتریک از محلول تبخیر می شود و تمام آهن به صورت اکسید آهن (Fe (III رسوب می کند. نیترات فریک در اسید استئاریک مذاب حل شده و در حدود ۱۲۰ درجه سانتی گراد تجزیه می شود و اکسید-هیدروکسید آهن (III) تولید می کند.

نیترات آهن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نیترات آهن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد نیترات آهن

نیترات آهن از واکنش مستقیم فلز آهن با اسید نیتریک تهیه می ‌شود و کاربردهای مختلفی دارد. این ترکیب معمولا به عنوان یک کاتالیزور در سنتز آمید سدیم از محلول سدیم در آمونیاک مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این برخی از انواع رس های حاوی نیترات فریک اکساینده‌های مفیدی برای سنتز آلی هستند.

این ترکیب در مونتموریلونیت، (شناساگری به نام کلیفن) برای اکسیداسیون الکل‌ها به آلدئیدها و تیول‌ها به دی سولفیدها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین محلول‌های نیرات فریک در جواهرسازی و آهنگری برای حکاکی بر روی نقره و آلیاژهای نقره استفاده می شود. نیترات فریک برای تولید کودهای آکواریومی و کودهای کشاورزی نیز استفاده می‌ شود.

نیترات آهن صنعتی

نیترات آهن صنعتی یک ماده جامد بلوری است که از طریق واکنش بین پودر فلز آهن و اسید نیتریک تولید می شود. این ماده به عنوان یک ماده غیر قابل اشتعال در نظر گرفته می شود که هنگام سوختن می تواند با مواد قابل اشتعال ترکیب شود. حتی باعث ایجاد انفجار و مقادیر بالایی اکسید نیتروژن شود. این محصول به عنوان کاتالیزگر در تولید آمید سدیم استفاده می شود و همچنین برای ایجاد حکاکی بر روی نقره نیز در جواهرسازی و یا آهنگری از این ماده استفاده می شود.

جرم مولی نیترات آهن ۹ آبه

جرم مولی نیترات آهن ۹ آبه حدود ۴۰۴ گرم بر مول تخمین زده شده است که به عنوان منبع بلوری آهن سازگاری مطلوبی برای استفاده با سایر نیترات هایی که pH پایین دارند از خود نشان می دهد. به دلیل قابلیت انحلال در آب به طور گسترده ای در کاربردهای مختلف استفاده می شود. این ماده اغلب برای تولید مواد شیمیایی با خلوص بالا و کاتالیزگرها و همچنین تولید مواد نانو و پودرهای نانو و برای استفاده در کشت سلولی به کار برده می شود.

روش تولید نیترات آهن

نیترات آهن به عنوان یک ماده صنعتی از ماده اولیه فلز آهن تولید می شود. در این واکنش پودر فلز آهن تصفیه شده با اسید نیتریک ترکیب می شود و نیترات فلز به عنوان محصول نهایی و به صورت مواد جامد بلوری تولید می شود. این محصول با داشتن ساختار اکتاهدرال در فعالیت های آزمایشگاهی به عنوان عامل واسطه برای تولید آمید سدیم از محلول سدیم در آمونیاک به کار برده می شود. همچنین از طریق ترکیب با رس های خاص می تواند آنها را به اکسنده های مفیدی در تولید مواد آلی تبدیل کند.

آهن ۲ نیترات

آهن ۲ نیترات یک ماده بلوری و یکی از ترکیبات آهن است که به سرعت می تواند رطوبت را جذب کند. هنگامی که به محلول تبدیل شود دارای ظاهر زرد رنگ خواهد بود که این محلول تحت حرارت به صورت اکسید آهن رسوب می کند. این محصول به عنوان یک عامل تسریع کننده واکنش، سنتز اکسنده های آلی و تولید مواد شیمیایی و همچنین تولید کودهای شیمیایی برای تامین آهن مورد نیاز گیاهان و آنالیز ترکیبات شیمیایی به کار برده می شود.

فروش نیترات آهن صنعتی

نیترات آهن صنعتی یک ترکیب تولید شده در آزمایشگاه است که از فلز آهن تهیه شده است و به عنوان یک عامل واسطه برای تولید مواد آلی به کار برده می شود. همچنین برای انجام فرآیند اکسیداسیون الکل و تولید مواد شیمیایی نیز کاربرد دارد. این محصول که در اندازه های مختلف به فروش می رسد در صنعت کشاورزی برای تهیه کودهای گیاهی برای رشد بهتر گیاهان و سایر محصولات استفاده می شود زیرا می تواند به خوبی آهن مورد نیاز گیاهان و درختان را تامین کند.

آهن iii نیترید

آهن IIIنیترید یک ماده جامد است که قابلیت انحلال در آب و الکل را دارد و اغلب نیز به صورت هیدراته از طریق واکنش نیتریک اسید و پودر آهن تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده که به عنوان عامل اکسنده در نظر گرفته می شود می تواند با فسفر، قلع کلرید و بسیاری از مواد احیا کننده وارد واکنش های انفجاری شود. این محصول به عنوان فیکس کننده در صنعت چرم برای تثبیت رنگ سیاه و رنگ چرم گاومیش و به عنوان کود و مواد افزودنی غذایی مجاز برای دام و طیور در صنعت کشاورزی استفاده می شود.

تولید کننده نیترات آهن

تولید کننده نیترات آهن این محصول را با کیفیت مناسب و با خلوص بالا برای استفاده در کاربردهای مختلف به بازار عرضه می کند. این ماده بطور مستقیم از فلز آهن به عنوان ماده پایه تهیه شده است به همین دلیل به عنوان منبع آهن در کاربردهایی مانند تولید کودهای کشاورزی استفاده می شود. همچنین این ترکیب شیمیایی برای ایجاد طرح و نقش های مختلف بر روی فلز نقره در جواهرسازی و برای سنتز و آنالیز مواد شیمیایی به کار برده می شود.

خرید نیترات اهن

نیترات آهن گرید صنعتی در صنعت کشاورزی و خریداران کودهای آکواریومی به دلیل عملکرد بهتر نسبت به سولفات و کلات آهن محبوبیت بیشتری دارد. زیرا این محصول بدون تغییر رنگ و ایجاد رسوب هنگامی که برای گیاهان به صورت کود استفاده می شود به سرعت به آهن و نیترات تجزیه می شود در نتیجه به راحتی به وسیله گیاهان جذب می شود. این محصول همچنین در آزمایشگاه، صنعت پزشکی و در صنعت جواهرسازی نیز به عنوان یک ماده موثر به کار برده می شود.

عوارض و خطرات نیترات آهن

مانند اکثر مواد شیمیایی استنشاق نیترات آهن بینی و گلو را تحریک می کند و بلعیدن آن موجب تحریک دهان و معده می شود. گرد و غبار فریک آهن همچنین می تواند چشم را تحریک کند و در صورت تماس طولانی موجب تحریک پوست خواهد شد.

به منظور کاهش خطرات ناشی از استنشاق گرد و غبار فریک آهن و سایر مواد شیمیایی پودری و جلوگیری از آلودگی سطوح کار بهتر است در آزمایشگاه از ترازویی که دارای محفظه سربسته است استفاده کنید و در صورت امکان توزین را در زیر هود انجام دهید.
بهترین کار جهت ایمنی و پیشگیری از عوارض این است که هنگام کار کردن با نیترات آهن از تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید و پس از اتمام کار برای جلوگیری از آتش سوزی سطوح را تمیز کنید.

 

خرید نیترات آهن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات آهن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات آهن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات آهن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات آهن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا