Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید رزین کاتیونی | کاربرد رزین کاتیونی سختی گیر

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رزین کاتیونی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید رزین کاتیونی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رزین کاتیونی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رزین کاتیونی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رزین کاتیونی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رزین کاتیونی به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش رزین کاتیونی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رزین کاتیونی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رزین کاتیونی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رزین کاتیونی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رزین کاتیونی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رزین کاتیونی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

رزین کاتیونی (Cation exchange resins) دانه های پلاستیکی کوچک و متخلخلی هستند که با یک بار ثابت شارژ شده اند. رزین کاتیونی برای تبادل یونی به منظور جداسازی یا حذف یونهای نامطلوب از مایعات و گازها بکار می رود.

در واقع تکنیک تبادل یونی با استفاده از رزین کاتیونی یا آنیونی در فرآیندهای مختلفی مانند تصفیه آب و فاضلاب، تکنیک های کروماتوگرافی، خالص سازی داروها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک بشرح بیشتر این نوع رزین میپردازیم.

رزین کاتیونی چیست و چه کاربردی دارد؟

رزین تبادل یونی، رزین یا پلیمر است که به عنوان واسطه برای تبادل یونی عمل می کند. رزین ها از یک ساختار نامحلول با ریزدانه های کوچک با شعاع  ۰.۲۵- ۰.۵ میلی متر تولید شده اند که معمولا به رنگ سفید یا زرد هستند.

ریزدانه های بکار رفته در ساختار رزین های تبادل یونی متخلل و دارای مساحت داخلی زیادی هستند که با آزادسازی برخی یونها باعث به دام افتادن یونهایی با بار مخالف می شوند به همین دلیل به این فرآیند تبادل یونی گفته می شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از رزین های تبادل یونی وجود دارد و بیشتر رزین های تجاری از پلی استایرن سولفونات ساخته شده اند.

رزین کاتیونی و آنیونی دو رزین رایج است که در فرآیند تبادل یونی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که رزین های آنیونی یون های با بار منفی را جذب می کنند، رزین های کاتیون یون های با بار مثبت را به خود جذب می کنند. در ادامه به انواع رزین کاتیونی اشاره میکنیم.

قیمت خرید رزین کاتیونی قوی چیست؟

رزین کاتیونی قوی کاربردهای فراوانی دارند و به خصوص به عنوان نرم کننده در رفع یون های موجود در آب سخت مانند منیزیم (Mg +) یا کلسیم (Ca2 +) موثر است. انواع خاصی از این رزین های همچنین برای کاربردهایی که خواستار حذف باریم و رادیوم از آب آشامیدنی یا مایعات دیگر هستند، تولید شده است. رزین های کاتیونی توسط اکسیدان ها آسیب دیده و توسط آهن یا منگنز آلوده می شوند، بنابراین باید مراقب باشید تا رزین در معرض این مواد قرار نگیرد.

قیمت خرید رزین کاتیونی ضعیف چیست؟

رزین‌ کاتیونی ضعیف، کاتیون های مرتبط با قلیاها (سختی موقتی) را حذف می کنند و برای کاربردهای مینرال زدایی و دالکیلاسیون استفاده می شوند. علاوه بر این، رزین های کاتیونی ضعیف در برابر اکسیداسیون نسبتاً بالا مقاوم هستند و پایداری مکانیکی خوبی دارند که باعث می شود آنها برای جریان هایی که حاوی اکسیدان هایی مانند پراکسید هیدروژن و کلر هستند، انتخاب خوبی باشند.

کاربرد رزین کاتیونی

اصلی ترین کاربرد رزین کاتیونی از بین بردن سختی آب است و برای جایگزینی یون های منیزیم و کلسیم موجود در آب سخت از یون های سدیم استفاده می شود. هنگامی که رزین تازه است، در مکان های فعال خود حاوی یون های سدیم است.

در تماس با محلول حاوی یون‌های منیزیم و کلسیم (اما غلظت کم یون های سدیم)، یون های منیزیم و کلسیم ترجیحاً از محلول به مکان فعال روی رزین مهاجرت می کنند و در محلول توسط یون های سدیم جایگزین می شوند. این فرایند با غلظت بسیار کمتر یون های منیزیم و کلسیم در محلول نسبت به جریان اولیه به تعادل می رسد.

رزین را می توان از طریق شستشو با محلول حاوی غلظت بالای یون های سدیم دوباره شارژ کرد، به عنوان مثال محلولی که مقدار زیادی نمک معمولی (NaCl) در آن حل شده است. بدین ترتیب یون های کلسیم و منیزیم از رزین مهاجرت می کنند و تا زمانی که تعادل جدید حاصل شود و توسط یون های سدیم موجود در محلول جایگزین می شوند. معمولا از نمکی برای شارژ مجدد یک رزین تبادل یونی استفاده می شود، که خودش برای نرم کردن آب مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است که رزین های تبادل یون تصفیه آب خانگی معمولاً شارژ نمی شود و هنگامی که قابل استفاده نباشد باید دور انداخته شوند.

از Cation resins می توان برای حذف یونهای سمی مانند مس یا یونهای فلزی خطرناک مانند (به عنوان مثال سرب یا کادمیوم) استفاده کرد و آنها را با یون های بی اثر و کم خطر مانند سدیم و پتاسیم جایگزین می کند.

 

مواد شیمیایی مرتبط با رزین کاتیونی

 

توجه

آب با بالاترین خلوص برای لوازم الکترونیکی، آزمایش های علمی، تولید ابررساناها و صنایع هسته ای مورد نیاز است. چنین آبی با استفاده از فرآیندهای تبادل یونی یا ترکیبی از روش های تبادل یونی و غشایی تولید می شود.

تعداد کمی از رزین های تبادل یونی، کلر یا آلاینده های آلی را از آب خارج می کنند. این کار معمولاً با استفاده از فیلترهای ذغال فعال که با رزین مخلوط می شود، انجام می شود. با اینحال برخی از رزین های تبادل یونی وجود دارند که یون های آلی را حذف می کنند، مانند رزین های MIEX (تبادل یونی مغناطیسی).

رزین های تبادل یونی نه تنها برای کاتالیز واکنش های خاص بلکه در جداسازی و تصفیه مواد فعال دارویی در ساخت داروها مورد استفاده قرار می گیرند. سه رزین تبادل یونی، سدیم پلی استایرن سولفونات، کلستیپول و کلستیرامین به عنوان ترکیبات فعال استفاده می شوند.

پلی استایرن سولفونات سدیم یک رزین تبادل یونی به شدت اسیدی است و برای درمان هایپرکالمی استفاده می شود.

کلستیپول یک رزین تبادل یونی ضعیف بازی است و برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. کلستیرامین یک رزین تبادل یونی بازی قوی است و از آن برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. کلستيپول و کلستیرامین به صورت طبیعی در ترشحات صفراوی وجود دارند.

رزین های تبادل یونی همچنین به عنوان مواد تحریک کننده در فرمولاسیون داروهایی مانند قرص، کپسول، آدامس و سوسپانسیون استفاده می شود. در این مواد رزین تبادل یونی می تواند چندین کارکرد مختلف داشته باشد. ماسک کردن طعم، انتشار طولانی دارو در بدن، تغییر روند تجزیه قرص، افزایش دسترسی پذیری زیستی و بهبود پایداری شیمیایی ترکیبات فعال دارو برخی از این کارکردها می باشد.

فرق رزین کاتیونی و انیونی و قیمت خرید و فروش

رزین‌های تبادل کاتیونی و آنیونی هر دو دانه‌ های پلاستیکی کوچک و متخلخلی (تقریبا ۰.۵ میلی‌متر، که متفاوت است) هستند که با یک شارژ خاص ثابت می‌ شوند. این شارژ ثابت را نمی توان حذف کرد و بخشی از آرایش یا ساختار رزین است. هر مهره رزین همچنین باید حاوی یک ضد یون خنثی کننده باشد که بتواند به داخل و خارج از مهره حرکت کند که در طی فرآیند تبادل یونی با یونی با بار مشابه جایگزین می شود.

تفاوت اصلی رزین های کاتیونی و آنیونی در این است که یکی دارای بار مثبت (کاتیون) و دیگری بار منفی (آنیون) است. این باعث می شود آنها در از بین بردن انواع مختلف آلاینده ها (که بسته به اندازه و ترکیب شیمیایی آنها نیز متفاوت است) مفید باشند. دانه های رزین کاتیونی و آنیونی را می توان با هم (پیکربندی بستر مخلوط) یا در مخازن جداگانه (پیکربندی تخت دوقلو) بسته به نیاز تاسیسات و در صورت نیاز به حذف کامل یون های دارای بار مثبت و منفی استفاده کرد.

رزین‌های تبادل کاتیونی و آنیونی را می ‌توان به ‌عنوان آهنرباهای قدرتمندی در نظر گرفت که مواد معدنی آلوده را از آب منبع عبوری، توسط یک جاذبه الکترومغناطیسی جذب و نگه می‌ دارند. رزین های کاتیونی به طور طبیعی مجموعه خاصی از مواد معدنی را جذب می کنند، در حالی که رزین های آنیونی مجموعه دیگری از مواد معدنی را جذب می کنند.

دانه های رزین پلیمری به گونه ای پردازش می شوند که حاوی هزاران ترک کوچک هستند و در نتیجه سطح آنها افزایش می یابد. همانطور که آب منبع از میان دانه های رزین قابل تبادل حاوی کاتیون ها و رزین قابل تبادل حاوی آنیون ها عبور می کند، مولکول های دارای مواد معدنی به بسیاری از سطوح مهره ها می چسبند. این کار تا زمانی ادامه می یابد که تمام دانه ها با مواد معدنی پوشانده شوند، در این زمان، رزین باید بازسازی شود که مواد معدنی را خارج می کند و رزین را به حالت پایه باز می گرداند.

رزین کاتیونی پرولایت و قیمت خرید و فروش

رزین کاتیونی پرولایت یکی از معروف ترین برندهای رزین و ساخت انگلیس است. رزین پرولایت برای سختی گیری بسیار مناسب است و در کیسه های ۲۵ لیتری به فروش می رسد .

رزین ‌های کاتیونی از پرمصرف‌ ترین رزین‌ ها هستند زیرا در حذف کامل یون‌های سختی مانند منیزیم (Mg+) یا کلسیم (Ca2+) مؤثر هستند. انواع خاصی از رزین های کاتیونی نیز برای کاربردهایی که نیاز به حذف باریم و رادیوم از آب آشامیدنی یا دیگر جریان ها دارند، توسعه یافته اند. این رزین های ممکن است توسط اکسیدان ها آسیب ببینند و توسط آهن یا منگنز آلوده شوند، بنابراین باید مراقب بود که رزین در معرض این مواد قرار نگیرد.

فروش رزین آنیونی

رزین ‌های تبادل آنیونی معمولا برای دمینرالیزاسیون، رقیق‌ سازی و سیلیس ‌زدایی و همچنین حذف کل کربن آلی (TOC) یا سایر مواد آلی بسته به نوع رزین استفاده می ‌شوند. آنها در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام مجموعه منحصر به فردی از مزایا و محدودیت ها را ارائه می دهند، اما به طور کلی، رزین های آنیونی به اندازه کافی قوی هستند تا اسیدهای قوی و ضعیف (از جمله اسید کربنیک و سیلیسیک) را حذف کنند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های رزین کاتیونی

نام ماده رزین کاتیونی (Cation Exchange Resin)
رزین کاتیونی قوی در سیکل سدیم گرید C100 مخصوص استفاده در سختی گیرهای رزینی صنعتی
رزین کاتیونی قوی در سیکل سدیم گرید C100E مخصوص استفاده در سختی گیرهای رزینی خانگی و بهداشتی با گرید غذایی
رزین کاتیونی قوی در سیکل هیدروژن گرید C100H مورد استفاده در ستون کاتیونی دیونایزر

رزین کاتیونی چیست

رزین‌ها از تجمع مولکول‌های بزرگ نامحلول تشکیل شده‌اند که بارهای منفی ثابتی را حمل می‌ کنند که به‌طور آزاد یون‌های دارای بار مثبت (کاتیون‌ها) را به هم متصل می‌ کنند. اینها به راحتی با کاتیون ها در محیط سیال تبادل می کنند که بستگی به میل آنها به رزین و غلظت آنها دارد.

فروش انواع رزین تبادل یونی

همه رزین ها دارای گروه های واکنش پذیرOH، COOH، HSO3 در سایت های تبادل هستند. یون حساس یک یون هیدروژن در مبدل های کاتیونی و یک آنیون مناسب در رزین های تبادل آنیونی است. رزین ‌های دارای گروه‌های سولفونیک یا گروه‌های آمین چهارتایی به شدت یونیزه، نامحلول و واکنش ‌پذیر هستند. بسته به نوع یون‌های حساسی که توسط رزین‌ها مبادله می‌شوند، به‌عنوان رزین تبادل کاتیونی و آنیونی طبقه‌بندی می‌شوند.

یک رزین تبادل کاتیونی مصنوعی رایج از پلیمریزاسیون استایرن و مقدار کمی دی وینیل بنزن و به دنبال آن سولفوناسیون به دست می آید. سدیم پلی استایرن سولفونات، سدیم زیرکونیوم سیکلوسیلیکات نمونه هایی از رزین تبادل کاتیونی هستند. به طور معمول، H+ کاتیون قابل تعویض در این نوع رزین است. وقتی آن را با یون های Na+ درمان می کنیم، یون H+ با یون Na+ جایگزین می شود.

برای نرم شدن آب، از زئولیت های طبیعی یا مصنوعی به عنوان رزین تبادل کاتیونی مصنوعی استفاده کردیم، زیرا آنها چندین بار بازسازی می شوند.

این گونه از رزین های تبادل کاتیونی حاوی گروه های اسیدی مانندHSO3، پلی استایرن سولفونات سدیم و سیکلوسیلیکات سدیم زیرکونیوم نمونه هایی از رزین تبادل کاتیونی اسیدی قوی هستند. معمولا رزین تبادل کاتیونی اسیدی ضعیف حاوی گروه کربوکسیلیک اسید است.

قیمت رزین کاتیونی

قیمت خرید و فروش رزین کاتیونی برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید رزین کاتیونی نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص، حجم و نرخ ارز مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد رزین کاتیونی نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت رزین کاتیونی است.

پرسش های رایج در مورد رزین کاتیونی

چطور می توانم بهترین فروشنده رزین کاتیونی را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده رزین کاتیونی، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش رزین کاتیونی به طور مرتب بررسی می‌ شود.

قیمت خرید رزین قابل تبادل حاوی کاتیون ها هیدروژنی

رزین قابل تبادل حاوی کاتیون ها هیدروژنی یک رزین تبادل یونی با بار منفی است که با یون ‌های مثبت (کاتیون ‌ها) قابل تبادل است. در این رزین یون ‌های دارای بار منفی در ساختار رزین تثبیت شده اند. این رزین فقط قادر است یون‌ های مثبت را جذب یا مبادله کند. رزین کاتیونی هیدروژنی در تصفیه آب شرب یا آب صنعتی، تولید مواد غذایی، سنتز مواد شیمیایی، داروسازی، صنعت معدن، کشاورزی و غیره کاربرد دارد.

فروش ‌رزین کاتیونی

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش رزین کاتیونی از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان رزین کاتیونی در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

فروش رزین کاتیونی پرولایت انگلیسی

رزین کاتیونی پرولایت انگلیسی یکی از برندهای بسیار باکیفیت رزین موجود در بازار است. از این رزین در صنایع مختلف از تصفیه آب تا تولید دارو استفاده می شود. این فرآورده توسط بسیاری از شرکت ها و سایت های فروش مواد شیمیایی عرضه می شود و قیمت آن معمولا کمی بالاتر از سایر مارک ها است. رزین کاتیونی پرولایت انگلیسی برای کنترل سختی آب فوق العاده عمل می کند و با تمام استانداردهای جهانی تطابق دارد.

قیمت رزین کاتیونی سختی گیری

رزین کاتیونی سختی گیری یکی از انواع رزین موجود در بازار است که برای رفع سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. سختی آب یکی از مشکلاتی است که با تولید رسوب باعث مسدود شدن لوله های آب و تجهیزات صنعتی می شود. برای کاهش رسوب و پیشگیری از هزینه های ناشی از آن، استفاده از رزین های سختی گیر بسیار رایج است و انواع آنها بر اساس اهداف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید رزین کاتیونی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رزین کاتیونی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رزین کاتیونی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رزین کاتیونی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رزین کاتیونی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. بازتاب: سود پرک چیست ؟
  2. ما یک کارخانه تولید مواد غذایی هستیم و برای تصفیه مواد اولیه نیاز به رزین آنیونی دارم
    کدام برند رزین آنیونی نسبت به رقبا کیفیت بهتری داره؟
    برای خرید رزین آنیونی باکیفیت و معتبر چه برندهایی رو پیشنهاد می کنید؟

  3. ممنون بابت توضیحات خوب و کامل تون
    لطفا در کنار همه این مطالب، لیست قیمت رزین پرولایت رو تهیه کنید و بذارید
    چون وقتی آدم می خواد یه محصولی رو بخره ، وجود لیست قیمت از همه برندها و همه انواع خیلی می تونه راه گشا باشه

  4. سلام و سپاس

    اطلاعات خیلی خوبی در مورد رزین کاتیونی مطرح کردید که واقعا برای خریدار رزین کاتیونی مفیده

    فقط در مورد عمر مفید رزین کاتیونی سوالی داشتم که می پرسم
    اول اینکه عمر مفید رزین کاتیونی واقعا به چه عواملی بستگی داره؟ شرایط نگه داری یا راه اندازی؟

    و دوم اینکه بعضی از فروشندگان رزین کاتیونی ادعا می کنن که طول عمر رزین کاتیونی از عمر مفید رزین آنیونی بیشتره ؛ چیزی در حدود ۸ تا ۱۰ سال . آیا شما با تجربه ای که دارید ؛ این ادعا رو تایید می کنید

  5. من چند روز پیش با عبارت “رزین کاتیونی چیست؟” به سایت شما رسیدم , واقعا از مطالب شما در مورد زرین کاتیونی و کاربردهاش استفاده کردم
    اگر امکان داره در مورد تولیدکنندگان رزین کاتیونی مثل شرکت مهندسی فران بخشی به عنوان نقد و بررسی فروشندگان و تولیدکنندگان به مقاله اضافه کنید

    جای خالی چنین بخشی در سایت خیلی خالیه ؛ خصوصا برای خریداران مواد شیمیایی

  6. ما قصد داریم برای راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات تصفیه آب در یک کارخانه شیشه در استان سمنان از رزین آنیونی و کاتیونی استفاده کنیم ؛
    چون حس کردیم که شما در فروش رزین آنیونی و کاتیونی متبحر و باسابقه هستید، قصد داریم ازتون مشورت بخوایم که اولا چطور میزان مرغوبیت رزین آنیونی و کاتیونی رو تشخیص بدیم؟
    و ثانیا چطور بتونیم پیمانکار حائز شرایط مناسب برای بهره برداری از رزین رو انتخاب کنیم؟

  7. امروز با یکی از سایت های بازرگانی که در حوزه فروش رزین کاتیونی و آنیونی فعالیت داره؛ تماس گرفتم و فروشنده اشاره که ررزین ها به دو دسته پایه ضعیف و قوی تقسیم می شن

    خودم از قبل در این زمینه اطلاعات کلی داشتم ؛ ولی اگر برای شما امکان داره ،
    به صورت تجربی و نه علمی و فنی در مورد تفاوت پایه ضعیف و قوی رزین کاتیونی و آنیونی و نوع استفاده اونها توضیح مختصری بدید

  8. با عرض سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم

    آیا دستگاه تصیفه آب خانگی که از فیلتر رزین کاتیونی استفاده کرده بهتره یا اونی که توش کربن اکتیو داره؟

    و اینکه آیا تو دستگاه تصفیه آب فیلتر رزین کاتیونی وجود داره ، لزوما باید فیلتر رزین آنیونی هم باشه؟

  9. بازتاب: سود پرک و گرانول
  10. با سلام
    شرکت ما قصد دارد که رزین کاتیونی پرولایت مدل C100H را از فروشنده ای باسابقه خریداری نماید ؛
    در صورتی که قیمت رزین کاتیونی در محدوده مناسب باشد ، همزمان از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار باشد، شرکت ما آماده خرید رزین کاتیونی پرولایت می باشد.
    فروشندگان از طریق شماره ۰۹۱۲xxxxxx آقای محمودی درخواست فروش را ثبت کنند.

  11. من یکی دوبار دوبار قبلا در مقالات سایت تون نظر دادم ، محتوی سایت شما بسیار عالی و کاربردی هست؛
    فقط در برخی از جاها نبود جدول تبدیل به یک ضعف بزرگ شده، مثلا خیلی عالی می شد ، تفاوت رزین آنیونی و کاتیونی را با توجه به ویژگی های این دو رزین در قالب یک جدول دوستونه شرح می دادید

    در این صورت، سرعت درک خواننده از مطلب خیلی بیشتر میشد.

  12. بازتاب: سود پرک
  13. خیلی ارادتمندم

    آیا رزین سختی گیر از نوع کاتیونی یا آنیونی برای کاربردها و مصارف خانگی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟

    برای خرید می خواهم بدانم که قیمت رزین سختی گیر به چه ویژگی های بستگی دارد؟

    خصوصا اگر این مورد را با جزییات بیشتری توضیح دهید، واقعا لطف بزرگی کردید

  14. درود و شب بخیر

    آیا در تمام مواد شیمیایی خوراکی و صنعتی خرید از تهران به صرفه تر از خرید از شهرستان است؟

    مثلا قیمت رزین کاتیونی و آنیونی در مشهد حتی احتساب هزینه باربری و حمل و نقل از قیمت آن در تهران گران تر است؟

    لطفا به طور شفاف و حرفه ای این مسئله را توضیح دهید

  15. یک پیشنهاد خیلی خوب دارم .
    شما که فروشنده گان رزین پرولایت را درمقاله قرار دادید می تونید یکی از فروشندگان را انتخاب کنید واز طریق این فروشنده، لیست قیمت رزین پرولایت را بطور هفتگی در قسمتی از سایت یا مقاله قرار دهید.
    به نظرم با استقبال خیلی زیاد ی روبه رو میشه .

  16. یکی از فروشندگان قرار است که فردا قیمت رزین پرولایت سختی گیر را در واتساپ برای ما بفرستد.
    می خوام بدانم که آیا بین برندهای رزین پرولایت، رزین انگلیس از بقیه مرغوب تر و قابل اعتماد تراست؟
    لطف کنید یک راهنمایی خوب در این زمینه به ما کنید .

    خدا به شما خیر بدهد.

  17. دست مریزاد و خسته نباشید

    متوسط طول عمر فیلتر رزین کاتیونی چند سال است ؟
    و برای افزایش بهترین زمان استفاده از فیلتر رزین کاتیونی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

    شاید سوالم را درست مطرح نکردم ؛ دقیقا سوالم این است که چطور باید فیلتر را نگه کنیم تا طول عمر اون بیشتر بشه؟

    بی نهایت از شما ممنونم

  18. تفاوت رزین آنیونی و کاتیونی را به طور کلی می دانم، ولی چون تجربه ای در خرید و فروش رزین ندارم؛ تصمیم گرفتم از تجربه شما استفاده کنم و از شما بخواهم کمی درباره رزین کاتیونی و آنیونی و برندهای خوب چینی موجود در بازار بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا