Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید صمغ عربی | کاربرد صمغ عربی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد صمغ عربی و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید صمغ عربی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش صمغ عربی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان صمغ عربی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت صمغ عربی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش صمغ عربی به روزرسانی می‌شود.

صمغ عربی یک فیبر محلول در آب است که از درخت آکاسیای سودانی بدست می آید. صمغ عربی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، هیپوگلایسمیک و آنتی باکتریال کاربرد دارویی و غذایی فراوانی دارد.
این ماده با دارا بودن زنجیره های پلی ساکاریدی و انشعابات فراوان وزن مولکولی و ویسکوزیته کمی دارد و هنگام حل شدن در آب می تواند یک ژل نرم ایجاد کند. حلالیت بالا و ویسکوزیته پایین و قیمت خرید و فروش مناسب صمغ عربی آنرا تبدیل به یک ماده ایده آل برای استفاده در صنعت نان و شیرینی و اسپری های طعم دهنده کرده است. در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با این صمغ بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید و قیمت فروش صمغ عربی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش صمغ عربی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان صمغ عربی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده صمغ عربی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید صمغ عربی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش صمغ عربی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

ترکیبات صمغ عربی چیست

صمغ عربی یک منبع طبیعی فیبر، نمک های معدنی و کربوهیدرات است. این ماده در آب محلول است و حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم و گروهی از کربوهیدرات ها به نام آرابینوز و گالاکتوز است.
صمغ عربی در واقع ترکیب پیچیده ای از گلیکوپروتئین ها و پلی ساکاریدها است و در درجه اول در صنایع غذایی به عنوان تثبیت کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای صمغ عربی

این ماده یک عنصر کلیدی در حکاکی بر روی سنگ، صنعت چاپ، تولید رنگ و چسب و لوازم آرایشی است و کاربردهای صنعتی از جمله کنترل ویسکوزیته در جوهرها و صنایع نساجی دارد هرچند مواد ارزانتر در بسیاری از این کاربردها با آن رقابت می کنند.

این ماده در صنایع غذایی به عنوان تثبیت کننده، امولسیفایر، ماده قوام دهنده در بستنی ها، ماده پرکننده، آب نبات نرم، آدامس و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین برای مخلوط کردن شیرین کننده و طعم دهنده ها در نوشابه ها استفاده می شود.

این ماده به محض حل شدن در آب محلولی شفاف به رنگ زرد تا نارنجی – قهوه ای با pH حدود ۴.۵ ایجاد می کند. محلول شکر و صمغ عربی در آب گاهی اوقات برای جلوگیری از ایجاد کریستال های شکر و ایجاد یک بافت نرم در کوکتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. صمغ عربی ترکیبی منحصر به فرد از خواص امولسیون کننده عالی و ویسکوزیته پایین است که آنرا تبدیل به یک ترکیب طعم دهنده و تثبیت کننده برای عصاره مرکبات مورد استفاده در نوشابه ها می کند.

صمغ عربی خوراکی

صمغ عربی خوراکی از درختی به نام اقاقیا سنگال گرفته شده است. این ترکیب در سطح صنعتی در محصولات قنادی استفاده می شود. همچنین برای حفظ و تثبیت بافت محصولات مانند دسرها، شربت ها، آب نبات های نرم، ژله ها، محصولات آرایشی و بهداشتی، قرص های گیاهی و پزشکی، تمبرهای کاغذی و ژل استفاده می شود.

این ماده در ساخت انواع نوشابه های گازدار و در روغن های مصنوعی استفاده می شود. صمغ عربی خوراکی دارای خواص پروبیوتیکی و فیبر محلول خوبی است که به هضم غذا کمک می کند و فلور روده را سالم نگه می دارد. برای درمان سندرم روده التهابی و یبوست مزمن بسیار مفید است.

انواع صمغ عربی

صمغ عربی صمغی طبیعی است که از دو نوع درخت اقاقیا وحشی برداشت می شود که یکی از آن درختان اقاقیا سنگال و دیگر اقاقیا سیال است. این صمغ از طریق ضربه های مخصوصی که روی تنه درخت ایجاد می شود به دست می آید. مایع صمغی از تنه درخت خارج می شود تا بریدگی های روی پوست را ترمیم کند. در تماس با هوا غلیظ می شود و صمغی سخت و شیشه ای تشکیل می دهد که به شکل های پودر یا گرانول موجود است.

نام دیگر صمغ عربی

صمغ عربی با نام ‌های صمغ اقاقیا، گووند، صمغ سنگال، مسکا، صمغ عربی سودان، کردوفان و صمغ هندی نیز شناخته می‌شود. اگرچه تقریبا همیشه روی برچسب ‌های مواد تشکیل دهنده و برگه‌ های اطلاعات محصول با نام استاندارد تر «صمغ عربی» نشان داده می ‌شود. این ماده از نظر ظاهری شفاف است و طعم و بو ندارد. بیشتر در هند، استرالیا، پاکستان، اندونزی، سودان، ویتنام و غیره در طول سال به راحتی در دسترس است. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از صمغ عربی جهان از سودان تهیه می شود.

قیمت صمغ عربی

صمغ عربی برای پوشش شکری، امولسیفایر، طعم پودر و غیره استفاده می شود. همچنین به طور گسترده به عنوان قوام دهنده و تثبیت کننده در کاربردهای غذایی و دارویی استفاده می شود. این صمغ سرشار از فیبر غذایی است و مردم گاهی آن را به تنهایی به عنوان ملین یا برای بهبود سلامت دستگاه گوارش مصرف می کنند.

متخصصان پزشکی همچنین ممکن است مصرف آن را در دوزهای کوچک برای کاهش کلسترول توصیه کنند. برخی از مردم معتقدند که ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند، اگرچه مطالعات بسیار کمی وجود دارد که این موضوع را تأیید می کند.

برخی از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی یا داروخانه ها آن را به عنوان مکمل معمولا به صورت کپسول می فروشند. همچنین می توان آن را به شکل پودر یا به صورت گلوله های تصفیه شده یافت. قیمت صمغ عربی با توجه به برند و بسته بندهای مختلف متفاوت است.

بهترین صمغ عربی

این صمغ غنی از گلیکوپروتئین ها و پلی ساکاریدها است که خاصیت چسبندگی و قوام چسب مانند به آن می بخشد. در بخش داروسازی تولید کنندگان دارو از آن برای دریافت داروهای خاصی برای رسیدن به سوسپانسیون و چگالی مناسب استفاده می کنند. همچنین می تواند در لوازم آرایشی، به ویژه محصولات آرایش مایع استفاده شود. بهترین صمغ عربی را می توانید از سایت های معتبر خریداری کنید.

صمغ عربی موبر

صمغ عربی موبر نوعی موم است که با استفاده از آن می توان موهای زائد بدن را از بین برد. استفاده از این موم آسان است و نیازی به گرم کردن یا استفاده از پد ندارد. به این معنی است که به صورت سرد استفاده می شود. همچنین استفاده از آن درد کمتری دارد و در زمان کمتری می توان از شر موهای زائد خلاص شد. این موم در بازار در بسته بندها و اندازه های متفاوتی موجود است که می توان آن را تهیه کرد.

خواص صمغ عربی برای اپیلاسیون

استفاده از این صمغ برای اپیلاسیون نسبت به روش های دیگر دارای مزایای است که در زیر آورده شده است:

  • تضعیف ریشه موها: در استفاده بلند مدت از این صمغ ریشه موها به مرور ضعیف تر شده و راحت تر از پوست جدا می شوند. استفاده مکر از آن در رشد مجدد مو تاثیر دارد و روند رشد مو را کند می کند.
  • به پوست آسیب نمی زند: به دلیل اینکه این صمغ به صورت سرد استفاده می شود احتمال سوختگی و آسیب به پوست به حداقل می رسد.
  • روشن شدن پوست: این صمغ نه تنها آسیبی به پوست نمی رساند، بلکه در محل استفاده به روشن شدن و شفافیت پوست کمک می کند.

ایمنی برای مصارف انسانی

صمغ عربی یک پلی ساکارید پیچیده است که برای انسان و حیوان قابل هضم است و در روده بزرگ تحت تاثیر میکروارگانیسم ها تخمیر می شود.
از نظر FDA مصرف مقدار kcal/g 4 از این ماده در مواد غذایی قبلا مورد تائید بود که در سال ۲۰۱۸ این مقدار به kcal/g 1.7 کاهش یافت ولی در اروپا هیچ مقدار استانداردی برای مصرف این ماده تعیین نشده است.

منافع پزشکی صمغ عربی

صمغ عربی منافع زیادی برای سلامتی دارد که از نظر علمی ثابت شده اند به عنوان مثال این ماده برای درمان نارسایی کلیوی بسیار مفید است و نتایج عالی آن با کاهش سطح کراتینین در این بیماران کاملا اثبات شده است. این ماده در بدن انسان بطور دست نخورده جذب می شود و فقط کمی تحت تاثیر فلور روده تخمیر می شود. تاکنون هیچ موردی از سرطان‌زایی آن با بررسی بالاترین دوزهای مصرفی این ماده گزارش نشده است.

این ماده به دلیل دارا بودن کلسیم یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان در افراد مسن، کودکان و زنان یائسه است. این ماده به کاهش بروز بیماری‌های قلبی- عروقی نیز کمک می کند. این ماده به دلیل خواص آنتی باکتریال برای درمان زخم ها بسیار موثر است و به درمان بیماری‌های ریوی مانند زکام و سرفه کمک می کند.

این ماده اسیدیته ادرار را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کند که این مسئله برای افراد مبتلا به ایدز و سرطان حائز اهمیت است.
صمغ عربی از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و برای تقویت ریشه موها به صورت موضعی استفاده می شود.

این ماده مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست را به راحتی به دلیل دارا بودن فیبر، قند و کربوهیدرات های محلول برطرف می کند. مصرف این ماده باعث افزایش سطح باکتریهای مفید دستگاه گوارش شده و یک پروبیوتیک طبیعی محسوب می شود و پاتوژن های موجود در موکوس و دیواره روده ها را دفع می کند.

روش مصرف صمغ عربی

برای استفاده از این ماده مفید، ۲۵ گرم از آنرا در یک لیوان آب گرم حل کرده و دوبار در روز صبح و عصر میل کنید. این ماده هیچ عارضه جانبی ندارد و برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید صمغ عربی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید صمغ عربی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید صمغ عربی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان صمغ عربی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید صمغ عربی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا