Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبعمومی

نحوه استفاده از پودر کلر در استخر چیست؟ | فواید و مضرات پودر کلر استخر شنا

کلر ماده‌ای موثر در گندزدایی و ضد عفونی آب و فاضلاب است و استفاده از آن بسیار صورت می پذیرد. خواص کلر موجب شده است تا از آن برای ضدعفونی نمودن آب استخرها نیز استفاده شود. البته مقدار کلر تزریقی به آب تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. میزان آلودگی آب و شرایط آب و یا فاضلاب تصفیه شده ازجمله این عوامل بشمار می آیند. پودر کلر استخر از متداول ترین انواع کلر مصرف است. انتخاب برند خوب از کلر و مقدار مناسب از پودر کلر در استخر های شنا موجب می شود تا استخر شنا مشکلی برای سلامت شناگران ایجاد نکند. انواع پودر کلر استخر تولید و در بازار عرضه می شوند انواع  پودر کلر ایرانی و انواع پودر کلر خارجی وجود دارد که پودر خارجی معمولا” با کیفیت تر است . از برند های خارجی میتوان از پودر کلر آکوافیت هند و پودر کلر سلوکس و پودر کلر آکواپول آمریکا نام برد که معروفتر از بقیه برندهای موحود در ایران هستند.

قیمت پودر کلر استخر به عواملی همچون درجه خلوص و آنزیم دار بودن آن وابسته است. برای خرید پودر کلر استخر می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

با استفاده از مزایا پودر کلر استخر می توان باکتری‌ ها و سایر میکروارگانیسم‌ ها را از آب استخر حذف نموده و از بروز بیماری ممانعت نمود. فروش پودر کلر استخر توسط بسیاری از شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی صورت می پذیرد.

مقدار پودر کلر برای استخر

پودر کلر که با نام های هیپو کلریت کلسیم و پرکلرین شناخته می شود، ماده ای سفید رنگ است که دارای خواص میکروب زدایی و گندزدایی است. از پودرکلر در ضد عفونی نمودن آب استخر، انواع ظروف، حمام و توالت، ورزشگاه‌ها و بیمارستان ها، محل های عمومی، استخرهای پیش ساخته و استخر های بتنی و… استفاده می شود.

میزان هیپوکلریت کلسیم مورد نیاز جهت تصفیه آب استخرها برابر ۵ گرم پودرکلر استخر به ازای هر متر مکعب حجم استخر است. بنابراین پیش از استفاده از پودر کلر استخر ابتدا باید حجم استخر محاسبه گردد. در نهایت مقدار مناسب از پودرکلر در یک ظرف آب دو یا سه لیتری حل شده و محلول غلیظ حاصل روی استخر پاشیده می شود. در استخرهای مجهز کاربرد پودر کلر و استفاده از مزایا آن توسط دستگاه صورت می پذیرد.

نحوه استفاده از پودر کلر در استخر کلرزنی استخر خانگی

کلرزنی استخر کار ساده ‌ای است و به تجربه خاصی نیاز ندارد. اما پیش از مصرف باید به روش استفاده از آن دقت نمود. برای استفاده از پودر کلر به یک دستگاه کلرزن نیاز است. کلرزن شناور استخر و کلرزن خطی استخر نمونه هایی از دستگاه های کلر زن هستند.

در صورتی که در خانه استخر دارید باید تجهیزات جانبی لازم برای پاکیزگی و نظافت نظیر دستگاه کلرزن و انواع پودرکلر استخر را خریداری نمایید. طی چند دقیقه پخش کلر انجام شده و بعد از آن تمامی ویروس‌ها و انگل‌های موجود در استخر از بین می روند. با این روش ماندگاری و شفافیت آب برای مدت زمان بیشتری باقی مانده و تعویض آب استخرها به تعویق خواهد افتاد. بنابراین با کاربرد پودر کلر علاوه بر حذف عوامل بیماری زا و نامطلوب می توان در هزینه ها و مصرف آب نیز صرفه جویی نمود.

نحوه استفاده از پودر کلر در استخر چیست؟ قیمت خرید و فروش
نحوه استفاده از پودر کلر در استخر چیست؟ قیمت خرید و فروش

مضرات پودر کلر استخر

یک نکته بسیار مهم در استفاده از کلر، آزاد شدن آن در هوا پس از مخلوط شدن در آب است. البته این مورد در شرایطی ویژه اتفاق می افتد. کلر آزاد شده می تواند وارد هوا و آب های سطحی شود. اما خطر آزاد شدن کلر زمانی نگران کننده خواهد بود که کلر آزاد شده با مواد شیمیایی دیگر وارد واکنش شود.

این عنصر شیمیایی به دلیل واکنش پذیری، قادر نیست تا وارد زمین یا آب های زیر زمینی شود.

تماس مکرر با کلر موجب بروز تاثیرات منفی بر سیستم ایمنی بدن، سیستم گردش خون، قلب و حتی دستگاه تنفسی جانداران خواهد شد. بنابراین در مصرف پودر کلر باید جوانب اطمینان را رعایت نمود. قیمت پودر کلر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در بخش بعدی بررسی خواهد شد.

کاربرد کلر و پودر کلر

  • گاز کلر در تصفیه آب استفاده می شود.
  • پودر کلر در دزهای مشخص برای از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها در ذخایر آب آشامیدنی استفاده می شود.
  • کاربرد پودر کلر در ساخت حشره کش ها دیده می شود.
  • پودر کلر به عنوان سفید کننده در ساخت کاغذ کاربرد دارد.
  • در تقویت رنگدانه رنگ ها استفاده از گاز کلر صورت می پذیرد.
  • این محصول در تولید فرآورده های نفتی کاربرد دارد.
  • کاربرد کلر در تولید گاز خردل نیز صورت می گیرد.
  • این ماده در صنعت نساجی کاربرد دارد.
  • و….

قیمت پودر کلر استخر

قیمت این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. درجه خلوص از عوامل مهم بر قیمت است. همچنین قیمت پودر کلر ژاپنی نسبت به انواع ایرانی متفاوت است. توجه نمایید که انواع ایرانی قیمت های کمتری نسبت به انواع خارجی دارند. نرخ ارز نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت است.

فروش و خرید پودر کلر استخر

پودرکلر استخر ایرانی و هندی و ژاپنی و چینی و… در بازار ایران موجود و قابل تهیه هستند. این ترکیبات به عنوان مواد ضدعفونی کننده و گندزدای استخر عرضه می گردند. در استخرهای خصوصی و عمومی امکان رشد جلبک و ویروس وجود دارد. بنابراین صاحبان این استخرها برای جلوگیری از انتشار بیماری از انواع پودر کلر استخر خریداری و استفاده می کنند. برای خرید پودر کلر می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خرید محصول مورد نظر نمود.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا