Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پرخوانندهصنایع شیمیاییعمومیمحصولات شیمیایی

پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد

از زمان های بسیار قدیم تا کنون برای ضدعفونی کردن آب استخرها از کلر استفاده می شود. در این روش معمولا پودر کلر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. امروز در نشریه الکترونیک جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک پودر کلر چینی به نام پودر کلر سلوکس آشنا کنیم. پودر کلر Solvex یکی از پودر کلرها با فرمول دی کلرو ایزوسیانوریک اسید (SDIC) است این برند با کیفیت متوسط در ایران است که برای از بین بردن جلبک ها و باکتری های استخرها مفید است برندهای با کیفیت بالا دی کلرو ایزوسیانوریک اسید در ایران پودر کلر آکواپول است .

پودر کلر برای استخر

پیش از معرفی مزایای پودر کلر سلوکس، بهتر است کمی در رابطه با عنصر کلر بدانیم. عنصر کلر با دارا بودن خاصیت اکسید کنندگی بالا، توانایی از بین بردن باکتری، قارچ و ذرات آلوده کننده در آب و فاضلاب را دارد. از همین رو یکی از مهم ترین روش ها برای سالم سازی آب استخرها، استفاده از کلر است.

این ضدعفونی کننده شیمیایی، به طور معمول به صورت قرص، پودر در بازار موجود است. این محصول برای ضدعفونی کردن استخر به آب استخر اضافه می شود که مقادیر آن به استانداردهای خاصی وابسته است. میزان استفاده از کلر بر روی بسته آن درج شده است و با توجه به سایز استخر و میزان ظرفیت آب آن، همچنین درجه حرارت آب مورد استفاده قرار می گیرد.

با اینکه وجود کلر آب استخر را برای شنا، تمیز و ایمن می کند، از آنجایی که خاصیت رنگ بری نیز دارد به مرور زمان حتما متوجه خواهید شد که رنگ لباس شنای شما دیگر به درخشندگی روز اول نیست.

از جمله مزایای کلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نابود کردن میکروارگانیسم های ناقل بیماری ها

از بین بردن آلودگی های ناشی از مدفوع، ادرار، عرق، بزاق دهان و سایر آلودگی هایی که توسط شناگران به آب استخر وارد می شود.

حذف کردن کثیفی ها و زباله ها از محیط استخر

جلوگیری از رشد و گسترش جلبک ها در استخر

پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد
پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد

واکنش کلر سلوکس در آب استخر

بعد از اینکه شما به آب استخر ماده کلر اضافه کنید، طی یک فرایند شیمیایی ماده جدیدی به نام «اسید کلریدریک» در آب تشکیل می شود. این ماده جدید در ترکیب با باکتری ها، ویروس ها و سایر آلودگی های میکروسکوپی مضر، منجر به از بین رفتن آن ها می شود.

واکنش تشکیل اسید کلریدریک در PH مناسب، بازدهی بهتری خواهد داشت. به همین منظور بهتر از پیش از اضافه کردن کلر به آب استخر، شرایط PH آب به خوبی اندازه گیری شود. همچنین نور خورشید سبب از بین رفتن سریع تر کلر خواهد شد، پس بهتر است افزودن کلر به آب در شب ها انجام شود.

به طور کلی پودر کلر به دو روش زیر عمل می کند:

۱- تجزیه میکروارگانیسم با اکسیداسیون و پاره کردن دیواره سلول

۲- اختلال در فعالیت سلول با نفوذ به داخل سلول

بعد از اینکه کلر وظیفه خود را انجام داد، لاشه میکروارگانیسم های باقی مانده در آب ممکن است خود منبع مناسب غذایی برای سایر  میکروارگانیسم ها پس از ضد عفونی آب شود. بنابراین بهتر است که به طور مرتب آب استخر ها تعویض گردد.

البته یکی از مهم ترین خصوصیات کلر آزاد این است که دارای پایداری شیمیایی جهت باقی ماندن کلر برای ضد عفونی ثانویه است.

پودر کلر سلوکس

پودر کلر سلوکس، محصول کشور چین است. این پودر در بسته های ۱۸ کیلوگرمی به بازار عرضه می شود. از پودر کلر سلوکس جهت استفاده در فرآیند کلرزنی استخر و کلرزنی صنعتی استفاده می شود. این پودر کلر با فرمولاسیون دی کلرو ایزوسیانوریک اسید و ماندگاری در مقابل تابش نور خورشید مقاوم بوده و جهت ضدعفونی و از بین بردن باکتری، جلبک و ویروس استفاده می شود.

از این پودر کلر چینی بیشتر در استخرهای روباز استفاده می شود. برای استفاده از این پودر ضدعفونی کننده، فقط کافی است که آن را با آب مخلوط کنید. این محصول نیازی به همراهی دیگر مواد شیمیایی ندارد.

پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد
پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد

 روش استفاده

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پودر کلر سلوکس بهتر است در استخرهای روباز مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از پودر کلر سلوکس، ابتدا بهتر است میزان کلر آزاد و PH آب توسط کیت مخصوص تست شود. اینکه آب استخر PH مناسبی در بازه تعیین شده داشته باشد، سبب افزایش اثر بخشی پودر کلر سلوکس خواهد شد.

برای ایجاد استخری ایمن‌ تر، بهتر است که هر دو هفته یک بار میزان اسید سیانوریک آب استخر نیز مورد سنجش قرار گیرد. در صورتی که مقدار اسید سیانوریک از ۵۰ ppm بیشتر باشد، باید از پودر کلر استخر بدون تثبیت کننده استفاده کرد. همچنین باید آب استخر را برای کاهش اسید سیانوریک، با آب تازه رقیق کرد. در شرایطی که مقدار اسید سیانوریک آب استخر بیشتر از ۵۰ ppm باشد، اثر بخشی خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی پودر کلر سلوکس به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 نکات ایمنی

پودر کلر سلوکس قدرت شیمیایی بالایی دارد. از همین رو، در صورتی که به طور نامناسب مورد استفاده قرار گیرد، احتمال ایجاد سوختگی، انفجار، ناراحتی های پوستی، ناراحتی های مربوط چشم، ناراحتی های مربوط به تنفس و بینی و از بین رفتن البسه وجود دارد.

به همین دلیل در هنگام استفاده از پودر کلر سلوکس موارد زیر را رعایت کنید:

از استنشاق آن به طور جدی خودداری کنید؛ در هنگام اضافه کردن به آب استخر استفاده از ماسک الزامی است.

از برخورد و یا ترکیب آن با سایر مواد شیمیایی نظیر اسید به طور جدی جلوگیری کنید.

برای حل کردن و پخش کردن پودر کلر سلوکس بر روی آب استخر، از ظروف تمیز استفاده کنید.

پودر کلر سلوکس را فقط با آب مخلوط کنید و از ترکیب آن با سایر مواد شیمیایی اکیداً خودداری کنید.

به هیچ عنوان آب را به پودر کلر سلوکس اضافه نکنید، برای استفاده از این پودر کلر، آن را به آرامی به آب استخر اضافه کنید.

باقی مانده پودر باید در مکانی سرپوشیده، خشک، خنک، تمیز، با تهویه مناسب و دور از تابش خورشید نگهداری شود.

در صورت ریختن پودر کلر سلوکس بر روی بدن، ناحیه آلوده شده با آب فراوان شستشو داده شود.

در صورت ایجاد سوختگی و یا بلعیدن پودر کلر سلوکس، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد
پودر کلر سلوکس چیست؟ قیمت خرید و فروش و کاربرد

 انواع پودر کلر

انواع پودر کلر ساخته شده در کشورهای مختلف، برای مصارف مختلف کاربرد دارد. برای مثال در ایران پودر کلر ایرانی نیز تولید می شود. قیمت کلر استخر ایرانی از سایر پودر کلرهای بازار کمتر است و استفاده از آن مقرون به صرفه تر است. پودر کلر ایرانی معمولا درتصفیه خانه های کوچک نظیر تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای ضد عفونی کردن فاضلاب بیمارستان ها و منازل از پودر کلر ایرانی ۶۵% استفاده می شود.

انواع دیگر پودرهای کلر مانند پودر کلر هندی ۷۰% و پودر کلر ژاپنی ۷۰% در استخرهای شنای منازل و استخرهای کم مصرف استفاده می شود. کلر هندی و کلر ژاپنی در بشکه های ۴۵ کیلویی در بازار عرضه می شود. این در حالی است که پودر کلر سلوکس چینی، در سطل های ۱۸ کیلوگرمی به فروش می رسد.

پودر کلر ۹۰% آمریکایی یکی از با کیفیت ترین پودر کلرها برای استفاده در استخرهای عمومی و استخرهای روباز است. از این پودر بیشتر در فصل تابستان استفاده می شود. پودر کلر استخر آمریکایی مانند پودر کلر سلوکس در سطل های ۱۸ کیلویی به بازار عرضه می شود.

خرید پودر کلر سلوکس

یکی از مهم ترین سوالاتی که استخرداران در زمینه ضدعفونی کردن استخرهای خود مطرح می کنند این است که پودر کلر از کجا بخریم؟ همچنین قیمت پودر کلر نیز از دیگر دغدغه های این افراد است. در پاسخ به این دو سوال باید بگوییم که شما می توانید با جستجوی عبارات لیست قیمت کلر استخر و مراکز فروش کلر استخر به مجموعه سایت های فروشنده این محصولات برسید.

البته باید بدانید که برای استعلام قیمت پودر کلر باید با این مراکز تماس حاصل نمایید.

 

خرید کلر سلوکس

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلر سلوکس از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلر سلوکس، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلر سلوکس را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلر سلوکس با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب



  • شرکت جهان شیمی

واردکننده مواد اولیه و افزودنی های مجاز صنایع غذایی و خوراکی و دارویی و مواد تصفیه آب کارخانجات و صنایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا