Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

فرمول شیمیایی اسید سیتریک خشک و ویژگی های آن

اسید سیتریک خشک ازجمله ترکیبات شیمیایی پرمصرف در صنایع بشمار می رود. درواقع ویژگی اسید سیتریک خشک موجب کاربرد گسترده آن در صنعت گردیده است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید
واردات و فروش مواد اولیه شیمیایی
واردات و فروش مواد اولیه شیمیایی

کاربرد اسید سیتریک به عنوان ماده نگهداره و طعم دهنده مواد غذایی بسیار صورت گرفته و استفاده از آن موجب بهبود کیفیت محصولات تولیدی خواهد شد. از دیگر مزایا کاربرد اسید سیتریک خشک در صنایع غذایی مقرون بصرفه بودن آن است. انواع اسید سیتریک خشک در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون درجه خلوص و شرکت تولید کننده قرار دارد. خرید و فروش اسید سیتریک خشک به عنوان یک ماده صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و ویژگی های اسید سیتریک خشک و موارد استفاده از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

فرمول اسید سیتریک خشک

فرمول اسید سیتریک خشک به صورت C۶H۸O۷ شناخته می شود. این محصول پر مصرف و پر کاربرد در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد.

سیتریک اسید خشک ترکیبی اسیدی است که از مرکبات نیز حاصل می آید. این ماده به عنوان نقطه شروع چرخه کربس بوده و درواقع سیترات واسطه ای کلیدی در متابولیسم است. اسید سیتریک در مجموعه ای از ترکیبات است که مسئولیت اکسیداسیون فیزیولوژیکی چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها به کربن دی اکسید و آب را برعهده دارند.

کاربرد اسید سیتریک خشک در تجزیه باکتری ها و افزایش ماندگاری محصولات غذایی بسیار صورت می پذیرد. همچنین کاربرد این ماده شیمیایی موجب افزایش طعم در غذاها خواهد شد. اسید سیتریک خشک را می توان از آب گرم متبلور نمود.

ویژگی اسید سیتریک خشک

  • این ماده یک اسید آلی ضعیف بوده و در مرکبات نیز یافته می شود.
  • اسید سیتریک یک نگهدارنده طبیعی است. این ماده جهت افزودن طعم اسیدی یا ترش به غذاها و نوشابه ها به کار می رود.
  • بعلاوه این ماده به عنوان واسطه‌ای در چرخه کربس است و در متابولیسم همه موجودات زنده نقش دارد.
  • این اسید به‌عنوان یک عامل پاک کننده محیطی مفید عمل می کند.
  • اسید سیتریک خشک درواقع نوعی آنتی اکسیدان است.
  • این ماده در انواع میوه ها و سبزیجات و بویژه در لیمو یافته می شود.
  • حمل و نقل و انبارداری آن جهت کاربرد های تجاری آسان است.

کاربرد اسید سیتریک خشک در صنایع غذایی

خواص و ویژگی های اسید سیتریک موجب کاربرد آن در صنایع مختلف شده است. صنایع غذایی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی و… از صنایعی هستند که انواع اسیدسیتریک در آن‌ها استفاده می شود. در ادامه به برخی از کاربردهای این ماده در صنایع غذایی اشاره شده است.

  • این محصول به عنوان افزودنی در مواد غذایی استفاده می شود. کاربرد اسید سیتریک خشک موجب طعم دهندگی در مواد غذایی حاوی ویتامین سی می گردد.
  • محصول فوق در لایه خارجی آبنبات ‌ها استفاده می شود.
  • برای بالا بردن کیفیت و ماندگاری در صنایع آرد و نان کاربرد دارد.
  • در تولید سوسیس و کالباس از ویژگی اسید سیتریک خشک به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود.
  • علاوه بر طعم دهندگی، این محصول موجب تنظیم اسیدیته و pH نیز می گردد.
  • در تولید زیتون و سایر ترشیجات از طعم ترش این اسید بهره برده می شود.

قیمت فروش اسید سیتریک خشک

قیمت اسید سیتریک در بازار متفاوت بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده، شرکت تولید کننده، نرخ ارز و مقدار و حجم بسته بندی تنها بخشی از عوامل موثر بر قیمت این محصول محسوب می شوند. ایرانی یا خاراجی بودن محصول نیز بر قیمت نهایی آن موثر است.

خرید و فروش اسید سیتریک خشک به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. همواره خرید از منابع معتبر فروش مواد شیمیایی توصیه می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا