Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص توت سفید برای سلامتی و تقویت حافظه چیست؟

خواص توت سفید برای سلامتی بسیار زیاد است و در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می شود. توت سفید حاوی ترکیبات بسیار مفیدی مانند مقدار زیادی آنتوسیانین است، یک ترکیب گیاهی که اثرات آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. مصرف این توت ممکن است به درمان دیابت، کاهش فشار خون و کلسترول به شما بسیار کمک کند. همچنین ممکن است برای درمان علائم سرماخوردگی، صدای زنگ در گوش، سرگیجه، درد مفاصل و عضلات ناشی از آرتریت، ریزش مو و سفید شدن زودرس مو نیز مفید باشد.

توت سفید درختی بومی آسیا است و بیشتر به دلیل پوست، میوه، ریشه و برگ آنها پرورش داده می شود. میوه های این درخت ممکن است به عنوان غذا، پخته یا به صورت خام استفاده شوند و دارای طعمی عسل مانند و کمی اسیدی هستند. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتوسیانین است.

در میان سایر میوه های شناخته شده، توت سفید از نظر فواید سلامتی در رتبه بالایی قرار دارد. شما می توانید به راحتی این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص توت سفید برای سلامتی، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

 

توت سفید چیست

توت سفید (Morus alba) نوعی درخت است که ریشه، پوست، برگ و میوه آن در طب سنتی بسیار شناخته شده است. همچنین با نام های دیگری مانند توت مصری، توت چینی، چای مون، سانگ زه (اصطلاحی که در طب سنتی گیاهی در چین استفاده می شود) و توت روسی نیز در جهان شناخته می شود. برگ های درخت توت منبع غذایی رایج برای کرم های ابریشم است.

Morus alba که معمولا به عنوان توت سفید یا توت روسی شناخته می شود، درختی با رشد سریع، کوچک تا متوسط ​​متعلق به جنس Morus و از خانواده Moraceae، که از ۱۰ تا ۱۶ گونه درخت برگریز تشکیل شده است که در سراسر جهان پراکنده شده اند. این گیاه بومی چین مرکزی و شرقی است.

این درخت به طور کلی یک درخت کوتاه مدت با طول عمر قابل مقایسه با انسان است، اگرچه برخی از نمونه های آن بیش از ۲۵۰ سال سن دارند. توت سفید به طور گسترده ای برای تغذیه کرم های ابریشم مورد استفاده در تولید تجاری نخ ابریشم کشت می شود.

این درخت چند منظوره است که به طور گسترده در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل معتدل جهان برای تولید غذای کرم ابریشم، برای تولید میوه و الوار کاشته می شود. امروزه میوه های این درخت به عنوان یک درمان طبیعی برای کلسترول بالا، کاهش وزن و پیشگیری از دیابت مورد توجه قرار گرفته است.

تاریخچه استفاده انسان از توت سفید

توت سفید برای اولین بار ۴۰۰۰ سال پیش در کشور چین کشت شد. در ابتدا از این گیاه به عنوان منبع غذایی کرم ابریشم استفاده می شده است، زیرا چینی ها هزاران سال است که ابریشم تولید می کنند. بنابراین، چینی ها برای حفظ صنعت ابریشم خود، تعداد زیادی درخت توت سفید پرورش دادند و برگ های آنها را به تغذیه کرم های ابریشم خود استفاده می کردند.

در قرن دوازدهم، با باز شدن مسیرهای تجاری بین آسیا و اروپا، جهان غرب به لباس های ابریشمی زیبای تولید شده در چین علاقه مند شد. بدین ترتیب دانه ها و قلمه های درخت توت سفید در سراسر جهان برای تولید ابریشم در کشورهای جدید وارد شد.

کاربردها و خواص سنتی توت سفید
کاربردها و خواص سنتی توت سفید

کاربردها و خواص سنتی توت سفید

توت سفید سابقه طولانی در استفاده به صورت دارو در طب چینی دارد. در طب چینی تقریبا از تمام قسمت های گیاه به روش های مختلف استفاده می شود.

  • برگ های این درخت ضد باکتری، قابض، معرق و کاهنده قند خون هستند.
  • از این میوه ها برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت چشم و خونریزی بینی در طب سنتی استفاده می شود.
  • عصاره برگ های درخت توت سفید را می توان در درمان فیستول های چرکی استفاده کرد.
  • ساقه های این درخت ضد روماتیسم، ضد اسپاسم، ادرارآور و کاهش دهنده فشار خون هستند.
  • از میوه های این درخت برای درمان دردهای روماتیسمی و اسپاسم مخصوصا قسمت بالایی بدن استفاده می شود.
  • از تنتور پوست این درخت برای تسکین دندان درد استفاده می شود.
  • میوه های این درخت اثر مقوی بر انرژی کلیه ها دارند.

توت سفید در درمان بی اختیاری ادرار، سرگیجه، وزوز گوش، بی خوابی ناشی از کم خونی، فشار خون بالا، دیابت، سفید شدن زودرس مو و یبوست در سالمندان بسیار کاربرد دارد. چای ریشه این درخت در طب سنتی خاصیت ضد آسم، ضد سرفه، ادرارآور، خلط آور، کاهش دهنده فشار خون و آرام بخش دارد.

ارزش غذایی توت سفید

توت سفید خوشمزه، گوشتی و آبدار است و کالری بسیار کمی (فقط ۴۳ کالری در هر ۱۰۰ گرم) دارند. با این وجود، این میوه ها حاوی چندین ترکیب فیتوکمیکال تقویت کننده سلامت مانند آنتی اکسیدان های رنگدانه پلی فنل، مواد معدنی و ویتامین ها است که برای سلامتی بسیار ضروری هستند.

توت سفید دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی گیاهی مفید به نام آنتوسیانین است. تحقیقات علمی نشان داده ‌است که مصرف توت‌ سفید اثرات بالقوه‌ ای بر سلامتی در برابر سرطان، پیری و بیماری ‌های عصبی، التهاب، دیابت و عفونت ‌های باکتریایی دارد.

توت سفید حاوی رسوراترول، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های فلاونوئید پلی فنل هستند. رسوراترول با تغییر مکانیسم های مولکولی در رگ های خونی از خطر سکته مغزی از شما محافظت می کند. این ماده شیمیایی از طریق کاهش فعالیت آنژیوتانسین (هورمون سیستمیک که باعث انقباض عروق خونی می ‌شود که فشار خون را افزایش می ‌دهد). اما تولید هورمون گشاد کننده عروق، اکسید نیتریک، را کاهش می ‌دهد.

همچنین، توت های سفید منابع عالی از ویتامین C هستند. این ویتامین نیز یک آنتی اکسیدان طبیعی بسیار قوی است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به بدن در ایجاد مقاومت در برابر عوامل عفونی، مقابله با التهاب و از بین بردن رادیکال های آزاد مضر بسیار کمک می کند.

علاوه بر این، توت های سفید حاوی مقادیر کمی ویتامین A، ویتامین E و آنتی اکسیدان های پلی فنولی فلاونوئیدی تقویت کننده سلامت مانند لوتئین، زآگزانتین، بتاکاروتن و آلفا کاروتن هستند. در مجموع، این ترکیبات به محافظت از سلامت ما در برابر اثرات مضر رادیکال‌ های آزاد مشتق شده از اکسیژن و گونه ‌های فعال اکسیژن (ROS) که در پیری و فرآیندهای بیماری ‌های مختلف نقش دارند، کمک می‌ کنند.

این میوه ها همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز و منیزیم هستند. پتاسیم جز مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. منگنز به عنوان یک عامل کمکی برای آنزیم آنتی اکسیدانی سوپراکسید دیسموتاز عمل می کند. ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم توت سفید عبارتند از:

  • کالری ۴۳
  • چربی کل ۰.۴ گرم
  • سدیم ۱۰ میلی گرم
  • پتاسیم ۱۹۴ میلی گرم
  • کربوهیدرات ۱۰ گرم
  • پروتئین ۱.۴ گرم
  • کلسیم ۰.۰۳ میلی گرم
  • بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند ویتامین ها، آهن و منیزیم

فواید و خواص توت سفید برای سلامتی

توت سفید فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در طب سنتی از این میوه برای درمان سرطان، دیابت، عفونت ها و اختلالات نورودژنراتیو استفاده می شود. از چای ریشه این درخت برای از بین بردن کرم های دستگاه گوارش استفاده می شود. دمنوش برگ درخت توت سفید برای جلوگیری و درمان عفونت و التهاب گلو استفاده می شود و خاصیت معرق و نرم کنندگی دارد. سایر فواید مصرف توت سفید برای سلامتی عبارتند از:

خاصیت ضد التهابی دارد

طیف متنوعی از ترکیبات فعال موجود در این توت ها به آنها خاصیت ضد التهابی می دهد و باعث می شود که مصرف این میوه برای کمک به بیماران مبتلا به آرتریت و همچنین کسانی که از التهاب مزمن، نقرس، میگرن یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برند، ایده آل باشد.

توت سفید به کاهش التهاب در بدن بسیار کمک می کند. اکسی رسوراترول ترکیب فعال موجود در این میوه است که با فروکش کردن اجزا و مسیرهای مختلف تولید PGE2 و فعال سازی NFkB یک نتیجه ضد التهابی ایجاد می کند.

توت سفید دارای یک ترکیب شیمیایی خاص به نام Moracin M است که آنزیم PDE4 را در بدن غیرفعال می کند. سپس این ترکیب شیمیایی سطح آدنوزین مونوفسفات حلقوی (CAMP) را افزایش می دهد. CAMP یک پیام رسان در بدن است که به چندین فرآیند بیولوژیکی کمک می کند و واکنش بدن به التهابات را کاهش می دهد.

ارزش غذایی توت سفید
ارزش غذایی توت سفید

سطح کلسترول را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که مصرف توت سفید ممکن است سطح کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود بخشد. ارتباط زیادی بین بیماری قلبی و سطح کلسترول بالا وجود دارد. عصاره توت سفید تجمع چربی در رگ های خونی را کاهش می دهد که آن را به یک درمان کننده طبیعی برای کلسترول خون تبدیل می کند. علاوه بر این، مصرف توت سفید LDL (کلسترول خطرناک) را کاهش داده و در عین حال کلسترول خوب را افزایش می دهد.

به بهبود بیماری دیابت کمک می کند

این میوه شاید بیشتر به دلیل تاثیراتش بر بیماری دیابت در جهان شناخته شده است. ماده فعال موجود در توت سفید که معمولا DNJ نامیده می ‌شود، می ‌تواند پردازش قند را در بدن متوقف یا کند کرده و در نتیجه سطح قند خون قابل کنترل ‌تری را برای بیماران مبتلا به دیابت فراهم می کند. این اثرات می تواند کیفیت زندگی بیماران دیابتی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

سرکوب کننده طبیعی اشتها است

اگر مشکل پرخوری دارید، توت سفید ممکن است یک میوه موثر برای کمک به شما در مبارزه با این مشکل باشد. این میوه سرشار از فیبر است که آن را به یک کاهش دهنده طبیعی موثر اشتها تبدیل می کند. این خواص همچنین باعث می شود که این میوه به عنوان یک عامل موثر برای کاهش وزن عمل کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

توت سفید حاوی ترکیباتی است که فعالیت ماکروفاژها را افزایش می دهد که به شناسایی و از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند. این اثرات واکنش سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند و بدن را از شر سلول های مرده و مضر خلاص می کنند.

برگ های توت سفید همچنین فعالیت PGE2 و اکسید نیتریک را در بدن تحریک می کنند که این عوامل می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که عصاره میوه این درخت ممکن است برخی دیگر از سایتوکاین ها را در بدن فعال کنند که نقش مهمی در تحریک پاسخ ایمنی در برابر شرایط مختلف ایفا می کنند.

سطح قند خون سالم را ارتقا می دهد

علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و بهبود سیستم ایمنی بدن، مصرف توت سفید ممکن است بتواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد. وقتی قند خون بیش از حد بالا می ‌رود، باعث ایجاد چندین مشکل مرتبط با سلامتی مانند دیابت و چاقی می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف توت سفید ممکن است به بدن کمک کند قند را به طور موثرتری پردازش کند و از بروز بیماری های مرتبط با قند خون بالا جلوگیری کند.

به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند

محققان همچنین کشف کرده اند که این میوه ممکن است خواص سم زدایی نیز داشته باشد. به طور خاص، مطالعات نشان می دهد که عصاره توت سفید ممکن است به افزایش خروج ادرار از بدن کمک کند. در نتیجه سموم از طریق ادرار از بدن دفع می شود، در نتیجه عملکرد کبد بهبود می یابد. همچنین مصرف این میوه به دلیل داشتن ترکیبات مفید ممکن است از بروز مشکلات کبدی و کلیوی نیز جلوگیری کند.

سلامت قلب را افزایش می دهد

توت سفید دارای خواصی است که ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد. این میوه ممکن است برای بیماران در معرض خطر بیماری قلبی مزمن یا کسانی که از سطح کلسترول بالا رنج می برند، نیز بسیار مفید باشد. مطالعات انجام شده بر روی این میوه نشان داد که مصرف منظم آن ممکن است باعث کاهش شدید غلظت کلسترول خون و در نتیجه کاهش بیماری های قلبی و عروقی ‌شود.

حافظه را بهبود می بخشد

محققان همچنین توت سفید را با تقویت قدرت مغز و حافظه مرتبط می دانند. مطالعات نشان می دهد که این میوه به دلیل داشتن ترکیبات مفید ممکن است دوره ماندگاری در مغز را افزایش داده و زمان تشخیص اشیا را کاهش دهد.

روش انتخاب و ذخیره سازی توت سفید

توت سیاه یا شاه توت خوش طعم تر و خوش مزه تر از توت سفید و قرمز است. توت سفید را می توان تا اواخر بهار به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی یافت کرد. هنگام خرید به دنبال توت های گوشتی باشید که در دستان شما سنگین باشند. از خرید توت های نرم و فرو رفته خودداری کنید.

توت ها به سرعت فاسد می شود؛ بنابراین پس از رسیدن به خانه، بدون اینکه آنها را بشویید در یک کیسه زیپ دار ریخته و در یخچال قرار دهید. در این حالت توت ها تا ۲ تا ۳ روز تازه باقی می مانند. شما همچنین می توانید این میوه ها را فریز کرده و در تمام طول سال استفاده کنید.

خواص توت خشک برای اسپرم

در طب سنتی از توت خشک برای تقویت اسپرم و بهبود مشکلات جنسی بسیار استفاده می شود. استرس مسئول بروز بسیاری از مشکلات در بدن انسان از سطح اضطراب گرفته تا فرآیندهای متابولیک است. مصرف منظم توت خشک می تواند در متعادل کردن سیستم عصبی و پاسخ به استرس بسیار سودمند باشد. می توان از آن برای درمان التهابات مزمن، بهبود نوسانات خلقی و تقویت قوای جنسی استفاده کرد.

توت سفید محتوای فیبر بالایی دارد و از حدود ۲۵ درصد از پکتین فیبر محلول تشکیل شده است. محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد در رگ های خونی و قلب توسط فیبر پکتین که اثرات کاهش کلسترول دارد، انجام می شود. بهبود جریان خون باعث درمان اختلال نعوظ در مردان می شود و سلامت جنسی را افزایش می دهد.

مصرف توت خشک به دلیل داشتن ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های قوی باعث بهبود عملکرد اندام های مختلف از جمله کبد و کلیه می شود. در نتیجه باعث تقویت سلامت کلی بدن و سلامت اسپرم در مردان می شود. مصرف توت خشک رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن را از بین می برد و از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می کند.

فواید خوردن توت خشک ناشتا
فواید خوردن توت خشک ناشتا

فواید خوردن توت خشک ناشتا

مصرف توت خشک به صورت ناشتا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد کبد و کاهش قند خون می شود. مصرف توت خشک یک راه طبیعی برای از بین بردن قند اضافی در جریان خون است. ترکیبات موجود در این میوه سطح هموگلوبین A1C را کنترل می کند که تنظیم طولانی مدت قند خون را نشان می دهد. برخی از اجزای این میوه متابولیسم قندها را در روده کاهش داده و باعث جذب کم قند در خون می شود.

کبد در بدن انسان بسیار مهم است و عملکرد مناسب آن در سلامت کلی بدن بسیار موثر است. این اندام سموم بدن را از بین می برد، به لخته شدن خون کمک می کند و تجزیه چربی ها را در بدن تسهیل می کند. مصرف منظم توت خشک مانع از تجمع چربی در کبد می شود. آنتوسیانین موجود در این میوه در برابر عفونت کبد چرب غیر الکلی مقاومت می کند. همچنین باعث کاهش سنتز اسیدهای چرب، تحریک اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش تجمع چربی در بدن می شود.

توت سفید چه طبعی دارد

در طب سنتی این میوه برای درمان بسیار زیادی از مشکلات توصیه شده است. توت سفید دارای طبعی گرم و تر است؛ بنابراین هنگام استفاده از آن باید به طبع بدن خود توجه داشته باشید.

خواص توت خشک برای کودکان

توت خشک می تواند یک میان وعده مناسب برای کودکان باشد. مصرف توت خشک تاثیرات بسیار خوبی بر حافظه و عملکرد مغز در سنین کودکی دارد. تحقیقات نشان داده است مصرف توت خشک می تواند فعالیت عصبی را تحریک کرده و عملکرد مغز را افزایش دهد.

از آنجایی که این میوه حاوی ترکیبات بسیار مفیدی است، مصرف آن سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند. توت سفید حاوی اجزایی است که فعالیت گلبول های سفید خون (ماکروفاژها) را تشدید می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. آلکالوئیدهای پیرول موجود در توت خشک فعالیت ماکروفاژها را با ترویج سنتز اکسید نیتریک نیز تحریک می کنند.

توت خشک به دلیل داشتن فیبر بسیار زیاد، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. همچنین مصرف آن اشتها را کاهش داده و از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می کند. این خوراکی حاوی مقدار زیادی عناصر مفید از جمله آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای رشد و سلامت کلی کودکان بسیار ضروری است.

خواص توت سفید و سیاه

توت سفید و سیاه خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارند. ما در این مقاله خواص توت سفید را برای شما ارائه داده ایم. فواید مصرف توت سفید شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون، کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت پوست است.

توت سیاه با نام شاه توت شناخته می شود. این توت نیز خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد و سرشار از ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های قوی است. برخی از خواص توت سیاه شامل بهبود مشکلات گوارشی، تقویت سلامت چشم، بهبود عملکرد مغز، تقویت سلامت قلب و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن است.

در طب سنتی استفاده از انواع توت ها برای بهبود سلامتی بسیار توصیه می شود. شما به راحتی می توانید این میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار داده و از فواید بسیار زیاد آنها بهرمند شوید.

خواص و مضرات توت سفید
خواص و مضرات توت سفید

مقدار مصرف توت خشک در روز

مقدار مصرف توت خشک در روز به عوامل زیادی بستگی دارد. این خوراکی حاوی مقدار زیادی از فیبر غذایی و ترکیبات مختلف است که می تواند سطح قند خون را به مقدار زیادی کاهش دهد. افراد دیابتی برای استفاده از توت خشک در رژیم غذایی خود باید به عوامل بسیار زیادی از جمله رژیم غذایی توجه داشته باشند. توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت قبل از مصرف توت خشک با پزشک خود مشورت کنند. به طور کلی مصرف ۱۰۰ گرم توت خشک به صورت روزانه مشکلی برای افراد سالم ایجاد نخواهد کرد. اما بهتر است قبل از مصرف این خوراکی با پزشک متخصص مشورت کنید.

فواید توت سفید برای لاغری

کسانی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، می توانند از توت سفید برای این هدف استفاده کنند. این میوه به دلیل داشتن ترکیبات مغذی باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر خوراکی است که عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. مصرف منظم این میوه باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه چربی سوزی بیشتر در بدن می شود. شما می توانید با قرار دادن توت سفید در رژیم غذایی خود، کاهش وزن را نیز تجربه کنید.

خواص و مضرات توت سفید

توت سفید خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات مانند کاهش قند خون و بهبود علائم بیماری دیابت استفاده می شود. اما مصرف بیش از حد آن، ممکن است مضراتی را برای سلامتی در پی داشته باشد. مصرف زیاد این میوه ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و باعث سرگیجه یا بیهوشی شود.

در صورت سرماخوردگی توصیه می شود، توت سفید را با احتیاط فراوان مصرف کنید. سطوح بالای پتاسیم موجود در چای توت سفید، این نوشیدنی را برای افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند یا از داروهای مبتنی بر پتاسیم استفاده می کنند، بسیار خطرناک می کند.

شیره شیری رنگ موجود در تمام قسمت ‌های توت سفید در صورت بلعیده شدن کمی سمی است. همچنین می تواند در برخی افراد باعث تحریک پوست شوند. از مصرف میوه های نارس درخت توت سفید خودداری شود زیرا باعث بروز ناراحتی معده، توهم و تحریک سیستم عصبی می شود.

مصرف بیش از حد توت سفید ممکن است باعث کاهش قابل توجه سطح قند خون (هیپرگلیسمی) شود. بیمارانی که داروهای دیابت مصرف می کنند باید در مصرف این میوه احتیاط کنند و با پزشک خود مشورت کنند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی این میوه را به مقدار مناسب مصرف کنید.

سخن آخر

استفاده از توت سفید به روش های مختلف در رژیم غذایی، فواید بسیار زیادی برای سلامتی به همراه دارد. بسیاری از مردم امروزه توت سفید را در رژیم غذایی خود گنجانده اند. مصرف این میوه ها بدن را سم زدایی می کند و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. در طبی سنتی استفاده از برگ، پوست و میوه درخت توت سفید بسیار توصیه شده است.

مصرف توت سفید سابقه طولانی در طب گیاهی دارد و از قاره آسیا به روسیه و مصر گسترش یافته است. این میوه جدا از طعم شیرین و خوش مزه، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. مصرف مناسب توت سفید ممکن است به تنظیم قند خون، فشار خون و کلسترول کمک کند، حتی پتانسیل درمان شرایط سلامت روان را نیز دارد. شما می توانید برای استفاده از فواید بسیار زیاد این میوه، آن را به شکل های مختلف در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا