Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

فواید و عوارض قرص خواب گیاهی | بهترین قرص خواب گیاهی

قرص خواب گیاهی به شما کمک می‌ کند سریع ‌تر بخوابید یا در طول شب راحت بخوابید. بسیاری از افراد قرص های خواب طبیعی را ترجیح می ‌دهند زیرا آنها عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای خواب شیمیایی دارند. این قرص ها همچنین برای افرادی که محصولات طبیعی را ترجیح می ‌دهند یا نگران پتانسیل اعتیاد آور داروهای خواب نسخه‌ ای هستند بسیار جذاب هستند.

عدم خواب کافی باعث کاهش عملکرد و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، دیابت، فشار خون بالا و تصادفات رانندگی می شود. در حالی که داروهای خواب آور تجویزی و بدون نسخه یکی از گزینه ها هستند، قرص خواب گیاهی نیز در بین افراد دچار مشکلات خواب بسیار محبوب است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب قرص خواب گیاهی که می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد استفاده و خرید بهترین قرص خواب گیاهی کمک کند در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

علت استفاده از قرص خواب گیاهی

قرص های خواب حاوی ترکیباتی هستند که به افراد کمک می کنند سریع تر به خواب بروند و بخوابند. داروهای خواب آور بسیاری از جمله داروهای بدون نسخه، مکمل های گیاهی و درمان های خانگی برای کمک به رفع مشکلات خواب وجود دارد.

برخی از افراد یک روال آرام بخش قبل از خواب ایجاد می کنند که شامل خاموشی یک ساعت قبل خواب می شود. برای برخی دیگر حمام آب گرم یا مطالعه کمک می کند تا راحت تر به خواب بروند. اما برای بعضی ها هیچ کدام از این روش ها موثر نیست و به ناچار باید از قرص خواب استفاده کنند.

از بین قرص های خواب آور رایج ترین نوع، آنتی هیستامین است که مانع از تولید هیستامین در بدن می شود. هیستامین یک ماده شیمیایی است که به بیدار نگه داشتن ما در طول روز کمک می کند. با مسدود کردن آن، احساس آرامش بیشتری می کنیم و راحت تر به خواب می رویم.

بی خوابی از نظر تعریف یعنی مشکل در خوابیدن برای مدت طولانی که می تواند شامل نخوابیدن در شب، چندین بار بیدار شدن در طول شب یا زود بیدار شدن و عدم توانایی دوباره به خواب رفتن باشد. این مشکلات باعث می شود در طول روز احساس خستگی و تحریک پذیری کنید و ممکن است برای تمرکز روی فعالیت های روزانه خود مانند کار یا مدرسه دچار مشکل شوید.

بی خوابی می تواند کوتاه مدت (کمتر از ۳ ماه) یا طولانی مدت (۳ ماه یا بیشتر) باشد. از هر ۳ نفر ۱ نفر در دوره ای از زندگی خود تحت تاثیر بی خوابی قرار می گیرند.

قرص های خواب آور گیاهی مکمل های غذایی و داروهای گیاهی هستند که ادعا می کنند کیفیت خواب را بهبود می بخشند. در حالی که برخی از افراد ممکن است داروهای خواب طبیعی را انتخاب کنند زیرا معتقدند داروی طبیعی امن ترین گزینه است، مهم است که به خاطر داشته باشید که این مکمل ها نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

همچنین بهتر است بدانید که قرص های خواب طبیعی که به عنوان مکمل های غذایی فروخته می شوند توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی شوند. این به بدان معنی است که هیچ استاندارد کیفی برای اطمینان از دوز و مواد تشکیل دهنده مکمل های خواب وجود ندارد. بنابراین بدون مشورت با پزشک هیچ گاه از آنها استفاده نکنید.

بهترین قرص خواب گیاهی

بهترین قرص خواب بستگی به این دارد که چه چیزی باعث مشکلات خواب شما شده است. پزشک پس از ارزیابی مشکلات خواب شما بهترین داروی خواب آور یا درمان های مورد نیاز را برای شما تجویز خواهد کرد.

گزینه های درمانی زیادی برای رفع اختلالات خواب وجود دارد، مانند گیاهان دارویی (سنبل الطیب، گل ساعتی و بابونه) ​​و مکمل های طبیعی (مانند ملاتونین یا تریپتوفان). اختلالات خواب متوسط ​​تا شدید را می توان با تجویز داروی خواب آور یا آرام بخش به عنوان آخرین راه حل، زمانی که روش های دیگر مؤثر نبوده اند، درمان کرد.

برای بهبود خواب خود، باید عادات سبک زندگی سالم مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم، ورزش بدنی منظم و وقت گذاشتن برای استراحت را در اولویت قرار دهید.

بهترین قرص خواب گیاهی
بهترین قرص خواب گیاهی

قرص خواب گیاهی اسلیپ

قرص سیمو اسلیپ سیمرغ دارو یکی از داروهای گیاهی خواب آور موجود در داروخانه ها و سایت های فروش ترکیبات دارویی است. در فرمولاسیون این قرص گیاهان آرام بخشی از جمله سنبل الطیب، بابونه، رازک و گل ساعتی و ترکیباتی مانند تائورین، ملاتونین، کلسیم و منیزیم به کار رفته است که همگی آرام بخش و خواب آور هستند.

قویترین داروی گیاهی خواب آور

رایج ترین داروهای تجویز شده برای اختلالات خواب در دو گروه خواب آور و آرام بخش قرار می گیرند. آنها به طور کلی برای تسکین فوری بی خوابی توصیه می شوند، زمانی که خواب کیفیت زندگی را به خطر می اندازد یا حتی پس از درمان علت اصلی آن ادامه می یابد. این داروها معمولا زمانی توصیه می‌شوند که سایر روش‌ های درمانی، مانند عادات خواب سالم یا مکمل‌ های طبیعی، موثر نباشند.

قویترین داروی گیاهی خواب آور که اثر آرام بخش یا خواب آوری دارند عبارتند از بادرنجبویه، گل ساعتی، به لیمو، رازک و اسطوخودوس. بسیاری از مکمل های خواب طبیعی ترکیبی از این مواد را برای بهبود خواب استفاده می کنند. این داروها را می توان از داروخانه با نسخه پزشک تهیه کرد و باید برای مدت کوتاهی از آنها استفاده کرد. استفاده طولانی مدت می تواند عوارض جانبی مانند سرگیجه، خواب آلودگی و وابستگی ایجاد کند.

قرص خواب گیاهی ملاتونین

ملاتونین یک هورمون تنظیم کننده خواب است که توسط غده صنوبری در مغز تولید می شود.این هورمون نقش مهمی در سازماندهی ریتم های شبانه روزی ایفا می کند، از جمله چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری که بر زمانی که فرد از خواب بیدار می شود، احساس هوشیاری می کند، احساس خستگی می کند و می خوابد، حاکم است.

طیف گسترده‌ای از عوامل می ‌توانند تولید ملاتونین را سرکوب کنند، به‌ ویژه قرار گرفتن در معرض نور در شب، پیری و برخی بیماری ‌ها. از آنجایی که سطوح پایین ملاتونین می تواند باعث اختلال در خواب شود، بسیاری از مردم ملاتونین را به شکل قرص مصرف می کنند. قرص ملاتونین چهارمین مکمل طبیعی خواب آور در میان بزرگسالان آمریکایی است.

ملاتونین اغلب برای افراد مبتلا به مشکلات ریتم شبانه روزی مانند اختلال تاخیری فاز خواب و بیداری یا افرادی که ریتم شبانه روزی آنها توسط جت لگ به خطر می افتد، توصیه می شود.

در حالی که کارشناسان بر این باورند که ملاتونین احتمالا برای بزرگسالانی که دوزهای استاندارد مصرف می کنند بی خطر است، نگرانی های ایمنی بالقوه ای برای کودکان وجود دارد. علاوه بر این، واکنش های آلرژیک نیز هنگام استفاده گزارش شده است و تحقیقات کافی در مورد استفاده از آن توسط افراد باردار یا شیرده وجود ندارد. عوارض جانبی قرص ملاتونین معمولا شدید نیستند، اما ممکن است شامل سرگیجه، حالت تهوع و سردرد باشند. برخی از افراد، به ویژه افراد مسن، خواب آلودگی در طول روز را نیز گزارش می کنند.

قرص خواب گیاهی بدون عوارض

قرص های خواب طبیعی محصولات بدون نسخه ای هستند که با کمک به شما برای به خواب رفتن سریع‌ تر و از بین بردن اختلالات خواب در طول شب، خواب با کیفیت ‌تر را تقویت می ‌کنند.

مکمل های خواب به اشکال مختلف از جمله مکمل ‌های گیاهی، ویتامینی یا معدنی و همچنین موادی با خاصیت خواب ‌آوری که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شوند، وجود دارند. چنین محصولاتی جایگزین مناسبی برای داروهای خواب با نسخه برای افراد مبتلا به بی خوابی خفیف تا متوسط ​​یا سایر مشکلات خواب هستند که نمی خواهند عوارض جانبی ناخواسته یا احتمال اعتیاد به داروهای دارویی را تجربه کنند. با اینحال استفاده بیش از حد یا طولانی مدت از این قرص ها نیز ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد.

قرص خواب گیاهی ملاتونین
قرص خواب گیاهی ملاتونین

قیمت قرص خواب آور گیاهی دینه

قرص ترانکی وال دینه یک قرص خواب گیاهی ساخت ایران است که با استفاده از عصاره سنبل الطیب (والرین)، گل ساعتی، رازک و بادرنجبویه تهیه شده است. این قرص با تاثیر بر سیستم عصبی کیفیت خواب را افزایش می دهد. این قرص برای رفع اختلالات خواب بسیار موثر است و صبح روز بعد شما را خواب آلوده نمی کند. قیمت قرص خواب آور گیاهی دینه حدود ۵۰ هزار تومان است.

شربت گیاهی خواب آور

برای افرادی که به دلایل مختلف قادر به مصرف قرص نیستند از جمله کودکان، شربت گیاهی خواب آور نیز تولید و به بازار عرضه شده است. این دارو با استفاده از خواص گیاهان آرامش بخش تهیه شده است و دارای حداقل عوارض جانبی است.

قرص خواب گیاهی در طب سنتی

بی خوابی می تواند سلامت جسمی و روانی، زندگی کاری و روابط شما را خراب کند. بنابراین اگر بتوانید بهترین قرص‌ های خواب ‌آور را برای خود پیدا کنید، می‌ توانید روز و شب ‌هایتان را متحول کنید. اسطوخودوس، سنبل الطیب، بابونه آلمانی، گل ساعتی بومی و رازک برخی از گیاهان آرام بخشی هستند که از آنها در ترکیب قرص ها و دمنوش های خواب آور استفاده می شود. گیاهان دارویی همیشه باید اولین انتخاب رفع مشکلات خواب باشند. برخی از گزینه های طبیعی برای خواب عبارتند از:

سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب یک اثر آرام بخش دارد که باعث کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب می شود. سنبل الطیب یک گیاه بسیار رایج است که به شکل مکمل یافت می شود. دوز توصیه شده بین ۴۵ تا ۴۵۰ میلی گرم متغیر است که ۳۰ دقیقه قبل از خواب مصرف می شود.

بابونه

بابونه گیاهی است که به تسکین، آرامش و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند، عواملی که به بی خوابی کمک می کنند. برای بهره مندی از این اثرات، باید بابونه را به صورت چای قبل از خواب مصرف کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی زیبا با گل بنفش است که به راحتی پیدا می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای کمک به بهبود کیفیت خواب، می توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس را ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب استنشاق کنید. همچنین می توانید روغن اسطوخودوس را روی بالش خود بمالید تا به خوابتان کمک کند.

گل ساعتی

گل ساعتی گیاهی است که معمولا برای درمان بی خوابی، اضطراب و سایر اختلالات سیستم عصبی مرکزی استفاده می شود. این گیاه سرشار از فلاونوئیدها و آلکالوئیدها است که فعالیت حرکتی را کاهش می دهد و همچنین دارای اثر آرام بخش، ضد اضطراب و ضد اسپاسم است که به طولانی شدن خواب کمک می کند.

گل ساعتی را می توان به عنوان مکمل به تنهایی یا در ترکیب با سایر گیاهان دارویی یافت. همچنین می توان آن را به عنوان چای مصرف کرد. دوز توصیه شده حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم است که قبل از خواب مصرف می شود.

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی با خواص تسکین دهنده و آرام بخش است که می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. برای بهره مندی از این مزیت، می توانید آن را به صورت چای با استفاده از برگ بادرنجبویه تهیه کنید.

قرص خواب گیاهی بدون عوارض
قرص خواب گیاهی بدون عوارض

درمان قطعی و فوری مشکلات خواب با قرص خواب گیاهی

درمان قطعی و فوری مشکلات خواب بر اساس مشکل شما و با تجویز پزشک امکان پذیر است. رایج ترین داروهای تجویز شده مکمل های گیاهی هستند که عوارض کمتری دارند. این قرص ها معمولا زمانی توصیه می‌ شوند که سایر روش ‌های درمانی، مانند عادات خواب سالم یا تغییر سبک زندگی برای خواب با کیفیت موثر نباشند.

ترفندهایی برای استفاده ایمن از قرص خواب گیاهی

فقط زمانی قرص خواب مصرف کنید که زمان کافی برای حداقل هفت تا هشت ساعت خواب داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است روز بعد احساس خواب آلودگی شدید داشته باشید. با کمترین دوز توصیه شده قرص را شروع کنید. ببینید چگونه دارو بر شما تاثیر می گذارد و چه عوارض جانبی تجربه می کنید.

از استفاده مکرر خودداری کنید. برای جلوگیری از وابستگی و به حداقل رساندن اثرات نامطلوب، سعی کنید قرص های خواب را به جای استفاده شبانه برای مواقع اضطراری ذخیره کنید.

بروشور همراه داروی خواب آور را با دقت مطالعه کنید. به عوارض جانبی احتمالی و تداخلات دارویی با دقت توجه کنید. بسیاری از داروهای رایج، از جمله داروهای ضد افسردگی و آنتی بیوتیک ها، می توانند تداخلات خطرناکی با قرص های خواب تجویزی و بدون نسخه ایجاد کنند. قرص های خواب آور را نباید با برخی غذاها مانند گریپ فروت و آب گریپ فروت مصرف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا