Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش

کاربرد اسانس‌ها در صنعت امروزه اهمیت ویژه ای یافته است. اسانس‌ها به‌ویژه اسانس‌های طبیعی دارای برخی خواص مطلوب در سلامتی هستند. انواع مختلفی از اسانس‌های میوه ای و گلی و ادویه ای در بازار موجود و قابل تهیه است. اسانس تمبر هندی از انواع اسانس های طبیعی و میوه ای است که از آن در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی و دارویی استفاده های فراوانی می شود. درواقع خواص اسانس تمبر هندی موجب استفاده آن در صنایع مختلف شده است. انواع اسانس تمبر هندی توسط شرکت های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت اسانس تمبر هندی به کیفیت و شرکت تولید کننده آن وابسته است. برای خرید اسانس تمبر هندی می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و ویژگی اسانس تمر هندی و همین طور قیمت خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این اسانس و کاربرد هایش آشنا شوید. ما در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی انواع اسانس‌هایی همچون اسانس فلفل قرمز، اسانس فلفل سیاه، اسانس گل مریم و… پرداخته ایم. همراه ما باشید.

اسانس چیست

اسانس ها ترکیباتی هستند که استفاده از آن ها به دوران باستان و مصر برمی گردد. ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح این ترکیبات معطر از گیاهان استخراج و در مراسم های مذهبی و مومیایی فراعنه مصر استفاده می شده است. نخسین اسانس های استفاده شده در مصر باستان اسانس سیر و اسانس دارچین بوده است.

کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش

اسانس‌ها از مهم ترین مواد موثر گیاهان دارویی هستند. این ترکیبات در قسمت های مختلف گیاهان وجود داشته و توسط فرایند تقطیر استخراج می گردند. اسانس‌ها در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و دمای محیط تبخیر می گردند. به همین دلیل به آن ها روغن های فرار نیز گفته می شود. حتی عطر مخصوصی که از بعضی گیاهان به مشام می رسد، ناشی از وجود همین ترکیبات است. اسانس‌ها ترکیباتی بی رنگ هستند، ولی به مرور زمان اکسید شده و حالتی رزینی و تیره به خود می گیرند. برای جلوگیری خراب شدن اسانس ها باید آن ها را در جای خشک و خنک و در ظروف مات و سربسته و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمود.

از نظر شیمیایی نیز اسانس ها حاوی ترکیبات ترپنی یا مشتقات ترپنی هستند. این ترکیبات از آب سبک تر بوده و حالتی روغنی دارند که مانند قطره های روغن بر روی آب شناور خواهند شد. اسانس ها کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی، داروسازی و آرایشی بهداشتی دارند. اسانس حاوی ترکیباتی با عطر و بوی قوی است و اغلب از ترکیب الکل و روغن حاصل می آید. انواع اسانس در گرید های خوراکی و صنعتی در بازار عرضه می گردد.

تمبر هندی چیست

تمبر هندی نوعی میوه‌ٔ از مناطق گرمسیری است. از این میوه در تهیه‌ٔ غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. این میوه علاوه بر طعم بی نظیر دارای خواص دارویی فراوانی است. تمبرهندی درختی با چوب سخت است و با نام علمی Tamarindus indica شناخته می شود. تمر هندی درختی بومی آفریقاست، اما در کشورهایی چون هند، پاکستان و مناطق گرمسیری دیگر نیز رشد کرده و یافته می شود.

این درخت غلاف‌ هایی شبیه دانه لوبیا تولید می ‌کند که دانه‌ هایی درون آن ها جای گرفته اند. دانه‌ های درون غلاف با پالپی فیبردار احاطه گشته اند. میوه‌ های کال‌ پالپی سبز و ترش ‌مزه دارند. هر چه رسیده‌ تر شوند، آب ‌دارتر شده و طعم آن به سمت ترش و شیرین می ‌رود. تمبر هندی گاهی با نام خرمای هندی نیز شناخته می‌ شود. این میوه کاربردهای فراوانی داشته و در آشپزی به‌ عنوان یک داروی گیاهی از آن ها استفاده می شود.

اسانس تمبر هندی چیست

همان طور که گفته شد تمبر هندی میوه ای با طعم و خواص ویژه است. بنابراین استفاده از اسانس تمبر هندی در محصولات بسیار مطلوب خواهد بود. اسانس تمبر هندی از میوه های این گیاه گرفته شده و در صنایع غذایی و دارویی و بهداشتی استفاده می شود. خواص اسانس تمبر هندی مشابه میوه آن بوده و کارایی زیادی دارد. انواع اسانس تمر هندی در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می گردد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد اسانس تمبر هندی و قیمت خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسانس تمبر هندی

در هر ۱۰۰ گرم از گیاه تمبر هندی ۲۳۹ کالری یافته می شود که نشان دهنده ارزش غذایی بالای این گیاه بی نظیر است. میوه این گیاه دارای پوسته ای قهوه ای رنگ بوده که درون آن میوه اصلی و آبدار گیاه قرار گرفته است. برای تهیه اسانس تمر هندی ابتدا میوه را از پوسته خشک بیرونی خارج کرده و سپس اقدام به تهیه اسانس از آن خواهند نمود. توجه نمایید که نحوه اسانس گیری و کیفیت آن بسیار مهم بوده و باید انواع اسانس تمبر هندی را از منابع معتبر تهیه نمود.

طعم اسانس تمر هندی

تمبر هندی میوه‌ای لذیذ است که طعمی ترش و شیرینی دارد. این میوه دارای مصارف دارویی و مصارف غذایی متعددی است. طعم منحصر بفرد این میوه موجب شده است تا علاقمندان زیادی داشته باشد. اسانس تمبر هندی نیز طعمی مشابه میوه آن داشته و از آن در طعم دار نمودن محصولات غذایی استفاده های زیادی صورت می گیرد.

کاربرد اسانس تمبر هندی

  • کاربرد در صنایع غذایی جهت تولید کیک، تولید شیرینی، نوشیدنی، ژله، آدامس، شکلات و…
  • استفاده در صنایع دارویی
  • استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی

خواص اسانس تمبر هندی

خواص اسانس تمر هندی مشابه با گیاه اصلی آن است. از تمر هندی می توان در تهیه مربا، بستنی، شربت، سس و آبمیوه و… استفاده نمود. از میوه کال تمبر هندی به عنوان چاشنی غذا استفاده می شود. زیرا طعم ترشی دارد. کاربرد اسانس تمبر هندی نیز به عنوان طعم دهنده در صنایع غذایی صورت می گیرد. تمبر هندی گیاهی با خواص درمانی است که اسانس آن نیز بیشتر این خواص را داراست. در ادامه همراه ما باشید تا با خواص دارویی تمر هندی و خواص دارویی آن بیشتر آشنا شوید.

آنتی اکسیدان

میوه تمر هندی سرشار از پلی فنول ها و ترکیبات گیاهی مختلف است که خواص مهار کنندگی قدرتمندی دارند. اسانس تمبر هندی دارای انواع آنتی اکسیدان ها بوده و این ترکیبات با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد ترکیباتی مضر بوده و به سلول ها آسیب وارد کرده و زمینه ساز بیماری های دیگر می شوند.

ضد باکتری و ضد ویروس

در تمبر هندی ترکیبات زیادی با خواص ضد میکروبی وجود دارد. این ترکیبات قادرند تا باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرند. تمر هندی حتی قادر به درمان عفونت های تک یاخته، عفونت انگلی، بیماری عفونی و حتی مشکلات متاستاز است. کاربرد اسانس تمبر هندی نیز با خواص مشابه می تواند برای سلامت بدن مفید عمل کند.

سلامت چشم

تمبر هندی دارای ترکیباتی است که برای حفظ سلامت چشم بسیار مطلوب عمل می کند. این ترکیبات حتی خطر ابتلا به تخریب و آب مروارید وابسته به سن را نیز کاهش می دهند. اسانس تمر هندی نیز با داشتن خواصی مشابه به سلامت چشم ها کمک می کند.

بهبود دیابت

خواص اسانس تمبر هندی می تواند آنزیم آلفا آمیلاز را مهار نماید. این آنزیم مانع جذب کربوهیدرات ها از بدن می شود. رژیم های غذایی سنگین همراه با کربوهیدرات می تواند احتمال ابتلا به گلوکز و انسولین کنترل نشده را افزایش دهد. مطالعات نشان داده است که استفاده از تمبر هندی و اسانس های آن می تواند به کنترل این نوسانات کمک کند.

تنظیم کلسترول

خواص اسانس تمر هندی قادر است تا سطح کلسترول بد بدن را کاهش دهد. با تنظیم سطح کلسترول و از بروز مشکلات قلبی نیز جلوگیری بعمل می آید.

سلامت پوست

این اسانس دارای آنتی اکسیدان های فراوانی است که می تواند به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک نماید. آنتی اکسیدان ها به پوست آسیب دیده کمک می کنند تا با سرعت بیشتری بهبود یافته و از ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری می کنند. بنابراین کاربرد این اسانس‌ها با جلوگیری از ایجاد چین و چروک، اثرات پیری را به تأخیر می اندازد.

بهبود عملکرد معده

اسانس تمر هندی کمک می کند تا از درد معده رهایی یابید. این اسانس حاوی خواص آنتی بیوتیکی بوده و برای درمان موثر عفونت های مختلف کمک کننده است.

کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش

ضد التهاب

یکی از خواص اسانس تمبر هندی داشتن خواص ضد التهابی بسیار مطلوب است. کاهش درد مفاصل، بهبود نقرس و بهبود شرایط روماتیسمی از مزایا این اسانس است. خواص ضد التهابی این اسانس موحب کاهش سوزش چشم ها خواهد شد و این خاصیت می تواند از عفونت چشم ها مانند ملتحمه یا چشم صورتی ممانعت کند.

با توجه به این خواص بی نظیر در اسانس تمر هندی این اسانس‌ها در دسته اسانس‌های خوراکی دارویی قرار گرفته است و مزایای مختلفی برای حفظ سلامتی داراست.

تداخلات دارویی اسانس تمبر هندی

این اسانس اززجمله اسانس های دارویی و پرخاصیت است. اما در مصرف اسانس تمبر هندی نیز نباید زیاده روی کرده و باید در حد تعادل از آن استفاده نمود. در مصرف این اسانس و تداخلات دارویی آن به موارد زیر دقت نمایید.

مصرف اسانس تمر هندی با داروی آسپرین می تواند منجر به جذب میزان زیادی آسپیرین در بدن شود. با افزایش جذب این دارو در بدن احتمال بروز عوارض جانبی آسپرین نیز افزایش خواهد یافت.

در مصرف این اسانس همزمان با مصرف ایبوپروفن احتیاط کنید. مصرف تمر هندی با ایبوپروفن ممکن است موجب افزایش میزان جذب ایبوپروفن در بدن شود. افزایش میزان ایبوپروفن در بدن موجب افزایش احتمال بروز عوارض جانبی آن خواهد شد.

نگهداری

  • در هنگام خرید این اسانس حتما به تاریخ تولید آن توجه نمایید. زیرا اسانس ها با گذشت زمان خواص خود را از دست می دهند.
  • این اسانس را باید در ظروفی کدر و کاملا در بسته و در مکانی خشک و خنک نگهداری نمود.
  • از قرار دادن ظروف حاوی این ماده در مقابل نور جدا پرهیز نمایید. زیرا منجر به خراب شدن اسانس خواهد شد.

قیمت اسانس تمبر هندی

قیمت این اسانس تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. کیفیت و خلوص اسانس از عوامل موثر بر قیمت هستند. به طوری که هرچه خلوص محصول بیشتر باشد از قیمت بالاتری در بازار برخوردار است. از طرفی گرید های خوراکی نیز نسبت به گرید های صنعتی از قیمت های بالاتری برخوردارند. نرخ ارز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت بوده و این تاثیر گذاری بر قیمت در رابطه با کالاهای خارجی نسبت به ایران بیشتر هم هست. شرکت تولید کننده و برند تجاری نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت انواع اسانس ها بوده و باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. برای کسب اطلاع از قیمت این محصولات یا خرید آن ها می توانید به سایت های معتبر مراجعه نمایید

کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد اسانس تمبر هندی چیست؟ قیمت خرید و فروش

خرید اسانس تمبر هندی

برای خرید اسانس تمبر هندی می توان به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام به خرید نمود. با خرید از سایت های معتبر می توان انواع اسانس ها را بدون واسطه خریداری نمود. امروزه فروش اینترنتی محصولات موجب شده است تا بدون محدودیت زمانی و به صورت ۲۴ ساعته امکان خرید از سراسر کشور و حتی جهن فرهم شده باشد.

فروش اسانس تمبر هندی

فروش این اسانس به روش های مختلفی صورت می پذیرد. درواقع شرکت های عرضه کننده با فراهم نمودن روش های مختلف خرید، به مصرف کننده این امکان را داده اند تا بتوانند خرید خود را به آسانی و با صرفه جویی در وقت و هزینه انجام دهند.

سخن آخر

در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد های اسانس تمبر هندی پرداختیم. این اسانس میوه ای دارای خواص منحصربفرد درمانی بوده و به بهبود سلامت کمک های زیادی می کند. کاربرد این اسانس در صنایع مختلف صورت گرفته و منجر به بهبود عطر و طعم محصول خواهد شد. البته توجه شود که استفاده از این اسانس نباید از حد مجاز تجاوز کند. در غیر این صورت می تواند منجر به بروز برخی عوارض گردد. خرید و فروش این اسانس در جهان صورت گرفته و از کاربرد ها و خواص آن استفاده می شود. قیمت این اسانس تا حدود زیادی به کیفیت و خلوص و شرکت تولید کننده آن وابسته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا