Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

قرص فارماتون به عنوان یک مکمل غذایی شناخته شده و برای جبران کمبود ویتامین و مواد مغذی بدن برای بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر کاربرد قرص فارماتون در بزرگ‌سالان و ورزشکاران است و می‌تواند به تأمین انرژی و نشاط کمک نماید.

نحوه مصرف قرص فارماتون توسط پزشک یا شرکت تولید کننده تعیین شده و مصرف قرص فارماتون عمدتاً همراه غذا صورت می گیرد. قیمت قرص فارماتون تا حد زیادی می تواند به شرکت وارد کننده و پخش کننده آن وابسته باشد. قیمت قرص فارماتون سوئیسی به دلیل خارجی بودن می تواند گران باشد. برای خرید قرص فارماتون می توان به داروخانه‌ها مراجعه نمود. فروش قرص فارماتون نیز در بسیاری از مراکز مجاز آنلاین صورت می پذیرد. در ادامه این مقاله به بررسی عوارض قرص فارماتون و کاربرد و مصارف آن می پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی دارو ها و مکمل های دیگری نیز پرداخته است. مانند : هیرویت، هیر اکتیواتور، کپسول نوتری کپ و… با ما همراه باشید.

قرص فارماتون برای چیست ؟

قرص فارماتون اصل از مکمل های غذایی بوده و برای رفع مواردی مانند : خستگی، افزایش انرژی و جبران فقر آهن و درمان کم خونی کاربرد دارد. امروزه مکمل ها و ویتامین های غذایی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بسیاری جهت جبران کمبود ویتامین های مصرفی مورد نیاز بدن آن ها را به کار می برند. این مکمل سوئیسی علاوه بر مزایا و کاربرد های فراوانش می تواند عوارضی را هم برای فرد مصرف کننده ایجاد نماید.

کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

قرص فارماتون شکل خاصی از دارو است. درواقع سوسپانسیون این دارو را به شکل کپسولی نرم و خوراکی ارائه می کنند که فراهمی زیستی عالی و مناسبی داراست. مکمل ویتامینی فارماتون سوئیسی یکی از محبوب ترین ویتامین ها در سطح جهان بشمار می آید.

کاربرد قرص فارماتون برای رفع خستگی روزانه و افزایش سطح انرژی توصیه می‌شود. این دارو کاملاً طبیعی بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد قرص فارماتون و نحوه و مقدار مصرف و عوارض آن می پردازیم.

کاربرد قرص فارماتون چیست ؟

معمولاً کاربرد قرص فارماتون برای از بین بردن خستگی های ناشی از اضطراب و کمبود ویتامین و کاهش و درمان ضعف بدن توصیه می شود. برای مصرف این کپسول باید ۴ هفته این مکمل غذایی را مصرف نمود تا اثرات دارو پدیدار شود.

قرص فارماتون سوئیسی برای بسیاری از اشخاص کاربرد و مصرف دارد. بعضی از کاربردها و خواص قرص فارماتون در ادامه آمده است.

  • کسانی که از فقر آهن و کم خونی رنج می برند.
  • زنانی که دوران قاعدگی سنگین و طولانی مدتی دارند.
  • بیمارانی که بعد از عمل مقدار خون زیادی از دست داده‌اند.
  • افرادی که بدنشان به میزان بیشتری ویتامین و آهن نیاز دارد.

کاربرد و مزایا قرص فارماتون برای چیست ؟

همان‌طور که پیش تر اشاره شد، این دارو یک مکمل سوئیسی است. عصاره جنسینگ ، ماده اصلی تشکیل دهنده این مکمل سوئیسی اصل بوده و در بدن ایجاد انرژی کرده و سطح ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد.

خواص قرص فارماتون به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، منیزیم، مس، آهن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین های گروه B مانند (B1 و B2)، اسید فولیک، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و ویتامینB12 می باشد. در برخی از انواع قرص فارماتون اسید های چرب امگا ۳ هم وجود دارد.

جنسینگ : اثرات ضد پیری، انرژی ‌بخشی، پیشگیری از استرس و افسردگی، سم ‌زدایی از بدن، تنظیم هورمون ‌ها و اثرات ضدسرطانی جنسینگ به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کرده و از ابتلا به بیماری‌ های مختلف مانند ضعف و خستگی ممانعت می کند.

ویتامین B6 : این ویتامین تأثیرات مثبت زیادی بر روی خلق و خو تأثیر دارد. مصرف B6 برای رفع خستگی و افسردگی های ناشی از روزمرگی بسیار مفید عمل خواهد نمود.

ویتامین B12: این ویتامین در بدن انسان برای خون ‌سازی و تولید گلبول‌ های قرمز برای اکسیژن ‌رسانی بهتر به اعضا بدن بسیار مهم است و کمبود آن مشکلاتی را در بدن ایجاد می کند. با مصرف قرص فارماتون اصل می توان جهت رفع کمبود ویتامین ها بهره برد.

ویتامین C : ویتامین C یک آنتی ‌اکسیدان قوی بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. ویتامین سی قدرت استخوان ‌ها و عضلات را افزایش داده و احساس خستگی و کسالت را برطرف می‌ کند.

ویتامین E : این ویتامین محلول در چربی بوده و با داشتن خواص آنتی‌ اکسیدان به حفظ سلامت بدن کمک می کند. این ویتامین از پیری، فرسودگی بدن و بروز بیماری ‌های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

ویتامین D : ویتامین دی برای حفظ سلامت استخوان ‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. این ویتامین عملکرد مغز را بهبود بخشیده و از بروز بیماری ‌های قلبی پیشگیری می‌ کند.

تیامین (B1) : تیامین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ‌های عصبی و سلامت سیستم عصبی و مغز ضروری است. برای تأمین کمبود این ویتامین می توان از مصرف این مکمل سوئیسی بهره برد.

آهن : برای برخی از فرآیندهای متابولیسمی و جلوگیری از کم ‌خونی ناشی از فقر آهن و ضعف، آهن گزینه ای ضروری است. به همین خاطر در ترکیبات این مکمل قرار گرفته است.

کلسیم : کلسیم از مواد معدنی مهم برای سلامت استخوان ‌ها و مفاصل بشمار می آید. برای انقباض عضلات، بهبود متابولیسم چربی و تولید انرژی در بدن نیز به کلسیم نیاز است.

فسفر : فسفر نیز در سلامت استخوان ‌ها نقش بسزایی را ایفا می کند و وجود آن برای عملکرد صحیح بسیاری از آنزیم‌ ها ضروری است. در بسیاری از مولکول‌ های حامل انرژی بدن، فسفر وجود داشته و انرژی را در خود ذخیره می نماید.

پتاسیم : برای بهبود خلق و خوی فرد و ممانعت از بروز عصبانیت، به فسفر نیاز است. مصرف قرص فارماتون سوئیسی با تأمین فسفر مورد نیاز بدن، باعث بهبود سلامت قلب و عروق شده و شادابی و قدرت فیزیکی را بهبود می بخشد.

منیزیم : منیزیم در بسیاری از واکنش های شیمیایی بدن نقش داشته و مسئولیت های مختلفی را در بدن انجام می ‌دهد. کاهش تنش، کاهش گرفتگی عضلات، کاهش خستگی و کاهش اسپاسم عضلات پاها از مزایا این ماده است.

کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

منع مصرف قرص فارماتون سوئیسی چیست ؟

اشخاصی که دچار مشکلات زیر هستند، مجاز به مصرف این مکمل نمی باشند و باید در رابطه با این مشکلات حتماً با پزشک متخصص مشورت نمایند.

  • وجود بیماری و مشکلات کبد
  • وجود بیماری های گوارشی
  • وجود مشکلاتی در جذب گلوکز
  • وجود مشکل در جذب گالاکتوز
  • عدم توانایی بدن در ذخیره آهن
  • بالا بودن سطح کلسیم
  • بالا بودن سطح غلظت ویتامین D
  • بالا بودن سطح غلظت ویتامین A
  • وجود هر گونه آلرژی و حساسیت به بادام زمینی، سویا و یا لاکتوز
  • وجود مشکلات کلیوی
  • بیماران مبتلا به ویلسون

عوارض قرص فارماتون اصل چیست ؟

مصرف این قرص ممکن است در برخی از افراد مشکلات و اثرات جانبی را به همراه داشته باشد. عوارض قرص فارماتون اصل می تواند به صورت زیر بروز نماید (البته افراد معمولاً دچار همه علائم با یکدیگر نمی شوند) :

  • بروز اختلالاتی در خواب
  • بروز احساس خارش در پوست
  • ایجاد سردرد
  • ایجاد سرگیجه
  • ایجاد اسهال، تهوع و استفراغ
  • بروز علائم شکم درد

تداخلات دارویی قرص فارماتون را می شناسید ؟

  1. تداخل با مصرف الکل
  2. تداخل با داروی قلبی آمیودارون
  3. تداخل با آسکوربیک اسید یا همان ویتامین ث
  4. تداخل با باربیتورات ها
  5. تداخل با داروی کنترل کننده فشار خون : آملودیپین
  6. تداخل با داروی ضد سرطان : آرسنیک تری اکسید

چرا مصرف قرص فارماتون اصل در ورزشکاران زیاد است ؟

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، این مکمل غذایی حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است. این مکمل مواد مغذی دارد که می تواند انرژی بدن را بهبود بخشد. بنابراین مصرف قرص فارماتون در بدنسازی و ورزش های دیگر می تواند اثرات مطلوبی را بر بدن ایفا کند.

لازم به ذکر است که به دلیل عدم وجود قند در این دارو، بیماران مبتلا به دیابت نیز با نظر پزشکشان می توانند از این دارو مصرف نمایند.

نحوه مصرف قرص فارماتون اصل چگونه است ؟

باید بدانید که درمان اولیه با این دارو ۴ هفته است که معمولاً هر روز یک کپسول از آن همراه و یا بعد از غذا میل می شود. در صورت بهبودی در وضعیت بدن می توان مصرف این دارو را تا ۱۲ هفته ادامه داد.

مصرف فارماتون اصل در زنان باردار و کودکان زیر ۱۳ سال، حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد. در سه ماه نخست بارداری، مصرف مولتی ویتامین ها معمولاً هیچ عارضه خاصی را ایجاد نمی کند، اما در ماه های بالاتر بارداری، درصورت عدم مشورت با پزشک می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

بهتر است مصرف این مکمل در دوران شیردهی نیز زیر نظر پزشک انجام گردد.

خواص قرص فارماتون برای کمک به ترک اعتیاد چیست ؟

بیماران مبتلا به اعتیاد به دلیل مصرف مواد مخدر و نداشتن برنامه غذایی مناسب، اغلب دچار سوء تغذیه و اختلالات گوارشی می شوند. مشکلات دستگاه گوارش مانند : مشکلات در هضم، كاهش اشتها و اسهال و یبوست می توانند از عوارض اعتیاد به مواد مخدر باشند.

در دوران ترک و درمان اعتیاد، تغذیه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. هضم و جذب مواد مغذی و دفع سموم با اعتیاد مختل شده و بیماری ها و مشکلات متعددی نمایان خواهند شد. افراد معتاد برای موفقیت در درمان نیاز به برنامه غذایی خاصی دارند که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و مفید برای ترمیم بافت های تحلیل رفته و بهبود عملكرد دستگاه عصبی و گوارشی باشد. استفاده از خواص قرص فارماتون اصل که سرشار از مواد مورد نیاز بدن است، می تواند به تسهیل درمان اعتیاد و کاهش عوارض آن کمک کند.

آیا مصرف قرص فارماتون چاق کننده است ؟

درواقع مکمل ها و ویتامین ها به تنهایی باعث افزایش وزن نخواهند شد. این مکمل ها با افزایش سوخت و ساز بدن، موجب درخواست انرژی بیشتری در بدن خواهند شد. در نتیجه نیاز به خوردن غذا و گرسنگی در بدن افزایش یافته و بنابراین شخص غذای بیشتری می خود. حال مسئله حائز اهمیت این است که چه غذایی مصرف شود. اگر از مواد غذایی مقوی استفاده شود، افزایش وزن رخ می دهد ولی اگر شخص تغذیه ای بدون کالری در پیش گیرد چاق نخواهد شد. افرادی که به همراه مصرف و کاربرد قرص فارماتون سوئیسی ، فیبر خوراکی و دیرهضم مصرف می کنند، شاهد کاهش وزن نیز خواهند بود.

قرص فارماتون برای خانمها

قرص فارماتون یک مولتی ویتامین و مینرال است که نیاز روزانه بدن به ریزمغذی ‌ها و عناصر کمیاب را تامین می کند. این مکمل غذایی برای حفظ سلامت عمومی، افزایش انرژی و رفع خستگی های عمومی بسیار موثر است. ترکیب کامل ریزمغذی های موجود در فارماتون از جهات مختلف برای بدن مفید است و افراد بزرگسال از سن ۱۸ سالگی به بعد می توانند از این مولتی ویتامین استفاده کنند.

فارماتون برای حفظ سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است و کمک می کند زیبایی و جوانی خود را در سنین بالا حفظ کنید. این قرص برای حفظ سلامتی آقایان و خانم ها حتی در سنین بالا بسیار مفید بوده و کمک می کند همیشه سرحال و پر انرژی باشید. این مکمل برای برطرف کردن مشکل ریزش مو نیز بسیار موثر بوده و به رشد بیشتر موها با تامین مواد مغذی مانند انواع ویتامین B کمک خواهد کرد.

فارماتون با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش و تنظیم متابولیسم به کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد. خانم ها می توانند در سنین مختلف از فواید این مکمل غذایی برای بهبود سطح سلامت عمومی خود بهره مند شوند. فارماتون باعث تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو و جلوگیری از کم خونی شده و خستگی روزانه شما را به راحتی برطرف می کند. فرمولاسیون کامل قرص فارماتون برای تنظیم هورمون ها و غدد مختلف در بدن بسیار مفید است و بدین ترتیب می تواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.

هنگام خرید این مکمل حتما از اصل بودن آن مطمئن شوید و آن را از داروخانه ها تهیه نمایید. فارماتون حاوی انواع ویتامین های محلول در آب و چربی و ریزمغذی هایی است که برای خانم های فعال و ورزشکار بسیار مفید هستند. بنابراین می توانید برای بهبود عملکرد ورزشی خود با مشورت پزشک از این مکمل غذایی استفاده نمایید.

قیمت قرص فارماتون چگونه است ؟

قیمت قرص فارماتون تا حد زیادی می تواند به نوع آن وابسته باشد. قیمت قرص فارماتون سوئیسی معمولاً به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری را نسبت به مکمل های ایرانی داراست. شرکت های داروسازی ایرانی همواره در تلاش‌ بوده اند تا با تولید مکمل های نوع ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با انواع خارجی، بتوانند به نیازمندان به این داروها کمک کنند. شرکت های وارد کننده مختلف نیز قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات وارداتی خود قرار می دهند و قیمت ‌این دارو تا حدود زیادی می تواند به نوع شرکت وارد کننده یا تولید کننده وابسته باشد.

خرید و فروش قرص فارماتون چگونه است ؟

خرید و فروش قرص فارماتون در کشور ما ایران جهت بهبود بسیاری از مشکلات به‌ویژه مشکلات فقر آهن، درمان افسردگی و افزایش انرژی بدن صورت می‌گیرد. خرید و فروش قرص فارماتون اصل جهت رفع کمبود بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی که در بالا اشاره شد، صورت می گیرد.

جهت خرید قرص فارماتون اصل برای رفع کمبود های بدن، می توان به داروخانه ها و مراکز فروش آنلاین مراجعه نمود. توجه این نکته ضروری است که این مکمل به هیچ وجه از مراکز نامعتبر و بازار سیاه خریداری و مصرف نشود. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده داشته باشد.

کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فارماتون چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

سخن آخر

دارو ها هرگز نباید بدون نسخه پزشک متخصص تهیه و خودسرانه مصرف شوند. بنابراین قبل از مصرف مکمل ها نیز حتماً با پزشک مشورت نمایید.

داروها همیشه باید از منابع معتبر و دارای مجوز تهیه شوند. مصرف دارو های تهیه شده از مراکز نامعتبر و تأیید نشده می تواند عوارض جبران ‌ناپذیری برای مصرف کننده ایجاد کند.

از موارد مهم که باید دقیقاً طبق نظر پزشک صورت گیرد، نحوه مصرف دارو ها و میزان دوز مصرفی آن‌هاست.

دارو ها باید دور از نور خورشید و دور از دسترس کودکان قرار نگهداری شوند.

از مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی جدا پرهیز نمایید.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا