Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

چسب باغبانی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

چسب باغبانی یک محافظ بسیار خوب برای بافت های درختان آسیب دیده است و می توان آنرا پس از هرس ، پیوند یا قلمه زدن نیز مورد استفاده قرار داد. گاهی اوقات چسب باغبانی را چسب هرس نیز می نامند چون اکثر مواقع پس از هرس برای محافظت از درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیبات به کار رفته در این محصول محل آسیب را به خوبی پوشانده و مانع ورود میکروب ها ، قارچ ها و سایر آلودگی ها به بافت های داخلی گیاه می شوند. این چسب را می توان برای درختان مثمر و غیر مثمر به راحتی مورد استفاده قرار داد.

از ویژگی محافظ و مقاوم چسب باغبانی می توان برای حفظ سلامت درختان میوه جوان نیز استفاده کرد و از حمله آفات به قسمت های آسیب دیده درخت جلوگیری کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این محصول ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فواید استفاده از  چسب باغبانی

این چسب از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه شده و فاقد مواد شیمیایی مضر برای گیاهان و محیط زیست است. در فرمولاسیون چسب باغبانی انواع قارچ کش های طبیعی و مواد محافظ استفاده شده است که از گیاهان به خوبی مراقبت می کند و با دارا بودن لایه محافظ جهت جلوگیری از سرمازدگی نیز در مناطق سردسیر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مبارزه با پوسیدگی  تنه و ریشه درختان نیز می توان از این سم استفاده کرد و قابلیت اختلاط با انواع قارچ کش ها و حشره کش ها را برای محافظت بیشتر دارد. این چسب در بسته‌های پلاستیکی ۱ تا ۴ کیلوگرمی با قیمت مناسب تولید و عرضه می شود.

قیمت خرید و فروش چسب باغبانی

قیمت خرید چسب باغبانی بسته به نوع بسته بندی و شرکت تولید کننده آن متفاوت است و شما می توانید آنرا به عنوان چسب هرس نیز خریداری کرده و برای درختان آسیب دیده مورد استفاده قرار دهید.

چسب باغبانی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟
چسب باغبانی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

کاربردهای چسب باغبانی

استفاده برای پیوند : بعد انجام  پیوند و بستن نوار روی قسمت پیوند شده گیاه می توانید برای محافظت از قسمت های آسیب دیده تمام قسمت ها را به چسب آغشته کنید.

استفاده برای قلمه زدن : بعد از تهیه قلمه از گیاهان یک قسمت آسیب دیده و باز باقی می ماند که ممکن است مسیری برای میکروب ها و عوامل بیماریزا باشد. برای جلوگیری از ورود هرگونه میکروب ، ویروس یا آفات گیاهی قسمت بالای قلمه که از خاک بیرون است را با چسب باغبانی بپوشایند.

استفاده برای هرس: این چسب را می توان  قبل و بعد از یخبندان جهت هرس درختان میوه مورد استفاده قرار داد. چسب باغبانی را می توان به عنوان محافظ بعد از هرس برای بالا بردن بازدهی درختان و هرس درختان پیر جهت جوانسازی مورد استفاده قرار داد.

استفاده برای زخم تنه درختان و درختچه ها : برای هر نوع آسیب دیدگی که در تنه درختان ایجاد می شود می توان چسب باغبانی را آماده کرد و به قسمت های آسیب دیده مالید. این چسب با دارا بودن مواد نگهدارنده است بدون هیچ آسیبی به بافت گیاهی از آنها محافظت می کند.

استفاده  برای پوسیدگی تنه و ریشه : اگر درخت و درختچه های شما دچار پوسیدگی در تنه یا ریشه (بیماری گوموز)  شده اند ابتدا محل پوسیدگی را کاملاً کرده و چسب هرس را بر روی قسمت های مذکور مورد استفاده قرار دهید.

طرز استفاده چسب باغبانی

ترکیبات موجود در فرمولاسیون چسب هرس بعد از خشک شدن باعث ایجاد لایه ای با خاصیت ارتجاعی بر روی قسمت آسیب دیده گیاه می شود که در برابر باران و برف مقاوم است. ترکیبات ضد ویروس ، ضد قارچ ، ضد باکتری موجود در چسب هرس برای کشت های ارگانیک نیز مجاز می باشد و مانع ورود حشرات و عوامل بیماری زا به داخل بافت گیاه شده و باعث بهبود آسیب دیدگی گیاه و درختان می شود. ترکیبات موجود در فرمولاسیون این چسب نمک های مس ، صمغ و شیره گیاهی هستند.

طرز تهیه چسب باغبانی به این شکل است که ابتدا چسب را با تکه ای  چوب یا قلم مو خوب بهم بزنید تا به صورت خمیر یکنواخت در آید. اگر چسب خیلی غلیظ  بود می توانید کمی الکل و آب به آن اضافه کنید و در محل مورد نظر به صورت لایه ای ضخیم و یکنواخت مورد استفاده قرار دهید. از آنجاییکه این چسب در برابر سرما مقاوم  است  می توان در مناطق سردسیر به عنوان محافظ  سرما نیز از آن استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا