Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

نکات مهم صادرات مواد شیمیایی از ایران | قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی صادراتی

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره صادرات مواد شیمیایی است. همچنین اگر تصمیم به صادرات مواد شیمیایی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت محصولات گوناگون در صادرات مواد شیمیایی می توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت در صادرات مواد شیمیایی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در صادرات مواد شیمیایی به روزرسانی می‌شود.

مراکز صادرات مواد شیمیایی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز صادرات مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و صادرکنندگان مواد شیمیایی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، صادرات خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا صادرات مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های صادرکننده مواد شیمیایی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید و فروش مواد شیمیایی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، صادرات در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه صادرات مواد شیمیایی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

 

صادرات مواد شیمیایی تجارت پر سودی است که می توان در بخش های مختلف تولیدی خصوصاً صنعت نفت و پتروشیمی بر روی آن سرمایه گذاری کرد. مواد شیمیایی را اکنون می توان جزء کالاهای اساسی و ضروری دنیا دانست زیرا همه کشورها به نوعی وارد کننده یا صادر کننده آن هستند. ترکیبات شیمیایی برای صنایع مختلف مورد نیاز هستند و عدم تأمین آنها به هر دلیلی می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد کشورهای مختلف بزند.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

در کشور ما با توجه به وجود منابع نفتی می توان با توسعه پتروشیمی به یکی از قطب های صادر کننده مواد شیمیایی تبدیل شد و با تجارت این مواد اساسی به توسعه چرخه اقتصادی کشور بیش از پیش کمک کرد. برخی از ترکیبات شیمیایی صادراتی ایران در حال حاضر شامل پروپان، بوتان، پلی اتیلن سنگین، متانول، بنزن، کود اوره و فورفورآلدئید هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اهمیت صادارت مواد شیمیایی در زندگی امروزه

مواد شیمیایی اهمیت بسیار زیادی در صنایع تولیدی دارند. بازار مواد شیمیایی اکنون بسیار پررونق و گسترده است و همه کشورهای جهان صادر کننده و وارد کننده این ترکیبات هستند. در واقع مواد شیمیایی باعث رونق و تولید اقتصادی می شوند زیرا همه چیز از لباسی که می پوشیم تا غذایی که می خوریم وابسته به مواد شیمیایی هستند.

وابستگی صنایع مختلف به مواد شیمیایی تا حدی است که بدون تأمین مواد شیمیایی اولیه بسیاری از صنایع از کار خواهند افتاد. به دلیل این اهمیت گسترده اکنون صادرات مواد شیمیایی می تواند یک تجارت پرسود برای هر کشوری باشد. ایران نیز با دسترسی به منابع فوق العاده ای همچون نفت خام می تواند صادر کننده بسیاری از مواد شیمیایی به سراسر جهان باشد.

در حال حاضر مواد شیمیایی اولیه در گریدهای مختلف برای صنایع مختلف خرید و فروش می شوند و نمی توان اهمیت آنها را تولید کالاهای اساسی و مورد نیاز انسان نادیده گرفت.

صادرات مواد شیمیایی و سودآوری این تجارت
صادرات مواد شیمیایی و سودآوری این تجارت

چالش های موجود در بازار صادرات مواد شیمیایی

مانند واردات مواد شیمیایی صادرات این ترکیبات نیز قوانین و چالش های مختلفی دارد. بنابراین اگر می خواهید وارد این تجارت شوید اولین کاری که برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهید آگاهی کامل از قوانین و مقررات آن است. یکی از مهمترین مشکلات این بازار قیمت های متفاوت مواد شیمیایی اولیه است که می تواند خریداران و فروشندگان را با مشکلات مختلفی روبرو کند.

در رابطه با تجارت مواد شیمیایی یکی از مهمترین اطلاعاتی که به آن نیاز دارید تقاضای کشورهای همسایه در رابطه با مواد شیمیایی است. با آگاهی از این مسئله شما می توانید کالاهای خاص را برای سودآوری بیشتر با هزینه کمتر نسبت به اروپا به کشورهای همسایه صادر کنید.

به عنوان مثال برای کشور ما عراق و ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان با سرمایه گذاری مالی و انسانی در این زمینه از سودآوری های این بازار بهره مند شد. عراق در حال حاضر مستعد واردات مواد شیمیایی برای توسعه کشور خودش است و ایران می تواند از این فرصت به نفع خود استفاده کند. سایر کشورهای همسایه که می توان مواد شیمیایی را به آنها صادر کرد افغانستان، گرجستان، ترکمنستان و پاکستان هستند.

مجوز صادرات مواد شیمیایی

امروزه تولید کنندگان بسیار زیادی در داخل کشور وجود دارند که مواد شیمیایی را در گریدهای مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. برخی از این شرکت های تولید کننده، محصولات خود را علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای خارجی نیز عرضه می کنند. مجوز صادرات مواد شیمیایی، پیش نیاز اصلی صادرات کالا برای شرکت های مختلف است. این مجوز بر طبق آیین نامه ی اجرایی قانون امور گمرکی توسط سازمان بازرگانی صادر می شود.

شرکت های صادر کننده مواد شیمیایی

شرکت های صادر کننده مواد شیمیایی مختلفی در کشور ایران وجود دارد که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند. این شرکت های تولید کننده، طیف وسیعی از ترکیبات شیمیایی را به بازارهای جهانی عرضه می کنند. برخی از شرکت های صادر کننده ترکیبات شیمیایی عبارتند از:

  • فسفات تجارت ایرانیان
  • مجتمع صنایع شیمیایی دکتر مجللی
  • شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو
  • کارخانجات زرفروکتوز
  • شرکت نگین تجارت پیام
  • شرکت ایمن سبز صنعت پرشیا
  • شرکت مواد مهندسی مکرر
  • شرکت شینا شیمی
  • شرکت برنا پیشداد سپهر آریا
  • شرکت آرین شیمی تابران شرق

صادرات مواد شیمیایی به پاکستان

پاکستان یکی از همسایگان کشور ایران است که تقاضای بسیار بالایی برای مواد شیمیایی مختلف دارد. صادرات ترکیبات شیمیایی به کشور پاکستان در سال های گذشته بسیار رو به افزایش بوده است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان محصولات خود را از طریق مرزهای زمینی و هوایی به بازارهای این کشور صادر می کنند.

صادرات مواد شیمیایی به ترکیه

امروزه تولید کنندگان مواد شیمیایی در داخل کشور، محصولات خود را به کشورهای همسایه مانند ترکیه صادر می کنند. صنایع مختلف کشور ترکیه روز به روز در حال رشد هستند و تقاضای بسیار بالایی برای مواد شیمیایی دارند. کشور ترکیه از زمان های قدیم روابط تجاری بسیار خوبی با کشور ایران داشته است. تولید کنندگان ترکیبات شیمیایی در کشور ایران محصولات خود را بیشتر از طریق مرزهای زمینی به کشور ترکیه صادر می کنند.

مواد اولیه شیمیایی

مواد اولیه شیمیایی انواع مختلفی دارند که توسط بسیاری از صنایع مختلف برای تولید محصولات استفاده می شود. مهمترین آنها ترکیبات خام به دست آمده از طبیعت است که شامل محصولاتی با منشا بیولوژیکی کوتاه مدت مانند چوب از صنعت جنگلداری، ذخایر معدنی و نفت است.

کانی های طبیعی نوع دیگری از مواد اولیه شیمیایی هستند که در صنایع بسیار کاربرد دارند. کانی ها شامل ترکیباتی مانند سنگ معدن، کوارتز، سیلیکات و خاک رس هستند که پس از استخراج با ترکیبات شیمیایی دیگر خالص می شوند. گروه دیگر مواد اولیه شیمیایی پرکاربرد در صنایع ترکبیات معدنی اکسیده آهن و مواد شیمیایی مصنوعی مانند هیدورکسید سدیم با خلوص بالا هستند که در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارند.

یکی دیگر از مهمترین مواد اولیه شیمیایی در دسترس و مهم برای صنایع مختلف، سلولز و لینگنین است که در طبیعیت به صورت تجدید پذیر در دسترس ما قرار می گیرد. سلولز بخش اصلی ساختار دیواره سلولی گیاهان و بخش های چوبی درختان را تشکیل می دهند. صنایع شیمیایی از این ماده اولیه برای ساخت بسیاری از محصولات خود مانند چوب، کاغذ، سوخت های زیستی، عوامل اتصال دهنده مانند چسب و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می کند.

پرمصرف ترین مواد شیمیایی در ایران

مواد شیمیایی مختلفی در کشور ایران برای تولید طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. کوارتز یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه شیمیایی است که در صنایع برای تولید بسیاری از محصولات مانند شیشه و سیلیکون استفاده می شود. یکی دیگر از مهمترین ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنایع شیمیایی نفت است که محصولات بسیار زیادی از آن تولید می شود.

از مواد معدنی پرمصرف در صنایع کشور ایران می توان به سنگ آهک اشاره کرد که در به محصولاتی مانند سیمان و بتن تبدیل می شود. از دیگر مواد معدنی پرمصرف در ایران می توان به کائولن اشاره کرد که برای ساخت بسیاری از محصولات مانند فایبرگلاس، سرامیک و رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. اکسیژن و نیتروژن نیز دو ماده شیمیایی بسیار مهم برای صنایع مختلف هستند که برای انجام بسیاری از واکنش های شیمیایی ضروری و مورد نیاز هستند.

لیست مواد شیمیایی تولید داخل

امروزه تولید کنندگان بسیار زیادی در داخل کشور وجود دارد که طیف وسیعی از ترکیبات شیمیایی را تولید و به بازار عرضه می کنند. تقاضا برای ترکیبات شیمیایی در بازار روز به روز در حال افزایش است. به طور کلی آنها به دو دسته مواد معدنی فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می شوند. این دسته بندی ها شامل بسیاری از ترکیبات شیمیایی مانند فلزات، اسیدها، بازها، نیترات ها، سیلیکون ها، اکسیژن و بسیاری از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع است.

واردات مواد شیمیایی از چین

کشور چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان ترکیبات شیمیایی در سراسر جهان است که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند. وارد کنندگان بسیار زیادی وجود دارد که مواد شیمیایی را از کشور چین به کشور وارد می کنند. ترکیبات شیمیایی وارد شده از کشور چین کیفیت بسیار بالای دارند. در نتیجه به خوبی نیاز بازار ایران را برآورده می کنند.

شرایط لازم جهت صادرات مواد شیمیایی

برای صادرات مواد شیمیایی به اسناد و مدارکی نیاز دارید تا بتوانید به راحتی این تجارت سودآور را انجام دهید. در ادامه مقاله در رابطه با این اسناد و مدارک توضیحاتی ارائه می شود.

کارت بازرگانی معتبر به نام صادر کننده برای صادارت مواد شیمیایی

کارت بازرگانی مجوزی است که به شخص یا شرکت صادر کننده که می خواهد به تجارت خارجی مواد شیمیایی بپردازد، داده می شود. در حال حاضر اعتبار کارت بازرگانی یکسال است و برای گرفتن آن باید به وب ‌سایت اتاق بازرگانی استان خود مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

مجوز صدور برای صادارت مواد شیمیایی

مجوز صدور جهت صادرات مواد شیمیایی برای ترکیبات و کالاهایی لازم است که وزرات بازرگانی برای صادرات آنها موافقت کلی خود را اعلام نکرده است. به عنوان مثال شما برای صادرات انواع کود شیمیایی، سیمان خاکستری، ضدعفونی‌ کننده ، برخی محصولات پتروشیمی‌، حلال‌ ها ، نفت خام و فرآورده‌های پالایشگاهی نیاز به مجوز صدور دارید.

گواهی استاندارد در صادارت مواد شیمیایی

گواهی استاندارد یکی دیگر از مدارک لازم جهت صادرات مواد شیمیایی است که می توانید برای کالاهای خاص در رابطه با آن اطلاعات کسب کرده و در صورت لزوم این مجوز را نیز دریافت کنید. علاوه بر موارد فوق برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه برخی شرکت ها خدمات مشاوره را در زمینه صادرات مواد شیمیایی ارائه می دهند. شما می توانید برای ورود به بازار چالش برانگیز مواد شیمیایی از خدمات مشاوره آنها استفاده کنید.

صادرات مواد شیمیایی و سودآوری این تجارت
صادرات مواد شیمیایی و سودآوری این تجارت

صادرات مواد شیمیایی ایران به اروپا

ایران همچون سال های قبل به کشورهای اروپایی از جمله آلمان ،هلند ، ایتالیا ، اسپانیا و بلژیک مواد شیمیایی صادر می کند و با سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه می توان به رونق اقتصادی کمک کرد. در این مدت ایران به روسیه و بلاروس نیز صادرات داشته است و توان افزایش آن را نیز دارد. بنابراین با توسعه صنایع پتروشیمی و تبدیلی می توان تولید مواد شیمیایی اولیه را افزایش داد و در جهت منافع اقتصادی گام های بزرگتری برداشت.

مهمترین ترکیبات شیمیایی صادراتی در ایران

مواد شیمیایی اولیه ، ترکیبات شوینده، ترکیبات رنگ سازی ، مواد شیمیایی مورد نیاز در صنایع دارویی بخشی از ترکیباتی است که ایران صادر کننده آنهاست. صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی نیز همواره جایگاه ویژه ای در صادرات مواد شیمیایی داشته است. بسیاری از مواد پلیمری و پتروشیمی در حال حاضر به کشورهای همسایه مانند افغانستان، ترکیه، عراق و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شوند. انواع پلی اتیلن، پلی استایرن، پی وی سی برخی از این ترکیبات هستند.

پرسش و پاسخ صادرات مواد شیمیایی

قیمت صادرات مواد شیمیایی در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت صادرات مواد شیمیایی به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت صادرات مواد شیمیایی می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

خرید مواد شیمیایی خوراکی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مواد شیمیایی خوراکی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مواد شیمیایی خوراکی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مواد شیمیایی خوراکی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مواد شیمیایی خوراکی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. عصر بخیر
    فروشنده مواد شیمیایی هستم و از برخی همکاران شنیدم که به دلایل متعدد، پروسه صدور مجوز صادرات مواد شیمیایی خیلی طول می کشد. آیا شرکت معتبری می شناسید که به جز مشاوره در این خصوص همه یا بخشی از فعالیت های بازرگانی صادرات مواد شیمیایی را انجام دهد؟

  2. برای یک پروژه تحقیقاتی تجاری نیاز به لیست شرکت های صادر کننده مواد شیمیایی داریم. این لیست اگر آپدیت نباشد، هیچ اشکالی ندارد اما آمار آن حداقل بعد از سال ۹۷ باشد. چه مرجع، نهاد یا اتحادیه ای می تواند لیست چنین شرکت هایی را در اختیار ما قرار دهد؟

  3. شب بخیر.
    سلام خسته نباشید

    صادرات مواد شیمیایی به پاکستان در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟ کدامیک از انواع مواد شیمیایی در بازار پاکستان متقاضیان بیشتری دارد؟ پیگیر لیستی هستم که شرکت های صادرکننده و واردکننده مواد شیمیایی از پاکستان در طی دو سال اخیر در آن مشخص باشد.

  4. درود و هزاران درود؛

    چه اطلاعات کمی و آماری وجود دارد که مواد شیمیایی مورد نیاز کشور، چه موادی است؟ و هر کدام از صنایع سالانه به چه موادی نیاز دارند؟ البته این رو بگم که منظور من میزان واردات یا تولید نیست؛ بلکه دنبال میزان نیاز و مازاد نیاز مواد شیمیایی در کشور هستم.

  5. خیلی عجیبه برام. هیچ اطلاعاتی درباره پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی در ایران تو اینترنت نیست. اتحادیه هم که به این ابهامات جواب نمی ده؛ آمار واردات وزنی و ریالی مواد شیمیایی هم که احتمالا محرمانه است. پس یک تیم سرمایه گذاری چطور باید برای فعالیت تولیدی از آمار مواد شیمیایی استفاده کنند؟

  6. سلام . توی منوهای بالای سایت گشتم، جستجو هم انجام دادم؛ ولی لیست مواد شیمیایی تولید داخل رو نتونستم پیدا کنم، اگه چنین صفحه ای جایی توی سایت هست، لینکش رو زیر همین کامنت قرار بدید.

  7. سلام روز و شب شما بخیر. میزان کالری آسپارتام بیشتره یا کالری سوکرالوز؟ پیشنهاد می کنید، برای افرادی که دنبال کاهش وزن و رژیم های لاغری هستند؛ کدوم یک از انواع شیرین کننده ها و به چه میزانی استفاده بشه بهتره؟

    بین مارک های آسپارتام خارجی هم کدوم یکی مرغوب تر هست؟

  8. کنجکاو شدم بدونم؛ در کنار واردات مواد شیمیایی که از ترکیه داریم، حجم و میزان صادرات مواد شیمیایی به ترکیه در سال چقدره ؟ از فروشندگان مواد شیمیایی هم تقاضا دارم‌ ، در خصوص اقبال خریداران ایرانی به برندهای ترک در بازار نظر خودشون رو تو کامنت های این مقاله بنویسن. بدون شک دونستن این اطلاعات در صورتی که نفع شخصی توش نباشه ، برای من و خیلی از خریداران دیگه مفید خواهد بود ‌ .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا