Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

گلوتن ذرت ۶۰% چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

گلوتن ذرت ۶۰% یک خوراک غنی از پروتئین است که تقریباً حاوی ۶۰ درصد پروتئین خام (DM) می باشد و به عنوان منبع پروتئین برای دام (از جمله ماهی) استفاده می شود. پودر گلوتن ذرت با آسیاب کردن هسته ذرت به دست می آید و از طریق هیدرولیز ، جداسازی ، تغلیظ ، تخمیر و خشک شدن تولید می شود. محتوای پروتئین این محصول ۲۰ تا ۷۰ درصد است که نوعی پروتئین با پتانسیل رشد بالا محسوب می شود

با جایگزین کردن این پودر با بخشی از کنجاله سویا ، می توان کمبود منابع پروتئینی را در این مواد غذایی کاهش داد . همچنین با استفاده از این پودر می توان هزینه تهیه خوراک را نیز کاهش داد و از مزایای اقتصادی پرورش دام و طیور بیشتر استفاده کرد.

در حال حاضر ، خوراک گلوتن ذرت ۶۰% ، عمدتا بر رژیم غذایی حیواناتی همچون خوک و گوسفند تمرکز دارد. این پودر غنی از مواد مغذی است و سرشار از اسیدهای آمینه مختلف می باشد .این پودر یک غذای ایده آل برای پرورش مرغ ، اردک ، غاز ، خوک ، ماهی و انواع دام ها  است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

گلوتن ذرت ۶۰% چیست؟

گلوتن ذرت  ۶۰ %  پودری طلایی به رنگ زرد است که یکی از منابع پروتئین های گیاهی مغذی برجسته با آمینو اسید های مختلف و قابلیت هضم بالا می باشد ، که به طور گسترده ای برای در جیره حیوانات خانگی و خوراک دام و آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد. این از این پودر همچنین در کشاورزی بسیار استفاده می شود و دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد.

گلوتن چیست؟

گلوتن یک اصطلاح جمعی است که به خانواده پروتئین های ذخیره ای به نام پرولامین گفته می شود ، که در دانه هایی مانند گندم ، جو ، بلغور و چاودار یافت می شود. کلمه “گلوتن” از ویژگی چسب مانند خمیر مرطوب گرفته شده است. گلوتن هنگام گرم شدن یک شبکه الاستیک را ایجاد می کند که به نگه داشتن مواد غذایی در کنار هم کمک می کند و کیفیت کششی خوبی را ارائه می دهد.

از اینرو ، غلات حاوی گلوتن به طور گسترده ای برای تهیه نان و سایر محصولات پخته شده استفاده می شود. در حال حاضر در مورد اینکه آیا مصرف گلوتن برای اکثر مردم مضر است یا فقط برای افرادی که شرایط خاص پزشکی مانند بیماران سلیاک دارند، بسیار بحث می شود .

گلوتن ذرت 60% چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
گلوتن ذرت ۶۰% چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

ارزش غذایی گلوتن ذرت ۶۰%

یک وعده غذایی گلوتن ذرت منبع عالی از پروتئین و انرژی می باشد ، که به راحتی هضم می شود و دارای خاکستر کمی است. پودر گلوتن ذرت ۶۰% در طی فرآیند آسیاب مرطوب بدست می آید ، که نشاسته از آندوسپرم مغز استخراج می شود. جزء مرطوب گلوتن جدا شده ، خشک می شود ، سپس آسیاب می شود و به شکل گرانول نارنجی-قهوه ای ، آرد یا پودر در می آید. گلوتن ذرت همچنین سرشار از زانتوفیل است ، یک رنگ طبیعی که به زرده تخم مرغ رنگ زرد (رنگدانه) می بخشد.

اطلاعات مربوط به گلوتن ذرت ۶۰ %

  • میزان مرطوب      ۹،۲  %
  • میزان پروتئین       ۶۳،۴  %
  • میزان نشاسته        ۱۴،۴ %
  • میزان چربی         ۴.۲   %
  • میزان کربوهیدرات ها ۱.۱ %
  • میزان خاکستر       ۱،۷ %
  • عمر مفید    ۱۲ ماه

گلوتن ذرت (۶۰ درصد پروتئین) از نظر صنایع غذایی حیوانات خانگی بسیار ارزشمند می باشد و مزایایی را برای خوراک آبزیان نیز به همراه دارد. پودر گلوتن ذرت به طور گسترده در صنعت طیور به عنوان منبع پروتئین و زانتوفیل استفاده می شود. این پودر محصول جانبی دانه های ذرت پس از استخراج نشاسته است ، همچنین به عنوان آرد گلوتن ذرت شناخته می شود.

استفاده از گلوتن ذرت ۶۰% در صنایع کشاورزی

برخی از کشاورزان از گلوتن ذرت به عنوان یک علف کش طبیعی استفاده می کنند. اما برخی  ادعا ها وجود دارد که این محصول هیچ تاثیری بر علف های هرز ندارد. در هر صورت این پودر یک کود طبیعی بسیار قوی است. همه ما ذرت را یک غذای خوشمزه می دانیم ، همچنین در حال حاضر یک منبع سوخت معتبر نیز می باشد، زیرا می تواند به اتانول تبدیل شود. اما در سالهای اخیر ، مطالعات نشان داده است که از پروتئین اصلی ذرت می توان به عنوان کود استفاده کرد.

مانند کودهای دیگر از جمله کنجاله پنبه دانه ، پودر گلوتن ذرت یک محصول جانبی است.  این پودر محصول جانبی تولید نشاسته ذرت یا روغن برای تولید اتانول است. این پودر بقایایی است که در اثر آسیاب مرطوب ذرت باقی مانده است  و منبع طبیعی پروتئین موجود در آندوسپرم مغز ذرت می باشد.  این پودر منبع خوبی از نیتروژن مورد نیاز گیاهان است. به طور متوسط گلوتن ذرت حاوی ​​۶۰ درصد پروتئین است و منجر به آزاد شدن ۱۰ درصد نیتروژن می شود.

گلوتن ذرت ۶۰ % نه تنها یک کود خوب است ، بلکه به عنوان یک گزینه خوب برای کنترل علف های هرز پیش از ظهور نیز عمل می کند . در دهه ۹۰ ، یک استاد دانشگاه ایالتی اوهایو مطالعه ای در مورد گلوتن ذرت منتشر کرد  که در آن نشان داده شده بود که  یک جزء طبیعی تشکیل دهنده گلوتن ذرت ، توسعه ریشه علف های هرز را متوقف می کند. در حال حاضر  بحث های زیادی در مورد اثربخشی آن به عنوان عامل پیشگیری از علف های هرز وجود دارد.

گلوتن ذرت 60% چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
گلوتن ذرت ۶۰% چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

گلوتن ذرت ۶۰% چگونه تهیه می شود؟

برای تهیه گلوتن ذرت ، دو روش مختلف وجود دارد ، اما هر دو در یک مکان شروع می شوند. ذرت برداشت شده به قسمت  آسیاب برده می شود و در قسمت آسیاب ، ذرت تمیز شده و سپس برای نرم شدن مغز آن حرارت داده می شود. هنگامی که مغز ذرت نرم شد آن را آسیاب درشت می کنند . ذرت آسیاب شده یکی از دو مسیر را طی می کند. یکی از آنها منجر به روغن ذرت و همچنین گلوتن ذرت برای حیوانات می شود. مسیر دیگر منجر به نشاسته ذرت و گلوتن ذرت با قدرت کمتر می شود.

فواید گلوتن ذرت ۶۰% چیست؟

به عنوان کود طبیعی ، گلوتن ذرت منبع فوق العاده ای از ازت می باشد. NPK معمولی برای کود حاوی گلوتن ذرت ۱۰-۰-۰ است. این کود ۲ ماه طول می کشد تا در خاک تجزیه شود. برای کنترل علف های هرز ، اگر به مقدار زیاد روی خاک پخش شود ، یک گزینه موثر پیش از ظهور این علف ها می باشد .کنجاله گلوتن ذرت تأثیر قابل توجهی بر سطح pH خاک ندارد و اگر سعی می کنید خاک را در سطح خنثی را حفظ کنید این یک کود مناسب است.

آیا گلوتن ذرت برای حیوانات خانگی بی خطر است؟

از آنجا که این محصول از ذرت تهیه شده است ، کاملا ایمن می باشد. در واقع برای انسان قابل خوردن است ، اگرچه چندان خوش طعم نمی باشد. بهتر است این محصول را دور از دست کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت خرید و فروش گلوتن ذرت ۶۰%

قیمت خرید و فروش گلوتن ذرت ۶۰% بر اساس کیفیت و گرید آن متفاوت است و شما می توانید از آن برای مقاصد مختلف استفاده کنید. این محصول به صورت حضوری یا اینترنتی قابل خریداری و در دسترس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا