Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قیمت فروش و خرید سود مایع | کاربرد سود مایع چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سود مایع و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سود مایع دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سود مایع در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سود مایع در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سود مایع نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سود مایع به روزرسانی می‌شود.

سود مایع (Sodium hydroxide) به شکل مایعی سفید و شفاف در دو غلظت ۵۰% و ۳۱% تولید می شود و در دسترس است. سود مایع با فرمول شیمیایی NaOH مایعی فاقد بو و با نقطه انجماد ۴/۴ و نقطه جوش ۱۴۵ درجه سانتی گراد می باشد.

سدیم هیدروکسید همچنین با نام های سود سوزآور، قلیا،سودای قلیایی، هیدرات سدیم و سود کاستیک شناخته می شود و کاربردهای صنعتی گسترده ای دارد. این ترکیب ماده ای بسیار واکنش پذیر است به همین دلیل باید در نگهداری آن دقت کرد زیرا در صورت رخ دادن شوک های دمایی امکان انفجار وجود دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش سود مایع در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سود مایع و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سود مایع در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سود مایع در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سود مایع در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سود مایع را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

سود مایع در تمام غلظت ها یک ماده به شدت واکنش دهنده و فعال است که با تمام فلزات از جمله آلومینیوم، منیزیم، روی، قلع و مس ، بافت های زنده و همچنین قندهای کاهنده مانند فروکتوز، گالاکتوز، مالتوز واکنش می‌ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای سود مایع چیست

سود مایع یک باز قوی با کاربردهای گسترده در صنایع مختلف است که به راحتی در آب حل شده و در اتانول، متانول و گلیسیرین نیز به نسبت مساوی حل می‌ شود. در سراسر جهان، عمده ترین مصرف کنندگان سود سوز آور، صنایع آلومینیوم، پالپ و کاغذ و صنایع شیمیایی هستند.

عمده ترین کاربردهای این ترکیب در تصفیه آب به عنوان ماده تمیز کننده یا طیف وسیعی از کاربردها در صنایع شیمیایی مانند تولید نشاسته یا گوگرد زدایی در صنایع پتروشیمی است.

این ترکیب در صنایع تولید آلومینیوم جهت حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده خام تولید این فلز است، مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در صنعت نفت برای اکتشاف و تولید فرآورده های نفتی و در صنایع پتروشیمی برای تولید طیف وسیعی از حلال‌ها، مواد پلاستیکی، چسب، مواد پوشش ‌دهنده، علف‌ کش ‌ها، رنگ و جوهر، تولید مواد شیمیایی، تولید سولفید سدیم مورد بکار می رود.

سدیم هیدروکسید مایع یکی از ترکیبات مهم برای صابون ‌سازی و تولید سورفکتانت های آنیونی در محصولات پاک‌ کننده و شوینده است. این ماده جهت تولید سفید کننده ‌ها با کاربردهای صنعتی و خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سود کاستیک در سراسر جهان برای تولید کاغذ در فرایندهای خمیر سازی، سفید کردن و جوهر بری از کاغذهای بازیافتی کاربرد دارد. در صنایع نساجی از این ماده در فرآوری کتان و رنگرزی الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی‌ استر استفاده می‌ شود.

سود مایع چیست و چگونه تولید می شود؟
سود مایع چیست و چگونه تولید می شود؟

روش تولید سود مایع

سود مایع توسط فرایند الکترولیز آب نمک که به عنوان فرایند غشایی (ممبران) شناخته می شود، تولید می گرددد. بدین ترتیب که یک محلول نمکی اشباع تولید شده و جهت خالص سازی به آن رزین کیلیت اضافه می شود و سپس به سلول الکترولیزی خورانده می شود.

برای شروع فرآیند اتاقک آندی سلول الکترولیزی با آب نمک و اتاقک کاتدی با آب خالص پر می شود و با برقرار جریان مستقیم گاز کلر در آند و محلول کاستیک سودا و هیدروژن در کاتد تشکیل می شود.

در مرحله بعدی ترکیبات تولید شده وارد جداکننده می شود تا محلول سود سوز آور ۳۰ % تولید شود. NaOH مایع تولید شده سپس در تبخیر کننده تغلیظ می شود تا غلظت محلول به ۵۰% برسد.

قیمت سود مایع

سود مایع به عنوان یک ماده اولیه مورد استفاده در بسیاری از صنایع با خلوص متفاوت مانند ۴۸ تا ۵۰ درصد و ۵ تا ۲۰ درصد استفاده و با توجه به این خلوص مختلف قیمت گذاری و به فروش می رسد. این محصول برای تولید سفید کننده ها به عنوان یک ماده ضروری مورد نیاز است. همچنین در صنعت نفت و گاز برای تولید و فرآوری نفت و گاز و مشتقات آنها اغلب به کار برده می شود. علاوه بر این به دلیل اینکه سود مایع می تواند سنگ معدن بوکسیت را در خود حل کند در صنعت آلومینیوم سازی برای تولید آلومینیوم به کار برده می شود.

سود مایع اروند

سود مایع اروند محصول شرکت پتروشیمی اروند است که به صورت فله ای و در بشکه های ۲۵ تنی از کارخانه به سراسر ایران ارسال می شود. این محصول ایرانی توانسته است با کیفیت مناسب خود نیاز بسیاری از صنایع داخلی را برطرف کند. سود مایع اروند به صورت یک محصول با شفافیت مناسب و خاصیت خورندگی بالا که دارای خلوصی حدود ۵۰% است در صنایعی مانند تولید کاغذ و محصولات شوینده و صنعت پتروشیمی و نفت و گاز استفاده می شود. علاوه بر این برای تولید سود پرک که یک ماده پرکاربرد است نیز استفاده می شود.

سود مایع قم

سود مایع قم توسط کارخانه تولید سود مایع در قم به صورت کاستیک سودا مایع با خلوص ۵۰ % تولید می شود که در کنار تولید این ترکیب محصولاتی مانند کلر مایع و آب ژاول نیز تولید می گردد. سود مایع قم به وسیله تجهیزات مدرن و به روش کلرآلکالی تولید می شود که به عنوان یکی از باکیفیت ترین سودهای کشور در صنایع خدماتی و تولیدی به کار برده می شود. این محصول در بالاترین خلوص و به صورت بسیار شفاف به وسیله تانکرهای مخصوص و بشکه ها و حتی به صورت فله در بسته بندی های کاملا مناسب به سراسر کشور ارسال می شود و نیاز تولید کنندگان را برای تولید محصولات مختلف برطرف می کند.

سود مایع ۵۰ درصد

سود مایع ۵۰ درصد یک ماده فاقد رنگ و بو است که خاصیت خورندگی بالایی دارد و به عنوان یک مایع قلیایی می تواند باعث سوختگی های بسیار شدیدی شود. بنابراین بهتر است در هنگام استفاده از این محصول جوانب احتیاط را رعایت کنید. این محصول دارای ویژگی هایی خاصی است به عنوان مثال این مایع اگر در مدت طولانی در دمای محیط و هوای آزاد قرار داده شود با جذب گاز کربنیک محیط به یک ماده جامد به نام کربنات سدیم تبدیل می شود. سود مایع ۵۰ درصد در مصارف گوناگون در صنعت استفاده می شود و به عنوان یک ماده پرمصرف به صورت سالیانه تولید و به بازار عرضه می شود.

دانسیته سود مایع

دانسیته سود مایع در دما و غلظت های مختلف متفاوت است و در بالاترین غلظت و دمای صفر درجه بیشترین میزان دانسیته را دارا است. این محصول پرکاربرد مایعی است که دانسیته آن بیشتر از آب است و در واکنش با آب به دلیل اینکه یک باز قوی است در یک واکنش گرما زا بطور کامل در آب حل می شود. سود مایع در صنعت کاغذسازی به منظور کمک به بازیابی مواد شیمیایی موجود در الیاف در فرآیند شیمیایی پالپینگ به کار برده می شود. این کار به کارخانجات کاغذ سازی در هنگام تولید خمیر کاغذ اجازه می دهد تا دوباره با استفاده مجدد از این مواد شیمیایی هزینه تولید خمیر را کاهش دهد.

تانکر حمل سود مایع

تانکر حمل سود مایع تانکرهای مخصوصی هستند که به عنوان یک مخزن نگهداری از این مایع خورنده از استیل استنلس تهیه شده اند. با توجه به حساسیت دمایی سود مایع طراحی این تانکرها بر اساس استانداردها انجام شده است. به دلیل خاصیت قلیایی بالای این ماده نمی توان از فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم در تهیه این مخازن استفاده کرد زیرا با این فلزات وارد واکنش می شود و باعث زنگ زدگی بدنه تانکر می شود. تانکرهای حمل سود مایع به عنوان یک وسیله ایمن می توانند این محصول را به راحتی به تمام کشور حمل کنند .

سود مایع چیست

سود مایع به عنوان یک از انواع یکی از ترکیبات پرکاربرد در غلظت های مختلفی مانند ۵۰ درصد و ۳۰ درصد با کیفیت مناسب و خلوص بالا توسط بسیاری از تولید کنندگان برای مصارف گسترده به بازار عرضه می شود. به عنوان یک عنصر مهم در صابون سازی و در تبدیل روغن های گیاهی به صابون استفاده می شود. این محصول در صنعت کاغذ و خمیر کاغذ در فرآیندهای ساخت خمیر و سفید کردن کاغذ و همچنین در از بین بردن جوهر موجود بر روی کاغذ های قابل بازیافت کاربرد دارد. علاوه بر این در صنعت تولید پارچه در بخش فرآوری و رنگرزی الیاف های مصنوعی به کار برده می شود. سود مایع به عنوان یک عنصر مهم در صابون سازی و در تبدیل روغن های گیاهی به صابون استفاده می شود.

تولید کننده سود مایع

تولید کننده سود مایع این محصول را به دلیل کاربرد فراوان در صنایع مختلف به شکل مایع و با خلوص مختلف به بازار عرضه می کند. بزرگترین تولید کنندگان سود مایع در جهان دو کشور آمریکا و چین هستند که توانسته اند مقادیر بسیار زیادی از این ماده را تولید و علاوه بر برطرف کردن نیازهای خود به عنوان صادرکننده سود مایع نیز عمل کنند. در کشور ما نیز تولید کنندگان بسیاری توانسته اند با تولید این ماده به عنوان یکی از تولیدکنندگان سود مایع در خاورمیانه شناخته شوند و این محصول پرکاربرد را با خلوص متفاوت و کیفیت عالی به کشورهای همسایه صادر کنند.

نکات مهم برای نگهداری سود مایع

سود سوز آور یک مایع پایدار است ولی ماندگاری آن به شرایط نگهداری آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که اگر این ترکیب در معرض هوا قرار بگیرد کیفیت آن کاهش می یابد زیرا با دی اکسید کربن موجود در هوا ترکیب شده و ذرات سدیم کربنات (Na۲CO۳) جامد را تشکل می ‌دهد.

علاوه بر این اگر سود مایع در مخزن ‌های فولادی آسیب ‌دیده نگهداری شود با آهن واکنش می دهد. بنابراین برای حفظ کیفیت این باز قوی باید در روند نگهداری آن دقت کرد.

ایمنی و خطرات سود مایع

محلول سدیم هیدروکسید یک باز قوی است و می ‌تواند به راحتی پروتئین‌ ها و چربی‌ ها را در بافت‌های زنده از طریق هیدرولیز آمید و استر تجزیه کند و باعث سوختگی‌ شیمیایی می‌ شود. بنابراین در صورت تماس این مایع خورنده با پوست محل تماس را با مقدار زیادی آب حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

این ماده در تماس با چشم ها ممکن است باعث ایجاد کوری دائمی شود. بنابراین هنگام استفاده از این ماده شیمیایی باید از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش‌های لاستیکی، لباس ایمنی و محافظ چشم استفاده شود.

خرید سود مایع

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سود مایع از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سود مایع، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سود مایع را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سود مایع با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا