Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید اسید استئاریک | کاربرد استئاریک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید استئاریک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید استئاریک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید استئاریک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید استئاریک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید استئاریک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید استئاریک به روزرسانی می‌شود.

اسید استئاریک یکی از مفیدترین اسیدهای چرب اشباع با زنجیره کربنی بلند است. اسید استئاریک یا اسید اکتادکانوئیک عمدتا از تری گلیسیریدهای حیوانی بدست می آید و می توان آن را در دمای اتاق نگهداری کرد.

وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک در این مقاله شما را بیشتر با خواص و کاربرد این اسید آشنا می کند .اسید استئاریک اغلب طی فرآیند صابونی شدن که چربی ها و روغن ها را با اضافه کردن یک ماده قلیایی به الکل و صابون تبدیل می کند، تولید می شود. فرآیند صابونی شدن به طور معمول روی چربی های حیوانات و روغن های گیاهی انجام می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید استئاریک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید استئاریک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید استئاریک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید استئاریک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید استئاریک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید استئاریک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

منابع عمده اسید استئاریک چربی شیر ( ۵ تا ۱۵%) و شی باتر ( ۱۰ تا ۳۵%) است ولی این ماده در مقادیر کم در دانه ها و روغن های دریایی یافت می شود.

این ماده شیمیایی همچنین ماده تشکیل دهنده بخش بزرگی از چربی های گیاهی هیدروژنه و روغن هایی است که در هنگام تولید روغن شورتنینگ و مارگارین به دست می آیند و اغلب در ایجاد صابون و شمع مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای اسید استئاریک

بطور کلی، کاربردهای اسید استئاریک از ویژگی دوگانه آن بهره می برد زیرا با یک گروه قطبی در سر می تواند به کاتیونهای فلزی ترکیب شود و با زنجیره غیر قطبی می تواند در حلالهای آلی حل شود که این حالت منجر به استفاده از آن به عنوان یک ماده نرم کننده و سورفاکتانت می شود.

بعد از اسید پالمیتیک، اسید استئاریک یکی از طبیعی ترین اسیدهای چرب اشباع شده است. این ماده از نظر فیزیکی جامد مومی و بی رنگ است و عملاً در آب نامحلول است. استرها و نمکهای آن به عنوان استئارات ها شناخته می شوند و تری گلیسیرید استارین از ترکیب سه مولکول آن تولید می شود.

در صنایع غذایی اسید استئاریک به عنوان یک ماده افزودنی غذایی استفاده می شود مثلا به عنوان ماده طعم دهنده در برخی از مواد لبنی برای ایجاد طعم کره ای کاربرد دارد. این ماده با خاصیت اتصال دهنده قوی یک ماده بسیار کاربردی در تولید آدامس، موم های خوراکی و روکش های شیرینی است.

این ماده شیمیایی به طور گسترده در تولید صابون مورد استفاده قرار می گیرد و اضافه کردن آن به صابونها باعث می شود اسید آمینه ها سایر مواد موجود در قالب صابون جامد را سخت و غلیظ کنند.

علاوه بر این اسید استاریک دارای خواص پاک کنندگی فراوانی است و با کاهش کشش سطحی روغن ها باعث می شود که آنها به راحتی با آب ترکیب شوند. این ماده قادر به تمیز کردن آلودگی‌ها و شستشوی سبوم از مو و پوست است و یک ماده اساسی در ترکیب پاک کننده ها، صابون ها و شامپوها است.

متابولیسم اسید استئاریک

چربی های حیوانی منبع غنی از اسید استئاریک هستند و بسیاری از آنها تقریبا تا ۳۰ درصد از اسید استئاریک تشکیل شده اند ولی روغنهای گیاهی معمولاً حاوی مقادیر بسیار کمتری از این ماده می باشند. استثناهای طبیعی در این رابطه شی باتر و کره کاکائو هستند که حاوی ۲۸ تا ۴۵ درصد اسید استئاریک می باشند.

مطالعات صورت گرفته با برچسب گذاری این ماده نشان داده است که بخشی از اسید استئاریک موجود در رژیم غذایی که به طور اکسیداتیو به اسید اولئیک تبدیل می شود ۲.۴ برابر بیشتر از کسری از اسید پالمیتیک است که به طور مشابه به اسید پالمیتولئیک تبدیل می شود.

همچنین احتمال کمتری دارد که اسید استئاریک با استرهای کلسترول ترکیب شود و مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نشان داده است که این ماده در مقایسه با سایر اسیدهای چرب اشباع شده باعث افزایش کلسترول LDL نمی شود.

خرید اسید استئاریک

خرید اسید استئاریک در گریدهای مختلف برای استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. این ماده به صورت یک جامد سفید رنگ با بوی ملایم دیده می شود و به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنعت آرایشی و بهداشتی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. اسید استئاریک برای اینکه در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده شود چندین بار پردازش می شود و به همین دلیل در غلظت های مختلفی در محصولات این صنعت به کار برده می شود. این ترکیب به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد اغلب به عنوان عامل نگهدارنده رطوبت عمل می کند.علاوه بر این در تولید نمک های استئارات نیز به کار برده می شود.

انواع اسید استئاریک

اسید استئاریک به دو شکل اسید استئاریک کاسمتیک و اسید استئاریک رابر گرید تقسیم می شود که ساختار آن به صورت شاخه ای است و به وسیله فرآیند هیدرولیز ساخته شده است. سر قطبی این ساختار شاخه ای به کاتیون های فلزی متصل می شود و سر دیگر که غیر قطبی است موجب شده این ماده حلالیت خوبی در حلال های آلی از خود نشان دهد. این ویژگی ساختاری موجب شده که اسید استئاریک به عنوان یک سورفکتانت و نرم کننده در بسیاری از صنایع استفاده شود.

اسید استئاریک برای شمع

اسید استئاریک یکی از موادی است که امروزه به دلیل بالا بودن نقطه ذوب آن نسبت به پارافین در صنعت شمع سازی استفاده می شود. برای تهیه شمع از اسید استئاریک به عنوان جایگزین پارافین به نسبت ۱۰ به ۹۰ استفاده می شود. این عمل موجب شده است که نقطه ذوب شمع افزایش پیدا کند و همچنین شمع به راحتی از قالب جدا شود. علاوه بر این در تولید شمع های رنگی نیز این اسید چرب موجب می شود که رنگ در سراسر شمع پراکنده شود و از کدر شدن شمع جلوگیری می کند.

قیمت اسید استئاریک

اسید استئاریک به عنوان یک محصول پرکاربرد با توجه به گرید و حجم بسته بندی قیمت گذاری و به فروش می رسد. اسید استئاریک در صنعت به صورت یک پودر سفید تولید می شود و به عنوان یک عنصر کاربردی در صنعت شمع سازی، برای نرم کردن پلاستیک ها و همچنین در تولید مواد آرایشی و بهداشتی و صابون سازی به کار برده می شود. علاوه بر این از این ماده در صنعت نساجی به عنوان نرم کننده پارچه نیز استفاده می شود.

مضرات اسید استئاریک

اسید استئاریک به عنوان یک ماده مجاز خوراکی و یک ماده ایمن در نظر گرفته می شود و به همین دلیل در صنعت غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی به کار برده می شود. همانطور که می دانید اسید استئاریک یک ترکیب حاوی چربی است که به عنوان یک چربی سالم در نظر گرفته می شود و با مشکلات قلبی ارتباطی ندارد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده که می تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. اما در هنگام کار با آن بهتر است از تجهیزات مراقبت فردی استفاده شود.

اسید استئاریک در بارداری

اسید استئاریک در بسیاری از محصولات که به صورت روزانه استفاده می کنیم، وجود دارد. به عنوان مثال در محصولاتی مانند کرم های مرطوب کننده و بسیاری از محصولات آرایشی، شمع و صابون ها و شوینده ها به کار برده می شود. اما این ماده نباید به صورت پودری و مستقیم توسط افراد و مادران باردار استفاده شود زیرا می تواند موجب مسمومیت و ایجاد مشکلات تنفسی و آلرژی شود. بنابراین مادران شیرده و زنان باردار بهتر است در هنگام مصرف محصولات حاوی این اسید دقت کنند.

تولید اسید استئاریک

تولید اسید استئاریک به این صورت است که روغن های گیاهی و حیوانی را در پس از حرارت دادن ، تحت فشار آب و دمای بسیار بالا قرار می دهند. فشار بالا موجب هیدرولیز شده و سپس تحت فرآیندهای تقطیر، بخاردادن و خنک سازی محصول نهایی مومی شکل که حاوی اسید استئاریک خالص است، تولید می شود. البته نوع صنعتی این اسید با مقدار اسید پالمتیک و اسید اولئیک همراه است و در صنایع مختلف استفاده می شود.

ایمنی اسید استئاریک برای انسان

این ماده شیمیایی یک ماده طبیعی و ایمن در نظر گرفته می شود اما در صورت تماس با پوست، استنشاق بخار یا بلع عوارضی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین در صورت تماس با پوست محل را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت استنشاق و بلع به سرعت به مراکز فوریت پزشکی مراجعه کنید تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

گرید مواد غذایی این ماده در صنایع دارویی کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یک افزودنی برای اتصال مواد تشکیل دهنده قرص ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد تا در طول نگهداری، اجزاء قرص ها از یکدیگر جدا نشود. استفاده از این ماده در قرص ها باعث می شود مواد موثره دارو تنها در معرض اسید معده آزاد شوند.

 

خرید اسید استئاریک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید استئاریک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید استئاریک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید استئاریک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید استئاریک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا