Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهیصنایع شیمیایی

پودر نقره و شمش نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پودر نقره برای تولید خمیرهای رسانا و چسب  مورد استفاده قرار می گیرد. رسانایی بالای نقره عملکرد آن را به حداکثر می رساند. پودر نقره تا حد زیادی در صنعت الکترونیک و تولید چسب و درزگیر استفاده می شود. در بازار جهانی تقاضا برای پودر و فلز نقره همیشه بالا بوده و در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر هم خواهد بود. همچنین ، استفاده از نانوذرات نقره نیز برای استفاده در ترکیبات آنتی باکتریال ، تقاضا برای این پودر را افزایش می دهد.

صنعت رو به رشد الکترونیک عامل مهمی در بازار جهانی این پودرمی باشد. همچنین انتظار می رود با توجه به افزایش صنعت چسب و مهر و موم ، تقاضا برای آن افزایش یابد. فلز نقره به اشکال شمش ، پودر ، نانوذرات ، نانو پودر ، پوسته ، فویل ، سیم و لوله در دسترس است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش پودر نقره

پودر نقره در گریدهای مختلف برای برنامه های مختلف خرید و فروش می شود و بازار گسترده ای نیز دارد. از نظر جغرافیایی ، بازار جهانی این پودر می تواند به طور گسترده ای بر اساس هفت منطقه تقسیم شود ، یعنی آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین ، اروپای غربی ، اروپای شرقی ، آسیا – اقیانوسیه ، ژاپن و میانه – شرق و آفریقا. انتظار می رود آمریکای شمالی سریع ترین رشد را در بازار جهانی پودر نقره را داشته باشد. فروش پودر نقره خالص برای کاربردهای خاص صورت می گیرد و خرید اینترنتی پودر نقره نیز هم اکنون امکان پذیر است.

شمش نقره

شمش ها را می توان به عنوان یک تخته خالی در نظر گرفت. شکل مناسبی که در آن نقره و سایر فلزات می توانند تا زمان نیاز به آنها نگهداری شوند. آنها ممکن است ذوب شده و یا ماشین کاری شوند تا چیز جدیدی ایجاد کنند. آنها ممکن است تا تاریخ بعدی به شکل شمش خود باقی بمانند یا در نوع خود به عنوان ذخیره ارزی عمل کنند.

برای بیشتر سرمایه گذاران شمش های نقره ای که به درستی ساخته شده و به درستی استاندارد شده اند ، بهترین گزینه یا در واقع  تنها گزینه سرمایه گذاری خواهند بود. شمش های نقره ساده معمولاً در بازار آزاد وجود ندارد و بیشتر به عنوان وسیله ای برای ذخیره ثروت و بازدهی برای اهداف عملی مورد استفاده قرار می گیرند.

شمش نقره
شمش نقره

گریدهای پودر نقره

پودر نقره ۸۱-۴۵۱ پودری با خلوص بالا ، چگالی بالا و کروی شکل است که توسط اتمیزه شدن تولید می شود. ۸۱-۴۵۱ تا -۳۲۵ / + ۴۵۰ مش غربال می شود و در نتیجه محدوده اندازه ذرات از ۳۲ تا ۴۵ میکرون است.

پودر نقره ۸۱-۶۳۷ پودری با خلوص بالا ، چگالی بالا و کروی شکل است که توسط اتمیزه شدن تولید می شود. ۸۱-۶۳۷ تا -۴۵۰ / + ۶۳۵ مش غربال می شود و در نتیجه محدوده اندازه ذرات از ۲۰ تا ۴۵ میکرون است. پودر نقره ۳۰۵  پودری با خلوص بالا ، بسیار پراکنده ، زیر میکرون با اندازه D50 = 1 میکرون است.

Silsphere TM 586 پودر نقره با خلوص بالا و رسوب شیمیایی است که با مورفولوژی کروی و توزیع اندازه ذرات کوچک مشخص می شود. قطر متوسط ​​ذرات (μm) 1.0 – 2.5 میکرون است.

خصوصیات فلز نقره

اعتقاد بر این است که انسان از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح نقره را از سرب جدا کرده است. نقره خالص فلزی براق ، سفید ، قابل انعطاف و کاربردی است. نقره بهترین بازتابنده نور مرئی است تا زمانی که هوا باعث کدر شدن آن شود. این فلز در مجاورت هوا خالص و در آب پایدار است. نقره بیشترین رسانایی الکتریکی و حرارتی را در بین تمام فلزات دارد.

این فلز سفید ، به دلیل استفاده در جواهرات و سکه ها شهرت درخشان دارد ، اما امروزه  کاربرد اصلی نقره در صنعت است. چه در تلفن های همراه و چه در صفحات خورشیدی ، دائماً نوآوری های جدیدی برای بهره گیری از خواص بی نظیر نقره در حال ظهور است.

بهتر است بدانید:

نقره یک فلز قیمتی می باشد زیرا کمیاب و گرانبها است و فلزی است که در برابر خوردگی و اکسیداسیون  بسیار مقاوم می باشد . از آنجا که بهترین رسانای حرارتی و الکتریکی در بین تمام فلزات است ، نقره برای مصارف الکتریکی ایده آل است. ویژگی های ضد میکروبی و غیر سمی آن باعث مفید بودن آن در داروها و محصولات مصرفی می شود.

درخشندگی و انعکاس زیاد باعث کاربرد گسترده آن در جواهرات ، ظروف نقره و آینه شده است. قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری باعث می شود که به راحتی به سیم نازک و انعطاف پذیر تبدیل شود.

از آنجا که نسبت به طلا فراوان تر است ، قیمت نقره بسیار کمتر از طلا است . نقره را می توان به صورت پودر درآورده ، به خمیر تبدیل کرده ، به شکل فلس درآورد و به پودر تبدیل کرد و آن را با فلزات دیگر آلیاژ کرد. این فلز به صورت ورق های قابل چاپ صاف می شود و به عنوان کلوئید معلق یا حتی به عنوان کاتالیزور نیز استفاده می شود. این خصوصیات تضمین می کنند که نقره در عرصه صنعتی همچنان درخشان خواهد بود ، در حالی که سابقه طولانی آن در سکه و جواهرات جایگاه خود را به عنوان نمادی از ثروت و اعتبار حفظ می کند.

کاربرد نقره و پودر نقره در الکترونیک

این فلز از معادن نقره یا از معادن سرب و روی حاصل می شود و در واقع محصول جانبی آنها خواهد بود. ذوب و تصفیه نقره از سنگ معدن صورت می گیرد. سپس ، نقره معمولاً به شکل شمش یا پودر در می آید. صنعت الکترونیک به نقره با بالاترین خلوص ۹۹.۹۹٪ نیاز دارد.

با حل شدن شمش نقره خالص در اسید نیتریک ، نیترات نقره تولید می شود که می تواند به صورت پودر یا فلس درآید. این ماده ، به نوبه خود ، می تواند به صورت تماس یا خمیرهای نقره ساخته شود.

پودر نقره کاربردهای زیادی دارد ، در الکترونیک ، مسیرهای مدار و همچنین اجزای غیرفعال موسوم به خازن های سرامیکی چند لایه (MLCC ) استفاده می شود. یکی از کاربردهای پودر نقره در سلول های فتوولتائیک برای تولید انرژی خورشیدی است.

پودر نانو با اندازه ذرات بسیار کوچک (۱-۱۰۰ نانومتر) ، مرز جدیدی را برای نوآوری در فناوری فراهم می کند که برای انجام کار به مقدار بسیار کمی نقره نیاز دارد. الکترونیک چاپی با استفاده از جوهرهای رسانای نانو نقره کار می کند. یکی از نمونه های الکترونیکی چاپی ، الکترود موجود در یک ابر خازن است که می تواند به طور مکرر و سریع بارگیری و تخلیه شود. برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID ) یکی دیگر از کاربردهای قدرتمند الکترونیک چاپی است. این برچسب ها برای ردیابی موجودی بهتر از بارکد کار می کنند زیرا اطلاعات بیشتری را ذخیره می کنند و حتی بدون دید مستقیم نیز می توانند از فاصله بیشتری خوانده شوند.

پودر نقره و شمش نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پودر نقره و شمش نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

موارد استفاده از  پودر نقره در الکترونیک

مهمترین استفاده از نقره در صنعت در الکترونیک می باشد زیرا رسانایی حرارتی و الکتریکی بی نظیر این فلز در بین فلزات به این معنی است که به راحتی نمی توان آن را با مواد دیگر جایگزین کرد. به عنوان مثال ، مقدار کمی نقره به عنوان کانکتور در سوئیچ های الکتریکی استفاده می شود و همچنین کلیدهای قدرت  در صنعت نیز از نقره استفاده می کنند.

موارد استفاده از  پودر نقره در تولید انرژی

همانطور که قبلاً گفته شد  از پودر نقره برای ساخت  خمیر نقره  استفاده می شود که از این خمیر برای ساخت صفحات خورشیدی استفاده می کنند. خمیر نقره که روی سلول های فتوولتائیک چاپ شده است جریان الکتریکی را گرفته و حمل می کنند. این جریان هنگامی تولید می شود که انرژی حاصل از خورشید بر لایه نیمه رسانای سلول تأثیر بگذارد.

در انرژی هسته ای از نقره نیز استفاده می شود. این فلز سفید اغلب در میله های کنترل برای گرفتن نوترون و کاهش سرعت شکافت در راکتورهای هسته ای استفاده می شود. قرار دادن میله های کنترل در هسته  سرعت واکنش را کاهش می دهد .

موارد استفاده از پودر نقره در لحیم کاری

از  پودر نقره می توان در لحیم کاری استفاده کرد زیرا این فرآیند به نقره خیلی خالص نیاز ندارند. از لحیم کاری  نقره می توان برای متصل کردن همه چیز از منافذ گرمایش و تهویه مطبوع گرفته تا لوله کشی استفاده کرد. خاصیت ضد باکتریایی و غیرسمی بودن نقره برای انسان ، آن را به جایگزینی مناسب برای پیوندهای پایه سرب بین لوله های آب تبدیل کرده است .

موارد استفاده از پودر نقره در تولید مواد شیمیایی

پودر نقره به عنوان کاتالیزور برای تولید دو ماده شیمیایی مهم اکسید اتیلن و فرمالدئید کاربرد دارد. از اتیلن اکسید برای تولید پلاستیک های قالب مانند دسته های پلاستیکی و پلاستیک های انعطاف پذیر مانند پلی استر استفاده می شود. این ماده همچنین یک ماده اصلی سازنده ضد یخ است. فرمالدئید برای ساخت پلاستیک و رزین جامد و به عنوان یک پوشش محافظ استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان ضد عفونی کننده و مومیایی کننده استفاده می شود.

موارد استفاده از  پودر نقره در عکاسی

پودر نقره در صنعت عکاسی تا ظهور اخیر رسانه های دیجیتال بسیار پرکاربرد بوده است .عکاسی های قدیمی از حساسیت نوری بلورهای هالید نقره موجود در فیلم سود می بردند. با برخورد نور کریستال های هالید نقره تغییر می کنند و تصویر نهفته را آشکار و ثبت می کنند.

پودر نقره و شمش نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پودر نقره و شمش نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

موارد استفاده از پودر نقره در پزشکی

یونهای نقره با جذب اکسیژن به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و با تداخل در زنجیره تنفسی باکتریها را از بین می برد. این خاصیت آنتی بیوتیکی ، همراه با غیر سمی بودن آن ، هزاران سال است که پودر نقره را در پزشکی به یک فلز مهم تبدیل کرده است. قبل از استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها ، برای کمک به ترمیم زخم ها ، پودر نقره بر روی زخم ریخته می شده است  و مجتمع های کلوئیدی نقره برای مقابله با بیماری بلعیده یا به صورت موضعی استفاده می شدند. از  پودر نقره همچنین در قطره های چشم و بهداشت دندان برای بهبود و جلوگیری از عفونت استفاده شده است.

در حالی که نقره سمی نیست ، تکرار مصرف مقادیر اندک نقره با گذشت زمان می تواند منجر به بیماری آرگیریا شود. در افراد مبتلا به این بیماری ، نقره در بافت بدن جمع می شود و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب ، به آن رنگ آبی خاکستری می دهد. علاوه بر این ، مصرف مقدار زیادی نقره می تواند اثرات منفی بر بدن داشته باشد. به همین دلایل ، پزشکان دیگر از نقره کلوئیدی استفاده نمی کنند.

موارد استفاده از پودر نقره در آینه و شیشه

نقره در هنگام پرداخت کاملاً  قابلیت بازتابندگی دارد . از قرن نوزدهم ، آینه ها با پوشش سطح شیشه ای شفاف با یک لایه نازک از پودر نقره ساخته می شوند ، اگرچه در آینه های مدرن نیز از فلزات دیگر مانند آلومینیوم استفاده می شود. بسیاری از پنجره های ساختمان های مدرن با لایه ای شفاف از نقره پوشانده شده اند که نور خورشید را منعکس می کند و فضای داخلی را در تابستان خنک نگه می دارد. در هوا فضا ، کاشی های نقره دار از فضاپیما در برابر آفتاب محافظت می کنند.

موارد استفاده از پودر نقره در موتورها

یاتاقان های موتور به پودر نقره متکی هستند. قوی ترین یاتاقان ها از فولادی ساخته شده است که با نقره آبکاری شده است. نقطه ذوب بالای نقره باعث می شود در برابر دمای بالای موتورها مقاومت کند. نقره همچنین مانند روان کننده عمل می کند تا اصطکاک بین بلبرینگ و محفظه آن را کاهش دهد. نقره به دلیل توانایی جذب اکسیژن می تواند یک جایگزین احتمالی برای پلاتین جهت کاتالیز اکسیداسیون مواد جمع شده در فیلترهای موتور دیزل است.

موارد استفاده از  پودر نقره برای ضدعفونی

خواص ضد باکتری نقره هزاران سال است که مدت ها قبل از کشف موجودات میکروبی استفاده شده است ، زیرا استفاده از ظروف و سکه های نقره به عنوان یک ماده  جلوگیری کننده از فساد مایعات در هزاران سال پیش کاربرد داشته است. امروزه ، یک پوشش نقره ای از تجمع باکتریها در فیلترهای آب با پایه کربن جلوگیری می کند ، در حالی که یون های نقره در سیستم های تصفیه آب اکسیژن را حمل می کنند و میکروب ها را اکسید کرده و از بین می برد.

خواص ضد میکروبی نقره که آن را برای دارو و تصفیه آب مفید می کند ، هم اکنون در مواد غذایی و بهداشت استفاده می شود. پوشش های نانو نقره روی بسته های غذایی و یخچال ها اعمال می شود. بسیاری از محصولات جدید مصرفی ، مانند ماشین لباسشویی ، لباس و محصولات بهداشت شخصی  فواید ضد باکتری نقره را بازگو می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا