Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

بررسی خواص، عوارض و موارد کاربرد ثعلب پنجه ای، قلوه ای طبیعی

ثعلب ماده ای با طبیعتی گرم و مرطوب است. ثعلب پودری است که از آسیاب غده گیاهی از تیره ثعلبیان حاصل می‌آید. خواص ثعلب در طب سنتی موجب کاربرد زیاد آن شده است. انواع ثعلب به صورت ثعلب پنچه ای و ثعلب قلوه ای شناخته می شوند. از کاربرد ثعلب پنجه ای در درمان مشکلاتی همچون جوش و آکنه استفاده می شود. از کاربرد ثعلب طبیعی در صنایع غذایی و تولید بستنی نیز بهره برده می شود. ثعلب قلوه ای و پنجه ای طبیعی باید پیش از استفاده کوبیده و به شکل پودر درآورده شوند. قیمت ثعلب با توجه به کیفیت و شرکت تولید کننده و طبیعی بودن آن می تواند متفاوت باشد. برای خرید ثعلب می توان به فروشگاه ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمود. این گیاه با نام ارکیده نیز شناخته می شود و دارای کاربرد هایی در زیبایی است.

ثعلب چیست

ثعلب گیاهی پایا و چند ساله است که در خانواده ارکیده ها جای دارد. اما خواص دارویی و شگفت انگیز انواع قلوه ای و پنجه ای این گیاه از غدد زیرزمینی آن ها حاصل می آید. این گیاه با نام های دیگری چون سعلب، شاطریون، سحلب و… نیز شناخته می شود.

این ماده ترکیبی از طعم شیرین و تند است که کمی هم لزج به نظر آید. شکوفه دهی این گیاه در اوایل فصل بهار است. در اواخر بهار نیز می توان گل های زیبای آن را مشاهده نمود. داشتن طبع گرم و تر این گیاه دارویی موجب شده تا تاثیر زیادی در درمان بیماری ها و ایجاد تعادل طبع در افراد داشته باشد.

انواع ثعلب

انواع سحلب پنجه ای

ریشه این نوع مانند پنجه دست انسان است و غده های آن به رنگ خاکی رنگ است. این نوع تا حدود یک متر ارتفاع داشته و برگ هایی پهن دارد. گل های این نوع نیز بنفش متمایل به ارغوانی است.

انواع سحلب قلوه ای

غده های این نوع دوک مانند است. رنگ آن زرد بوده و معروف به سحلب قهوه ای است. این گیاه نیز دارای خواص دارویی است. قیمت ثعلب با توجه به کیفیت و طبیعی بودن آن تعیین می گردد.

ترکیبات شیمیایی گیاه ثعلب پنجه ای و قلوه ای طبیعی

این گیاه سرشار از ترکیبات مفید در سلامت است. به همین دلیل است که مصارف دارویی مختلفی در طب سنتی دارد. در ادامه به معرفی این ترکیبات پرداخته شده است.

  1. کربوهیدرات
  2. مواد قندی
  3. املاح معدنی
  4. موسیلاژ
  5. آمیدون‌
  6. ترکیبات پروتئیدی‌
  7. ترکیبات رنگی
  8. صمغ عربی
  9. لورو گلوسین (گلوکوزیدی)
  10. نشاسته
  11. اسانس
  12. کومارین‌

خواص ثعلب قلوه ‌ای و پنجه ‌ای طبیعی

  • موثر در درمان نازایی است.
  • برای کودکان بسیار مفید است.
  • موجب تقویت قوای جنسی در مردان می گردد.
  • موثر در درمان دیابت است.
  • موجب بهبود و درمان سرماخوردگی می گردد.
  • در درمان حصبه موثر است.
  • موجب تقویت پوست و موی سر می ‌گردد.

کاربرد ثعلب پنجه ای و قلوه ای طبیعی در بهبود مو

جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن، از خواص این ماده است. برای اثر بخشی، باید پودر حاصل از غده ها را با روغن زیتون و گل سرخ مخلوط نموده و به پوست سر مالیده شود.

از پودر نوع پنجه ای و غده ای و گل پنیرک می‌توان مانند ژل برای موی سر استفاده نمود.

ترکیب پودر این ماده با روغن زیتون و گل سرخ ترکیب و قرار دادن مخلوط حاصل بر روی مو ها و پوست می تواند اثرات مطلوبی داشته باشد.

مزایا ثعلب در رفع چین و چروک صورت

این ماده نقش مهمی در بازسازی سلول های پوستی و حذف سلول‌های مرده دارد. این ماده با سفت کردن پوست صورت از ایجاد چین و چروک ممانعت می‌کند. بعلاوه با از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

مضرات ثعلب

انواع ثعلب پنجه ای و قلوه ای طبیعی دارای خواص دارویی بی نظیری هستند. اما در کنار خواص و فواید بی نظیرشان، مصرف آن‌ها می‌تواند همراه با عوارضی باشد. توصیه می‌شود مصرف دارویی این ماده با مشورت افراد متخصص در طب سنتی صورت پذیرد. همچنین استفاده به‌اندازه از این ماده می‌تواند از بروز عوارض احتمالی ممانعت نماید.

  • این ماده دارای خواص قاعدگی آور است. بنابراین مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند سبب سقط‌ جنین در زنان باردار شود.
  • مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به واریکوسل مضر است.
  • استفاده بسیار زیاد از این ماده موجب از بین رفتن تارهای صوتی می‌گردد.
  • مصرف بیش ‌از حد از این ماده برای دهانه معده و گرم مزاجان مضر است.
  • مصرف زیاد این ماده گیاهی موجب ضعف دستگاه گوارش و دستگاه عصبی خواهد شد.

قیمت ثعلب

قیمت این ماده در بازار متفاوت بوده و به شرکت تولید کننده، طبیعی بودن محصول و برند تجاری آن وابسته است. همچنین وزن محصول و مقدار خریداری شده از آن نیز بر قیمت موثر است. بسته بندی های کوچک با وزن کمتر قیمت پایین تری هم در بازار دارند.

خرید و فروش ثعلب

به دلیل خواص درمانی و صنعتی، خرید و فروش این ماده بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول می توان به مراکز فروش مجاز مراجعه نمود. خرید این محصول از طریق سایت های معتبر فروش نیز امکان پذیر بوده که می توان بدون واسطه این محصول را تهیه و مصرف نمود. همواره خرید از منابع معتبر فروش و تهیه محصول اصل و طبیعی توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا