Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

امروز در این مقاله از نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با راه های تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار آشنا کنیم. آرایش کردن امروزه به جزء جدایی ناپذیر از زندگی زنان بدل شده است. حتی اگر کسی خیلی اهل آرایش کردن نباشد، دیگر یک رژ لب ساده را حتما استفاده می کند. رژ لب هایی که قبلا تولید می شدند، همگی دارای سرب بودند. از این رو، عوارض بدی روی بدن می گذاشتند. امروزه بیشتر رژ لب ها بدون سرب تهیه می شوند. با این حال، هنوز برخی از شرکت های تولیدکننده، به دلیل کاهش قیمت مصرف کننده، از سرب در رژ لب های خود استفاده می کنند.

از همین رو، بسیار مهم است تا شما بتوانید رژ لب بدون سرب را از میان انبوه رژ لب های سرب دار تشخیص دهید. در این مقاله راه و چاه تشخیص رژ لب بدون سرب را به شما آموزش داده ایم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با درمان خانگی سوزش سردل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

تشخیص رژ لب بدون سرب

سرب به طور طبیعی در مواد مورد نیاز برای تهیه لوازم آرایشی موجود است. حذف کردن کامل سرب کار به شدت سختی است. این یعنی هیچ گاه به طور کامل سرب از مواد آرایشی حذف نمی شود. در حقیقت تنها می توان میزان سرب را تا حد زیادی کاهش داد. از همین رو، نمی توان گفت که رژ لب بدون سرب، ۱۰۰ درصد سرب ندارد. بلکه این محصول درصد بسیار بسیار کمی سرب دارد که سلامتی را تهدید نمی کند.

در زمان های دور گفته می شد اگر یک رژ لب سرب دار را روی یک تکه طلا بکشید، ردی سیاه رنگ روی رژ لب باقی می ماند. این رد سیاه رنگ نشان می داد که رژ لب دارای سرب است. اما باید به شما بگوییم که همچین اتفاقی هیچ گاه رخ نمی دهد. در حقیقت این روش یک حقه از سوی فروشندگان لوازم آرایشی بود تا تمامی رژ لب های خود را چه با سرب چه بی سرب به فروش برسانند.

رژ لب بدون سرب تنها در آزمایشگاه قابل تشخیص است. با این حال یک روش بسیار ساده هست که به وسیله آن می توانید بفهمید رژ لبی سرب دارد یا خیر.

3 راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست
۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

استفاده از پوست لب برای تشخیص رژ لب بدون سرب

واکنش پوست لب شما به رژ لب، می تواند مشخص کند که محصول مورد استفاده سرب دارد یا خیر؟ اگر بعد از استفاده از رژ لب، پوست لب شما دچار ترک، کشیدگی زیاد و پوسته پوسته شدن شد، یعنی میزان سرب درون آن به شدت زیاد است. حتما می پرسید چرا با این که سرب اینقدر مضر است، درون مواد آرایشی به کار می رود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مواد به طور خودخواسته توسط شرکت های تولیدکننده به کار نمی روند. سرب درون رنگدانه های مورد استفاده برای رنگی کردن مواد آرایشی وجود دارد. این یعنی اگر شما برچسب مواد تشکیل دهنده یک رژ لب را بخوانید، نامی از سرب در آن به کار نرفته است. چرا که سرب یک ماده جانبی است.

جالب است بدانید که پیدا کردن رژ لب بدون سرب کار بسیار دشواری است؛ چرا که هیچ رنگ قرمز بدون وجود سرب ساخته نمی شود. اکثر رژ لب ها نیز در ترکیب رنگی خود، رنگ قرمز دارند و این باعث می شود که سرب به طور ناخواسته وارد رژ لب شود. در صورتی که یک شرکت مدعی شود که رژ لب بدون سرب تولید می کند، حتما طبف رنگی محصولات آن بسیار محدود خواهد شد.

تشخیص رژ لب بدون سرب از بوی آن

اگر یک فروشنده ادعا کرد که رژ لب بدون سرب را می توان از بوی آن تشخیص داد، بدانید که در حال دروغگویی است. سرب یک فلز است و بوی خاصی ندارد که بتوان آن را تشخیص داد. به علاوه این که بوی رژ لب عمدتا به دلیل وجود موم در آن است. همچنین اگر این محصول گیاهی باشد به دلیل حضور برخی مواد مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و …، بوی این مواد را خواهد داد.

بهترین رژ لب بدون سرب در بازار

در ادامه این مقاله نام ۱۰ برند لوازم آرایشی را برای شما یادداشت کرده ایم که رژ لب بدون سرب دارند. هر کدام از این برندها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. بنابراین نمی توان گفت کدام برند بر برند دیگر ارجحیت دارد. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، یکی از این برندها را انتخاب کنید.

3 راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست
۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

رژ لب گابریل کازمتیکس

این برند رژ لب های خود را با روغن های طبیعی نظیر جوجوبا، آلوئه ورا و بیزابولول تهیه می کند. این نوع رژ لب بدون سرب، خاصیت براق کنندگی و مرطوب کنندگی دارد.

رژ لب زوزو لوکس

این نوع رژ لب هم از مواد طبیعی تولید می شود. با این رژ لب بدون سرب، لب هایی صاف و نرم دارید. ماندگاری آن نیز بسیار بالاست.

رژ لب پیور

تمامی محصولات حاصل از این برند، گیاهی و سالم هستند. رژ لب بدون سرب این برند بسیار محبوب است.

رژ لب لیوینگ نیچر

در این نوع رژ لب بدون سرب از روغن نارگیل و کرچک بهره گرفته شده است.

رژ لب بدون سرب ایوروشه

این رژ لب از برند فرانسوی ایوروشه تولید می شود. در ایران به یکی از پرطرفدارترین رژ لب های بدون سرب بدل شده است. بافت آن بسیار سبک است و سبب نرمی لب ها و آبرسانی پوست آن می شود.

رژ لب مک

برند مک نیز یکی از بهترین رژ لب های بدون سرب دنیا را تولید می کند. این نوع رژ لب ماندگاری بالایی دارد. همچنین مانع پوسته و خشک شدن لب‌ ها می‌ شود. قیمت این محصول از ۱۰ دلار تا ۳۰ دلار گزارش شده است.

3 راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست
۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

رژ لب بدون سرب اوریفلیم

برند سوئدی اوریفیلم یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم آرایشی در ایران است. این با رنگدانه قوی و پوشانندگی بالا، قیمت مناسبی داشته و طرفداران خاص خودش را دارد.

رژ لب دوسه

این محصول آمریکایی در دنیا نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. میزان سرب این رژ لب بسیار پایین است. همچنین حاوی ویتامین E بوده و برای لب‌ های خشک و آبرسانی آن ها، یک محصول منحصر به فرد است.

رژ لب کالیستا

کالیستا یکی از مرغوب ترین برندهای ایرانی است. تمامی محصولات این برند از ترکیبات گیاهی تهیه می شوند. رژلب بدون سرب این برند یکی از خوش قیمت ترین محصولات بازار لوازم آرایشی به شمار می رود.

رژ لب لدورا

ماتیک بدون سرب لدورا سبب آبرسانی و رطوبت لب‌ ها خواهد شد. قیمت این محصول کمی گران تر است و از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در بازار موجود است.

رژ لب بدون سرب کاپرا

این برند بهترین رژ لب های مایع بدون سرب را در جهان تولید می کند. برند کاپرا هیچ ماده مضری مانند پارابن و سرب درون محصولات آرایشی خود ندارد.

تشخیص رژ لب بدون سرب با طلا

در قسمتی از مقاله به این اشاره شد که رژ لب بدون سرب با طلا قابل تشخیص است. همان طور که گفتیم این یک حقه قدیمی است و حقیقت ندارد. در واقع سیاه شدن رژ لب بعد از تماس با طلا، به دلیل حضور موم عسل است. این محصول برای چسبندگی و انسجام رژ لب به آن اضافه می شود و در تماس با طلا سیاه خواهد شد. پس این تغییر رنگ، هیچ ربطی به حضور سرب در رژ لب ندارد. تنها روشی که به وسیله آن می توان مطمئن شد که رژ لب بدون سرب است یا خیر، این است که در آزمایشگاه های کنترل کیفی مورد بررسی قرار گیرد.

3 راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست
۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

چه آسیبی از سرب به بدن می رسد

در این قسمت از مقاله می خواهیم بدانیم که اصلا سرب چه تاثیری روی بدن می گذارد؟ سرب یکی از فلزات سنگین و سمی است که ضررهای بسیاری برای بدن دارد. از جمله عوارض سرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از کار افتادن کلیه

صدمه به مغز

افزایش فشار خون

مسمومیت حاد

تغییر پاتولوژی اندام‌ ها

ایجاد مشکل در سیستم قلبی عروقی

مشکلات کلیوی

ایراد در استخوان ها

مشکلات کبدی

ابتلا به سرطان

قیمت رژ لب بدون سرب

معمولا رژ لب های بدون سرب قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند. دلیل آن هم این است که محصولات گیاهی به تازگی در جهان تولید می شوند و طرفداران بسیاری دارند. همچنین از موادی برای ساخت رژ لب های بدون سرب استفاده می شود که قیمت بسیار بالایی دارند. از همین رو، قیمت تمام شده این نوع ماتیک ها، معمولا بالاتر است. با این حال رژ لب های بدون سرب ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی دارند. برخی رژ لب های بدون سرب خارجی تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان نیز قیمت دارند. نصف قیمت بالای این محصولات به دلیل نوسانات دلار در ایران است.

بهترین مارک رژ لب بدون سرب

این که کدام یک از رژ لب های بدون سرب بهتر است، کاملا بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد. رژ لب های بدون سرب معمولا آبرسان هستند و یا خواص دیگری دارند. برخی از آن ها سبب نرم شدن پوست لب های شما شده و برخی دیگر از پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کنند. از همین رو، ابتدا بهتر است بدانید که کدام یک از این ویژگی ها برای لب های شما مورد نیاز است. سپس با توجه به نیاز خود یکی از برندها را برای تهیه رژ لب انتخاب کنید.

در این میان فرق چندانی میان برندهای ایرانی و خارجی وجود ندارد. تنها حسن برندهای ایرانی قیمت مناسب تر آن ها است. دلیل آن هم این است که هزینه گمرک و همچنین نوسانات دلار از این نوع محصولات کم شده است.

3 راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست
۳ راه تشخیص رژ لب بدون سرب از رژ لب سرب دار | بهترین رژ لب بدون سرب چیست

کدام برندهای ایرانی رژ لب بدون سرب تولید می کنند

برندهای ایرانی زیادی اقدام به تولید رژ لب بدون سرب می کنند. در این مقاله یک نمونه از آن ها را با نام کالیستا به شما معرفی کردیم. با این حال دو برند ایرانی معروف دیگر به نام «این لی»، «مای» و «شون» نیز اقدام به تولید رژ لب های بدون سرب گیاهی می کنند.

کدام برندها رژ لب های حاوی سرب تولید می کنند

با این که اثرات منفی سرب بر روی بدن به اثبات رسیده است، متاسفانه هنوز برندهای معروف بسیاری در دنیا اقدام به تولید رژ لب های سرب دار می کنند. از جمله این برندها می توان به برند شنل، لورآل، دیور و میبلین اشاره کرد. دلیل این امر را پیش تر برای شما توضیح دادیم. یک برند اگر بخواهد طیف رنگی گسترده ای داشته باشد، مجبور است از رنگ های مصنوعی حاوی سرب استفاده کند و به ناچار در محصولاتشان سرب وجود دارد. در حقیقت سرب به عنوان یک محصول جانبی در این رژ لب ها قرار دارد.

میزان بیشتر سرب در رژ لب های ۲۴ ساعته

همان طور که از نامشان پیداست، رژ لب های ۲۴ ساعته دوام بیشتری دارند. در این نوع رژ لب ها باید رنگ هایی با رنگدانه های بسیار بالا و قوی استفاده شود. از همین رو، معمولا رژ لب های ۲۴ ساعته، میزان سرب بیشتری در خود دارند. تحقیقات نشان داده است که میزان سربی که بر اثر چند بار زدن یک رژ لب معمولی به بدن شما وارد می شود، بسیار کمتر از میزانی است که توسط رژ لب های ۲۴ ساعته با یک بار زدن، به بدن شما وارد می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا