Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید رزین اپوکسی | کاربرد هیدروکسید سدیم رزین اپوکسی

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رزین هیدروکسید سدیم رزین اپوکسی (EP) و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید رزین اپوکسی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رزین اپوکسی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رزین اپوکسی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رزین اپوکسی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رزین اپوکسی به روزرسانی می‌شود.

هیدروکسید سدیم رزین اپوکسی (EP) از خانواده پلیمرهای ترموست است به این معنی که حالت آنها از مایع به جامد تغییر می کند و نمی توان آنها را به روش ترموپلاستیک ذوب کرد به همین دلیل ترموپلاستیک ها به طور کلی قابل بازیافت هستند در حالی که به طور کلی ترموست ها اینگونه نیستند. رزین اپوکسی به دلیل کیفیت چسبندگی قوی که دارد به عنوان یک محصول همه کاره در بسیاری از صنایع شناخته شود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

EP مقاومت در برابر حرارت و کاربردهای شیمیایی خوبی را ارائه می دهد که آن را به یک محصول ایده آل برای هر صنعتی تبدیل کرده است و در عین حال محصولی با دوام است که می تواند با مواد مختلفی از جمله: چوب، پارچه، شیشه، چینی یا فلز مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که EP در برابر آب مقاوم نیست و تکرار شرایط مرطوب می تواند به مرور زمان باعث تخریب آن شده و بر دوام تأثیر می گذارد.

مراکز خرید و قیمت فروش رزین اپوکسی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رزین اپوکسی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رزین اپوکسی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رزین اپوکسی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رزین اپوکسی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رزین اپوکسی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

خصوصیات اصلی رزین اپوکسی

  • قدرت بالا
  • جمع شدگی کم
  • چسبندگی عالی به لایه های مختلف
  • عایق برق موثر
  • مقاومت شیمیایی و مقاوم در برابر حلال
  • کم هزینه و سمیت پایین

اپوکسی ها به راحتی تیمار می شوند و همچنین با اکثر لایه ها سازگار هستند. آنها تمایل دارند سطوح را به راحتی مرطوب کنند به همین دلیل آنها را برای کاربردهای ترکیبی مناسب می دانند. از EP برای اصلاح پلیمرهای دیگر مانند پلی اورتان یا پلی استر های غیر اشباع و برای افزایش خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آنها استفاده می کنند.

قیمت خرید و فروش رزین اپوکسی

رزین ها توسط تولید کنندگان عمده تولید می شوند و سپس به مقدار زیادی به فرمول سازهایی که برای کاربردهای خاص ترکیبات ویژه تولید می کنند، فروخته می شوند.

اپوکسی رزین ها به دلیل کاربرد فراوان در صنایع بازار خرید و فروش گسترده ای دارد و قیمت خرید و فروش رزین اپوکسی برحسب اندازه ظرف، کیفیت و نوع آن متفاوت است.

دو نوع از رایج ترین رزین های اپوکسی عبارتند از دیگلیسیدیل اتر بیسفنول آ  ( DGEBA، یک محصول واکنش فنل و استون) و دیگلیسیدیل اتر بیسفنول اف (DGEBF، یک محصول واکنش فنل و فرمالدئید)، که به عنوان مایع، رزین های جامد، رزین های محلول پیش آماده و همچنین به عنوان ورق همراه با تقویت کننده فیبر فروخته می شوند.

رزین اپوکسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
رزین اپوکسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ویژگیهای فیزیکی – شیمیایی رزین اپوکسی

اپوکسی رزین ها شامل رزین های اپوکسی خالص، رزین های پلی استر ترموست و رزین های وینیل استر هستند، گرچه پلی استرهای ترموست واقعاً گونه ای مجزا هستند. رزین های اپوکسی خالص معمولاً به صورت دو ماده (یک رزین و یک ماده سخت کننده، اغلب آمین) با نسبت های برابر یا کاملاً یکپارچه (استوکیومتری) مخلوط می شوند و ماده ای تولید می کنند که با کمی جمع شدگی به آهستگی بهبود می یابد.

رزین های پلی استر و وینیل استر با استفاده از واکنش گرمازا و همچنین مخلوط با کاتالیزور، اغلب MEKP یا متیل اتیل کتون پراکسید، ترموست می شوند. کاتالیزورها به نسبت بسیار کمتری نسبت به سخت کننده های اپوکسی، معمولاً چند قطره در هر اونس رزین، اضافه می شوند. زمان بهبود را می توان با افزودن کاتالیزور کم و بیش تنظیم کرد – این مورد متفاوت از اپوکسی های خالص است که در آن ها باید نسبت های صحیح رعایت شود وگرنه ماده بهبود نمی یابد.

پلی استر ترموست در مقایسه با اپوکسی خالص خیلی سریع تیمار می شود و گرمای زیادی را در فرآیند تولید می کند. رزین های وینیل استر برای افزایش مقاومت، رزین های پلی استر و اپوکسی را ترکیب می کنند.

سرعت تیمار رزین های اپوکسی خالص ممکن است با استفاده از سخت کننده های مختلف افزایش یا کاهش یابد اما در نهایت گرما رزین را سخت می کند.

مقاومت شیمیایی رزین اپوکسی

اپوکسی رزین ها، بسته به فرمولاسیون، در برابر بسیاری از مواد شیمیایی از جمله اسید سولفوریک، استون، متانول، هیدروکسید سدیم و اسیدهای آلی مقاومت نسبتاً خوبی دارند. به طور کلی، DGBEF به دلیل تراکم بیشتر اتصالات عرضی برای مقاومت در برابر حمله شیمیایی عملکرد بهتری نسبت به DGBEA دارد. EP به نور ماورا بنفش حساس هستند.

برنامه های کاربردی رزین اپوکسی

از EP به تنهایی یا در ترکیب با شیشه، کربن یا سایر الیاف تقویت کننده (آرامید) استفاده می شود تا انواع محصولات از بدنه قایق گرفته تا اجزای الکتریکی ایجاد شود. آنها در ساختمان سازی برای لنگر انداختن پیچ و مهره ها و سایر سخت افزارها به دیوارهای بتونی، سقف ها و کف ها استفاده می شوند.

از آنها به عنوان گلدان، درزگیرها و مواد محصور کننده، روکش، چسب و غیره نیز استفاده می شود. یک مزیت رزین های اپوکسی در کاربردهای ساختاری این است که در اصل در مقایسه با فلزات ضد خوردگی هستند.

رزین پلی استر، رزین اصلی در ساخت قایق پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) است زیرا رزین ارزان است و به راحتی به ژلکوت های پایه پلی استر می چسبد. رزین اپوکسی اغلب گزینه ای برای ترمیم آسیب در چنین بدنه هایی است زیرا دارای مقاومت برتر و چسبندگی مکانیکی خوبی است. با این وجود از نظر شیمیایی به پلی استر نمی چسبد.

رزین پلی استر در مجاورت هوا کاملاً سخت نخواهد شد، بنابراین لایه های نهایی باید حاوی موم باشند. استایرن ماده شیمیایی موجود در پلی استر و وینیل استر است که به عنوان ماده رقیق کننده استفاده می شود و حتی پس از بهبودی بوی مشخصی را به کار فایبرگلاس می بخشد. این بخارات خطرات سلامتی محسوب می شوند.

رزینهای وینیل استر برای کار بدنه با کیفیت بالا و در مکانهایی که مقداری مقاومت ساختاری لازم باشد یا در معرض حلالهای آلی باشد ترجیح داده می شوند. آنها پایداری حرارتی خوبی دارند اگرچه مستعد جذب آب هستند – اما نسبت به پلی استر کمتر است. علاوه بر این آنها به خوبی با مواد دیگر مانند تقویت کننده های الیاف پیوند نمی خورند.

مقاومت برتر رزین های اپوکسی خالص، آنها را به گزینه ای برای اجزا و کاربردهای هواپیما تبدیل می کند، جایی که مقاومت ساختاری در درجه اول قرار دارد. تشکیل حلقه های بنزن در اپوکسی تیمار شده علاوه بر مقاومت در برابر آب، قدرت آن را تقریباً سه برابر وینیل استر افزایش داده و مقاومت آنها را در برابر آب بالا می برد. EP تیمار شده از نظر حرارتی پایدارتر هستند و به مرور زمان رطوبت را جذب نمی کنند و تخریب نمی شوند. رزین های اپوکسی به صورت پودر شده برای پوشش پودری با کارایی بالا در روتورهای موتور (برای عایق شکاف) و محفظه ها، اجزای الکترونیکی و غیره در دسترس هستند.

رزین اپوکسی چیست

رزین اپوکسی یک پلیمر شفاف و واکنش پذیراست که از گروه‌های اپوکساید تشکیل شده است که موجب شده این ماده مقاومت گرمایی و شیمیایی بسیار بالایی از خود نشان دهد.  همچنین با داشتن قدرت چسبندگی بسیار قوی به عنوان یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف استفاده شود. این ماده نسبت به چسب ها و فیلرها دارای مزایای بهتری است زیرا علاوه بر اینکه قابل انحلال در آب نیست و به عنوان یک ماده ضدآب عمل می کند می توان از آن برای چسباندن سطوح مختلف نیز استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه از دو جزء تشکیل شده است مانند چسب ها نیاز به زمان برای خشک شدن ندارد. این ترکیبات دارای مصارف خانگی بسیار زیادی هستند به همین دلیل به اشکال مختلفی مانند ژل و دوجزئی برای راحتی در دسترس قرار گرفته اند.

حلال رزین اپوکسی چیست

حلال  اپوکسی رزین ماده ای است که برای پاک یا رقیق کردن رزین اپوکسی در مواقع لازم استفاده می شود که معمولا در دو مرحله جدا از این حلال برای رزین اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که رزین اپوکسی هنوز خشک نشده و در حال استفاده از آن هستید می توانید از الکل دناتوره شده به عنوان حلال استفاده کنید. این حلال یک حلال تهاجمی نیست و بوی خیلی شدیدی ندارد و مهمتر از همه اینکه به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. اما زمانی که  بعد از استفاده از رزین اپوکسی تصمیم گرفتید که آن را پاک کنید در این مرحله باید از حلالی مانند استون استفاده کنید زیرا قوی تر از الکل دناتوره است و نگرانی های ایمنی کمتری نیز دارد.

قیمت هر بشکه رزین اپوکسی

قیمت هربشکه رزین اپوکسی با توجه به خلوص و وزن بشکه متفاوت است. این محصول به عنوان یکی از چسب های پرکاربرد در فعالیت های صنعتی به کار برده می شود. این ماده از دو قسمت یا دو جزء تشکیل شده است که با یکدیگر مخلوط شده و با هم واکنش می دهند و سپس رزین اپوکسی وارد مرحله سخت شدن می شود. در این مرحله یک ماده سخت و با دوام به وجود می آید که قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و به دلیل همین قدرت چسبندگی بالا می تواند در برابر عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاومت کند و خواص چسبندگی خود را حفظ کند. این ماده همچنین مانند یک درزگیر به آسانی فضاهای خالی را پر کند.

قیمت هر کیلو رزین اپوکسی

قیمت هر کیلو رزین اپوکسی به دلیل نوع کاربرد، خلوص و شرایط بازار در نوسان است به همین دلیل مصرف کنندگان بهتر است به صورت آنلاین برای اطلاع از قیمت این محصول اقدام کنند. رزین اپوکسی یک ماده مقاوم در برابر عوامل طبیعی و با مقاومت بالا در برابر فرسودگی و مواد شیمیایی است که به دلیل داشتن استحکام بالا، ظاهر براق، سرعت آماده سازی بالا و عدم تفکیک رنگ هنگام استفاده به عنوان یک ماده چسبنده در صنعت کامپوزیت و لمینت سازی و تولید چسب به کار برده می شود. علاوه بر این به عنوان یک ماده پرمصرف با کارایی بالا در صنعت هنر برای تولید قطعات تزئینی و تولید بدلیجات استفاده می شود.

آموزش رزین اپوکسی

آموزش استفاده از رزین اپوکسی شامل سه مرحله است. مرحله اول شامل مخلوط شدن دو جزء رزین اپوکسی است که هر دو در حالت مایع هستند. مرحله دوم زمانی که این دو به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند حالت ژله ای به وجود می آید و قابلیت چسبندگی در این ماده خود را نشان می دهد و به آرامی شروع به سفت شدن می کند. در مرحله سوم رزین اپوکسی کاملا سفت شده است و به حالت جامد درآمده است در این مرحله می توانید به آن شکل بدهید. در هنگام مخلوط کردن این محصول دما به عنوان یک گزینه تاثیرگذار عمل می کند که می تواند بر سرعت انجام واکنش تاثیر بگذارد بدین معنا که هرچدر دما بیشتر باشد این ماده با سرعت بیشتری سخت می شود.

قیمت رزین اپوکسی ۲۰ کیلویی

قیمت رزین اپوکسی ۲۰ کیلویی در بازار با توجه به نوسانات بازار متفاوت است و در انواع مختلفی مانند رزین اپوکسی مخصوص کفپوش، سنگ، چوب و رزین اپوکسی قابل استفاده در صنایع تزئینی در بازار به فروش می رسد. این محصول به صورت یک مایع شفاف در بشکه های کاملا محکم به فروش می رسد که هنگام استفاده به یک ماده چسبناک تبدیل می شود و با گذشت زمان و تحت تاثیر گرما سفت شده و به حالت جامد تبدیل می شود. رزین اپوکسی اغلب درصنعت الکترونیک در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، برای رنگ آمیزی، تعمیرات و در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت رزین اپوکسی

قیمت این ترکیب با توجه به نوع رزین اپوکسی و کاربرد آن متفاوت است. این ماده به دلیل مقاومت مکانیکی بسیار مناسب اغلب به عنوان کف پوش مقاوم در کارخانجات و همچنین به عنوان کف پوش آنتی استاتیک برای کنترل الکتریسته ساکن و کفپوش آنتی باکتریال برای مراکز بهداشتی استفاده می شود. رزین اپوکسی به دلیل داشتن خواصی مانند استحکام بالا، خاصیت ضد آب و همچنین به عنوان یک ماده سبک در صنعت قایق سازی به کاربرده می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن خواص ضد فرسایش به منظور جلوگیری از فرسایش و زنگ زدن وسایل در خانه نیز می توان از آن استفاده کرد.

خرید رزین اپوکسی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رزین هیدروکسید سدیم رزین اپوکسی (EP) از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رزین اپوکسی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رزین اپوکسی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رزین اپوکسی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا